Wat is dit voor kastje?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
Is dit mijn nt-1? Ik heb dit ooit eens heel lang geleden voor mijn ISDN modem aangesloten. Er gaat dus een UTP kabel in het kastje....doet wat met het signaal en dan kan ik er ineens een isdn modem op aansluiten...ik kan me herinneren dat dit een NT-1 kastje zou moeten zijn, maar dat weet ik dus niet zeker.

Afbeeldingslocatie: http://www.onegoodreason.com/images/isdn2.JPG

please help me...als het een nt-1 kastje is dan heb ik geluk, dan kan ik nl. vrij makkelijk dat adsl aansluiten.

Thanks

go go go !!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 00:32

PcDealer

HP ftw \o/

Zit er aan "Line OK" lamp op? Zo ja... Ja.

Mijn vriendin (KPN Storingsdienst) herkent het niet.

Nee, geen NT-1 zegt ze. Zit geen lamp op.

[ Voor 72% gewijzigd door PcDealer op 27-01-2004 16:28 . Reden: nope ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Nee, dat is geen NT1 kastje.
Het lijkt me een heel gewone verdeelkast.

Ik heb nog wel een NT1 kast voor je te koop 10 euro excl verzendkosten

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:38

slaay

Natuurbeleven.com

Is heel makkelijk!

Dat is een verlengdoosje van 1 van de 2 aansluitingen op je NT1, wat je ook goed ziet zitten is een afsluitweerstand!

Let hier dus ff mee op!

Kijk hier eens voor meer informatie:

http://www.telecomwereld.nl/sbusm.htm

[ Voor 20% gewijzigd door slaay op 27-01-2004 16:34 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 14:08
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:27:
Nee, dat is geen NT1 kastje.
Het lijkt me een heel gewone verdeelkast.

Ik heb nog wel een NT1 kast voor je te koop 10 euro excl verzendkosten
wat heeft hij daar nou aan? als het goed is heeft hij namelijk ergens anders in het huis gewoon een nt1 hangen. staat er ook opgedrukt, nt1 s1 ofzoiets. met idd 2 lampjes.

• hassanjassan406
slaay schreef op 27 januari 2004 @ 16:28:
Is heel makkelijk!

Dat is een verlengdoosje van 1 van de 2 aansluitingen op je NT1, wat je ook goed ziet zitten is een afsluitweerstand!

Let hier dus ff mee op!
Ja dat klopt, want met deze lijn kan ik dus direct naar buiten bellen...niet via de telefooncentrale (siemens)...zo was dat ook aangesloten toendertijd.

Maar die weerstand...waarom zou ik ermee moeten oppassen?

go go go !!

• hassanjassan406
En dus in concreto:

Ik kan dus NIET de adsl splitter net voor dit kastje plaatsen....??

go go go !!

• slaay
  • Laatst online: 06:38

slaay

Natuurbeleven.com

Dat je NT1 met dip switches staat ingesteld op een bepaalde configuratie.

Wanneer jij dus besluit om dat verlengdoosje te vervangen en de kabel te gebruiken als telefoonkabel vanaf je splitter ipv kabel van je nt1 naar je isdn modem, moet je dus de configuratie op je NT1 aanpassen.

Grote kans dat je niet meer kunt bellen als je opeens dat weerstandje weghaalt!

Dich bis echt unne foëzen haas

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:11

BTB

Je moet echt de splitter VOOR de NT1 zetten denk ik, zou me verbazen als het ADSL-signaal ongeschonden door de NT1 raakte. Dit kastje zit achter de NT1, op de zgn. S-bus. En wel op het einde, vandaar de afsluitweerstand.

Bram Bouwens

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
bbouwens schreef op 27 januari 2004 @ 16:40:
Je moet echt de splitter VOOR de NT1 zetten denk ik, zou me verbazen als het ADSL-signaal ongeschonden door de NT1 raakte. Dit kastje zit achter de NT1, op de zgn. S-bus. En wel op het einde, vandaar de afsluitweerstand.
Yep. Je moet de ADSL splitter voor de NT1 zetten, niet er achter. Dat gaat niet werken. Je NT1 kast kun je vinden bij de KPN aansluiting, ofwel in de huiskamer of in de meterkast (als je hem nog niet verplaatst hebt)

• hassanjassan406
Ik zoek me helemaal de touwtieffes naar dat nt-1 kastje....logishc in een huis van meer dan 100 jaar oud....toen hadden ze nog geen internet/telefoon/adsl....NEEE...

als ik em vind dan is aanlsuiten niet zo'n probleem meer...

go go go !!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:26
Deze kabel kun je wel mooi gebruiken om je signaal van de splitter naar de modem te leiden.
Ik neem aan dat de andere kant in je NT1 uitkomt.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• hassanjassan406
maar heeft een nt-1 kastje dan per definitie 2 uitgangen?? bij mij dus deze kabel en dan nog eentje naar de centrale...??

go go go !!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 22:23

Part

Helemaal niets.....

hassanjassan schreef op 27 januari 2004 @ 16:58:
maar heeft een nt-1 kastje dan per definitie 2 uitgangen?? bij mij dus deze kabel en dan nog eentje naar de centrale...??
Ja, maar het kan natuurlijk zijn dat er maar 1 in gebruik is.
Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/isdnmeterkast.gif
Het kastje (C dus)

In oude huizen ben ik ze nog wel eens onder de vloer tegen gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Part op 27-01-2004 17:12 ]

Verwijderd

Plaatje met aanwijzing C dat is altijd al een NT1 geweest en nog steeds.

