Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26
Is de gsm-markt wel helemaal lekker :?

Ik ben op zoek naar een gsm met bluetooth/GPRS, maar zonder camera (want dat is overbodig en prijsverhogend), maar dat zijn er niet veel....

Bestaan deze gsm's nog wel? :/

Mijn rijtje bluetooth foons is:

- Nokia 6230
- SE T610 en T630
- LG U8150
- Philips 825

Die laatste voldoet alleen aan mijn eisen...
Zijn er meer foons met bluetooth maar zonder camera of komen die binnenkort?

natuurlijk te gek dat zakelijke/bluetooth-gsm's een camera moeten hebben :/

oja: en welke GPRS-class is aan te raden voor een zo snel mogelijke bitrate? (telefoon i.c.m. PDA)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 27-01-2004 16:47 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
een Nokia 6310i natuurlijk! Compatible met de carkit van de Nokia 6210 en volgens mij nog steeds een van de populairdere gsm's in het bedrijfsleven.

Hij heeft bluetooth en IR(Geloof if), geen cam. Je kan er veel adressen in opslaan. Verder ziet hij er netjes uit, met een blauw verlicht scherm. Hij heeft geen kleurenschermpje, maar daar heb je toch niks aan in het bedrijfsleven.

[ Voor 46% gewijzigd door Harmsen op 27-01-2004 16:15 ]

What a fine day for Science! | Specs

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Siemens S55 heeft bluetooth, GRPS en een optionele cam, dus je kan gewoon een toestel kopen zonder een cam zoals ik gedaan heb.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nokia 6310i :)
De zakentelefoon :)

Veel opslag ruimte, geen cam, wel bluetooth en IR. Ideaal :)

Edit:
Hoezo laat :X

[ Voor 56% gewijzigd door Atlas op 27-01-2004 16:18 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22
Wat te denken van de sony ericsson t68i?

Zeer goede standby en bel tijd.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
6310i dus :+

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

8910 (als je em nog kan vinden)

en anders de 8910i.

Supertelefoon, nette zakelijke uitstraling, degelijk, etc ;)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• olof
  • Registratie: Juni 2003
Ach ja; ieder zijn eigen merk zullen we maar zeggen.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Hier nog een stem voor de 6310i ...
Dankzij de applicatie cd die je erbij krijgt heb ik al 2 gehad met exact dezelfde data aangezien er een mooie backup te maken was.
Die 6310 van mij heeft al 2 keer gezwommen, 1 keer gebunjee-jumpt zonder koord en doet het nog.
Ben er dus erg blij mee...

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:24

Petuhr

FreeBSD

Idd ja.

6310i is een prima zakelijke telefoon..

De S55 _niet_ nemen.
Die had ik dus ook van m'n baas gekregen,
nou.. 2 uur bellen, en batterij is leeg.. 3 dagen
standbij.. weer leeg. argh.. zeer erg. vooral
als je even in moet bellen via IR, en een storing
hebt..

De nokia gaat teminste een tijd mee met de
batterij die er bij geleverd word.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Talon schreef op 27 januari 2004 @ 16:19:
Hier nog een stem voor de 6310i ...
Dankzij de applicatie cd die je erbij krijgt heb ik al 2 gehad met exact dezelfde data aangezien er een mooie backup te maken was.
Die 6310 van mij heeft al 2 keer gezwommen, 1 keer gebunjee-jumpt zonder koord en doet het nog.
Ben er dus erg blij mee...
^^

Votes voor de 6310i heb ook een 6310 idiaal toestel :)

Nothing to see here

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:03
olof schreef op 27 januari 2004 @ 16:17:
Wat te denken van de sony ericsson t68i?

