Comp restart spontaan. Ram? w2k? iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
OK, het probleem is als volgt. Soms, als ik een programma open, restart m'n pc spontaan (zonder foutmelding ofzo, meteen zwart scherm =>bios etc).
Soms als ik maar een paar programma's open heb, soms als ik er heel veel open heb. Soms als ik m'n pc wat belast (defrag enzo) soms als ik alleen icq en mail en winamp open heb.

Als ik een spel aan het spelen ben(best een zware belasting) doet ie het nooit. Waar zou het door kunnen komen? Hij doet het al een tijdje, mogelijk wel sinds ik 1 van m'n dimms eruit getrokken heb, en daarna weer terug gestopt. Zou die stuk kunnen zijn?
Aan m'n os ligt het niet denk ik, is W2K adv. serv, en die draait verder stabiel (als ik niks opstart, en m'n pc alleen files en internet laat sharen, en m'n }:O draaien, crasht ie nooit).

Weet iemand wat het kan zijn?

BVD

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Heb ik ook. Ik denk dat me voeding gaar is.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Voeding? hm... denk het niet, maar kan ik testen, ff andere voeding ergens vandaan halen. Is wel veeel werk.

Zou het neit toch ram kunnen zijn?
iemand ervaring met brakke dimms?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:48

Exterazzo

Qeasy

Volgens mij is het (zoals onze nieuwe litemod al zei) toch de voeding hoor, wat voor proc hebbie en wat voor videokaart, deze dingen zuigen namelijk heel veel stroooooom.

Audentia

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
mn broer heeft dat probleem ook gehad, was ie ff aan et prutsen met iets en paf.... hij restart. hij had 2x 128 sdram, we haalden de oudste er ff uit en hij had niks geen problemen meer. hij liep niet meer vast, restarte niet zomaar meer.
hij is naar de funprice gegaan en heeft nieuwe geheugen gekregen, nu loopt de pc weer perfect :)

-

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 19:43

MADSMILE

Perl 4 life

Klinkt misschien vaag , maar de laatste x dat ik zo'n pc moest fixen bleek het resetknopje kortsluiting te maken , en dan blijf je zoeken .:(
Dus ff je reset van je mobo trekken en kijken wat het opleverd.:o

"Perl 4 Life"

Verwijderd

waarschijnlijk is het of je bios, zeer belangerijk deze uptodate te houden (zeker bij een amd systeem) of het is het geheugen
Pagina: 1