C-Dilla verwijderen uit 3dSMax6 ?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hmmz, ik was laats lekker bezig met 3dStudiomax 6 . Kijkt ik in mijn tasklist en ziet ik ineens een nieuw proces lopen. Na wat googlen bent ik erachter gekomen dat het "C-Dilla" is, het licentiesysteem van 3dstudiomax.

Ook heb ik ergens gelezen dat dit ook staat geclassificeerd als spyware omdat het systeem informatie verzameld van mijn pc en doorstuurt. Uit principe vind ik dit helemaal geen prettig idee. Alleen al het feit dat iemand ongevraagd iets op je pc zet waar de gebruiker geen weet van heeft :( Buiten dat vreet het ook nog eens onnodig schijfruimte, geheugen en processorkracht. :r

Wat ik al heb gedaan is veel googlen naar dit probleem en vrienden vragen . Maar die wisten het ook nie :/ :| ; Als ik C-dilla uninstall start 3dmax natuurlijk nie meer op met de melding dat er geen geldige licentie is :/ .

Dus, wie o wie weet hoe je dit stukje "spyware" van je pc afhaalt zonder dat 3dstudiomax er mee kapt?

bvd, Wouter

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 27-01-2004 16:16 ]

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
Ook heb ik ergens gelezen dat dit ook staat geclassificeerd als spyware omdat het systeem informatie verzameld van mijn pc en doorstuurt.
Hmm, van wat ik gelezen heb wordt er niks door gestuurd, altans ze hebben niks kunnen vinden dat het iets door stuurt. Als je bang dat het iets door stuurt, installeer je een firewall en block je het programma van internet af.
Buiten dat vreet het ook nog eens onnodig schijfruimte, geheugen en processorkracht.
Dat valt wel mee, hele programma zal nog geen 5 MB groot zijn, zal meer in de richting van 2MB zijn. Aan gezien je met 3D bezig ben kan ik aan nemen dat je meer dan 30GB aan HD ruimte heb. tevens het is alleen een process dat ja daar zit... en niks doet dan klein beetje mem in nemen en er voorzorgt dat je legaal 3Dmax gebruikt. Door middel van licentie checken.
Dus, wie o wie weet hoe je dit stukje "spyware" van je pc afhaalt zonder dat 3dstudiomax er mee kapt?
dat is makkelijk antwoord. dat is niet mogelijk.
Wat je wel zou kunnen doen, is de service waar cdilla mee draait op handmatige zetten.
Je kan dan via "net start" en "net stop" cdilla starten en stoppen, vergeet niet dat je het goede service naam er achter moet zetten. beste kan je het in een batch bestand je zetten.
Op die manier draait het alleen als je met 3Dmax bezig ben.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
hehe wokee, tnx voor de info

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
graag gedaan 8)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
C-Dilla zorgt er voor dat illegali 3dmax kan gebruiken :)