Zeer goede standby en bel tijd.
ik ben het met olof eens, de t68i is mischien al een wat ouder model maar heeft eigenlijk alles wat nieuwe telefoons ook hebben, behalve een cam maar die wil je toch niet.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor de niet meukia liefhebber zou ik toch voor een S55 gaan. Prima toestel. T68i is al een oudje, misschien daarom redelijk stabiel (tenzij je bij T-mobile zit) maar accesoires kan je denk ik niet al te lang meer bestellen. S55 is ongeveer een jaar op de markt en de nieuwe SW 20 (firmware) is behoorlijk stabiel, als je geen gekke dingen met je telefoon doet.

Standby tijd is met continu GPRS aan en af en toe bellen bij mij 3-4 dagen. GPRS uit haal je zelfs 4-5 dagen. Heb wel eens mensen gehoord die 7 dagen halen.

Als je meer vragen hebt over de S55, zou ik je kunnen aanraden om ff [rml]Siemens S 55 :9~ [ deel3][/rml]/ door te lezen. Genoeg kennis daar lijkt me :).

Heb in het verleden mijn S55 ooit aangesloten gehad op m'n pc via BT, kon toen gemiddeld met 4,5 kb/s downloaden. Voor een GPRS toestel momenteel behoorlijk snel!
GPRS class 10.

Quotje van de siemens site over de S55:
Network
Network frequency Triple Band EGSM, GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
Voice encoding triple rate
SIM card plug-in 3V
SIM Application Toolkit yes

Technical Specifications
Antenna integrated
Weight 85 g
Volume 69 cm³
Dimensions (L x W x H) 101 x 42 x 18 mm
Colour variant (availability may vary by country) sterling silver, arctic blue
Improved water, shock & dust resistance no

Battery
Standard battery Li-Ion 700 mAh
Stand-by time 2) (with standard battery) up to 12 days
Talk time 2) (with standard battery) up to 360 min
Charging time approx. 2 h
2) subject to local and network conditions

Display
Display color, 7 lines 101 x 80 pixels
Date and time in display yes

Standard Features
Reminder list yes
Alarm function yes
Stopwatch yes
Countdown timer yes
Currency converter yes
Calculator yes
SMS (Short Message Service) yes
Intelligent Typing (T9) yes
Picture Messaging yes
Enhanced Message Service (EMS) yes
Redial list last 10 numbers
List of calls received / missed last 10 / last 10
Date and time stamp for missed calls yes
Menu animations yes
Menu format yes
Menu level yes
User profiles yes
Softkey programmable yes
Call wait / call hold yes
Conference call yes
Call forward yes
Display call timer and cost yes
Keypad lock yes
Silent Alert (vibration) yes
Calling Line Identification (CLI) yes
Call filter yes

Special Features
Bluetooth yes
Multi Media Messaging yes
Camera attachable: Quick Pic Camera IQP500
Voice Dial / Voice Command yes / yes
Hands free talking yes
Calling Faces yes
Calling Symbols yes
Java™ applications yes
Screensaver yes

Integrated Software
Mobile Internet Access WAP 1.2.1
Address book up to 14 entries for each contact
Telephone book in the phone yes
Telephone book (SIM card) up to 250 entries
Digital voice recording yes
Organizer calendar, alarm list, tasks, notes
E-mail client yes
Microsoft Outlook™ synchronization yes

Data
Built-in data and fax modem yes
High Speed Data Transfer GPRS class 10
Data exchange with PC yes
Infrared interface (IrDA) yes

Fun and Function
Ringing tones / ringer melodies polyphonic melodies with 16 voices & sound effects
Games yes

Package
standard S55 handset, Li-Ion battery 700 mAh, user guide, standard charger, Mini CD-ROM (incl."Siemens Data Suite" PC software package), data cable

