Voor mijn website ben ik een soort zoekmachine aan het maken die mijn MySQL-database moet gaan doorzoeken op resultaten.
Ik heb nu 10 tabellen die ik moet doorzoeken, en dat doorzoeken doe ik nu nog op 2 velden, namelijk "titel" (varchar(100)) en "tekst" (longtext). Later moet er ook nog een PDF doorzocht worden, maar dat is dus nog een probleem voor later.
Vroegah, toen ik slechts 1 table hoefde te doorzoeken, werkte dit perfect:
SELECT Verslag_ID, Verslag_Titel FROM Verslag WHERE Verslag_Titel LIKE '%#Keyword#%' OR Verslag_Tekst LIKE '%#Keyword#%'
Maarja, ik heb nu 10 tabellen te doorzoeken, dus dan zal die query een draak worden als ik het als volgt ga doen:
SELECT * FROM table_1, table_2, table_3, table_4, table_5, table_6, table_7, table_8, table_9, table_10 WHERE
table_1_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_1_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_2_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_2_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_3_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_3_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_4_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_4_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_5_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_5_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_6_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_6_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_7_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_7_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_8_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_8_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_9_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_9_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_10_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_10_tekst LIKE '%#Keyword#%'
Op de MySQL site ben ik ook de full-text search tegengekomen, maar ik weet niet of dat uberhaupt voor mij zou kunnen werken want die snap ik nog niet helemaal.
Er is nog een ander probleem, als ik de resultaten krijg, dan zullen de links natuurlijk ook allemaal anders moeten zijn, want ik heb 10 verschillende tabellen, en bij sommige van hen moet ik eigenlijk ook nog selecteren op actief/inactief of archief/geen archief...
Misschien moet ik wel met een loopje door de 10 tabelen heen gaan met elk een afzonderlijke query, het zou mooi zijn als ie dan alvast de resultaten van de eerste query uitspuugt voordat ie met de 2e tabel begint...
Maar ik denk dat dat full-text misschien wel iets zou kunnen zijn... Het liefst heb ik zoiets als Google, die automatisch alle juiste links geeft. Ik dacht dat je eerst Google als zoekmachine op je site kon kopen, maar dat kan nu alleen nog voor V.S. en Canada klanten
Ik heb nu 10 tabellen die ik moet doorzoeken, en dat doorzoeken doe ik nu nog op 2 velden, namelijk "titel" (varchar(100)) en "tekst" (longtext). Later moet er ook nog een PDF doorzocht worden, maar dat is dus nog een probleem voor later.
Vroegah, toen ik slechts 1 table hoefde te doorzoeken, werkte dit perfect:
SELECT Verslag_ID, Verslag_Titel FROM Verslag WHERE Verslag_Titel LIKE '%#Keyword#%' OR Verslag_Tekst LIKE '%#Keyword#%'
Maarja, ik heb nu 10 tabellen te doorzoeken, dus dan zal die query een draak worden als ik het als volgt ga doen:
SELECT * FROM table_1, table_2, table_3, table_4, table_5, table_6, table_7, table_8, table_9, table_10 WHERE
table_1_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_1_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_2_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_2_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_3_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_3_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_4_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_4_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_5_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_5_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_6_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_6_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_7_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_7_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_8_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_8_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_9_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_9_tekst LIKE '%#Keyword#%' OR
table_10_titel LIKE '%#Keyword#%' OR table_10_tekst LIKE '%#Keyword#%'
Op de MySQL site ben ik ook de full-text search tegengekomen, maar ik weet niet of dat uberhaupt voor mij zou kunnen werken want die snap ik nog niet helemaal.
Er is nog een ander probleem, als ik de resultaten krijg, dan zullen de links natuurlijk ook allemaal anders moeten zijn, want ik heb 10 verschillende tabellen, en bij sommige van hen moet ik eigenlijk ook nog selecteren op actief/inactief of archief/geen archief...
Misschien moet ik wel met een loopje door de 10 tabelen heen gaan met elk een afzonderlijke query, het zou mooi zijn als ie dan alvast de resultaten van de eerste query uitspuugt voordat ie met de 2e tabel begint...
Maar ik denk dat dat full-text misschien wel iets zou kunnen zijn... Het liefst heb ik zoiets als Google, die automatisch alle juiste links geeft. Ik dacht dat je eerst Google als zoekmachine op je site kon kopen, maar dat kan nu alleen nog voor V.S. en Canada klanten