En je hebt waarshijnlijk geluk, dat is de kabel niet volgens jou plaatje maar volg die hele kabel eens dan kom je bij je NT1, tenmiste je hebt kans, het lijkt een isdn kabel die naar je nt1 loopt.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:50 ]

Verwijderd

2 minuten werk op google.
http://www.renekok.com/demoninstall/

Een medeling, tussen de oude en de nieuwe nt1 kastjes.
http://www.renekok.com/demoninstall/demon08.jpg

daar zie je dat de kabel linksonder het nt kastje gemonteerd zit, bij mijn is het nu gewoon een rj11 plug, dat is de verdandering in het nieuwe, voordeel hoef je niet te kloten met adsl met splitter, kan direct in splitter, maar het werkt nog steeds zoals bovenstaande RENEKOK PAGINA.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:46 ]

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
Wij hebben die van het plaatje van Part en bij ons staat er op: NT1, Model S4 ik weet niet of je er iets aan heb maar mijn vingers jeukte :P

• hassanjassan406
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:43:
2 minuten werk op google.
http://www.renekok.com/demoninstall/

Een medeling, tussen de oude en de nieuwe nt1 kastjes.
http://www.renekok.com/demoninstall/demon08.jpg

daar zie je dat de kabel linksonder het nt kastje gemonteerd zit, bij mijn is het nu gewoon een rj11 plug, dat is de verdandering in het nieuwe, voordeel hoef je niet te kloten met adsl met splitter, kan direct in splitter, maar het werkt nog steeds zoals bovenstaande RENEKOK PAGINA.
Dank je wel, die had ik ook gevonden en toen herinnerde ik me ineens WAAR ik de NT-1 kast ooit eens had gevonden....en ik heb em gevonden hoor !!!

Ik heb net als deze
Afbeeldingslocatie: http://www.renekok.com/demoninstall/demon06.jpg

En hij hangt met de kabelaansluitingen van de meterkasopening EN hoog tegen de zijwand....hmmm.....ik denk dat ik een monteur maar laat komen....krijg je tenminste nog een soort garantie.

go go go !!

• hassanjassan406
Maar uiteraard heb ik een andere vraag:

als er op mijn telefoonrekening het abonneenummer staat, is dat het hoofdnummer ofnie?

Ik snap geen hol van dat ISDN....1 kabel...twee nummers voor elke lijn...hebbik dan ook twee hoofdnummers of alleen 1 hoofdnummer (dat telefoonnummer wat op de rekening staat?

go go go !!

• mbrouwer
  • Laatst online: 04-12 12:00
Je hebt 1 lijn waarmee je op 2 kanalen tegelijkertijd kunt communiceren. Je hebt bij KPN gratis de beschikking over 4 nummers die je vrij in kunt delen over al je ISDN apparaten. De Max is trouwens 8 bij een ISDN2 aansluiting.

Je kunt je telefoonnummers ook zo programmeren in je toestellen zodat ze apart gespecificeerd worden op de nota.

Je hoofdnummer is eigenlijk alleen een nummer waarbij je bij KPN bekent bent anders moeten ze voor ieder nummer een administratie bij gaan houden en das niet echt handig.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• hassanjassan406
mbrouwer schreef op 27 januari 2004 @ 21:51:
Je hebt 1 lijn waarmee je op 2 kanalen tegelijkertijd kunt communiceren. Je hebt bij KPN gratis de beschikking over 4 nummers die je vrij in kunt delen over al je ISDN apparaten. De Max is trouwens 8 bij een ISDN2 aansluiting.

Je kunt je telefoonnummers ook zo programmeren in je toestellen zodat ze apart gespecificeerd worden op de nota.

Je hoofdnummer is eigenlijk alleen een nummer waarbij je bij KPN bekent bent anders moeten ze voor ieder nummer een administratie bij gaan houden en das niet echt handig.
Ja ja, het begint me een beetje te dagen:

Er gat dus fysiek 1 telefoonkabel het huis binnen en over die kabel kan ik 4 (of maximaal 8) telefoonnummers logisch verdelen over 2 lijnen, wat dus inhoudt dat ik in principe op nooit meer dan 2 telefoonnummers TEGELIJK bereikbaar ben?

Klopt dit?

go go go !!

Pagina: 1