Specific Absorption Rate
SAR certification information click here for more Information
PS, voor de zekerheid, test wel altijd ofdat je PDA goed kan communiceren met de telefoon die je gaat kopen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ch!pY-J schreef op 27 januari 2004 @ 18:19:
Voor de niet meukia liefhebber zou ik toch voor een S55 gaan. Prima toestel. T68i is al een oudje, misschien daarom redelijk stabiel (tenzij je bij T-mobile zit) maar accesoires kan je denk ik niet al te lang meer bestellen.
Het grote voordeel van (Sony) Ericsson: ze gebruiken al drie jaar dezelfde aansluiting voor accessoires. Ook de nieuwe modellen hebben die nog steeds. Dus laders en portable handsfreesetjes blijven compatible. Alleen de batterij is uniek, maar die zag ik vandaag toevallig nog bij Mediamarkt hangen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:03
Ch!pY-J schreef op 27 januari 2004 @ 18:19:
T68i is al een oudje, misschien daarom redelijk stabiel (tenzij je bij T-mobile zit) maar accesoires kan je denk ik niet al te lang meer bestellen.
ondanks dat het een ouder model is heeft hij nog wel bijna alle mogelijkheden die een nieuwe telefoon ook heeft, dus dat is imo niet echt een tegen argument

• epoman
  • Niet online
Je kunt bij een S55 GPRS ook onder een sneltoets zetten, zodat je zonder bladeren in het menu GPRS in 2 seconden aan of uit kunt zetten. Spaart behoorlijk stroom, je hebt 't echt niet 24u per dag nodig. Daarbij kun je ipv die klok of een loos plaatje ook kiezen voor de energiezuinige screensaver (zwart scherm), waardoor je 'ineens' een dag standby kado krijgt. Alleen de eerste weken viel de standby-tijd wat tegen, normaal gezien haal ik ongeveer 5 dagen, soms iets meer dan een week (en dat is heel redelijk in vergelijking met de -maximaal- 3 dagen van m'n 7650).

De T68i is een leuk toestel, ik hoor alleen veel slechte verhalen (uitvallen, ineens niet meer werken, problemen met ontvangst, slechte accu's etc., maar dat kan achterhaald zijn). Bij de S55 schijnen de knopjes niet zo stevig te zijn, maar daar heb ik nog geen problemen mee. Je kunt 'm altijd in een tasje proppen. De 6310(i) is natuurlijk de gedoodverfde zakelijke telefoon, maar ik vind 'm nogal oubollig overkomen. Werkelijk iedereen lijkt met zo'n ding rond te lopen, maar vooral de mensen die geen idee hebben van de mogelijkheden. Van LG weet ik nog steeds niet wat te denken, vind ze persoonlijk nogal fragiel overkomen en heb nogal vraagtekens bij de duurzaamheid (geen idee hoe die is, ken niemand met een LG, wel mooie schermpjes). De Philips uit je rijtje is wel een aardig toestel, alleen is de software eigenlijk bedoeld voor bediening met een soort jog-dial (die er niet op zit), en ik meen me te herinneren dat die bediening ook wat inconsequent was.

En die camera's, die gaan in nog véél meer mobieltjes standaard worden. Blijkbaar óók op de zakelijke markt, getuige SonyEricsson met de P800/900 en de T610/630.
offtopic:
De N-Gage voldoet ook aan je eisen, maar om 't zakelijk te noemen :P

[ Voor 26% gewijzigd door epoman op 28-01-2004 12:11 . Reden: quote verwijderd, relevantie was mij zelfs onduidelijk :| ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zoals hierboven ook al gezegd: de Nokia 6310i is echt een ideale zakelijke telefoon, lang stand-by, ook na 1,5 jaar gebruik...Software is snel, loopt niet vast (zoals bij die takke siemens telefoon standaard het geval is, ervaring met M35, S35 en SL45i wat een takkedingen...)

Kortom, kies gewoon die 6310i :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
kamstra schreef op 28 januari 2004 @ 12:20:
Zoals hierboven ook al gezegd: de Nokia 6310i is echt een ideale zakelijke telefoon, lang stand-by, ook na 1,5 jaar gebruik...Software is snel, loopt niet vast (zoals bij die takke siemens telefoon standaard het geval is, ervaring met M35, S35 en SL45i wat een takkedingen...)

Heb hier ook een 6310i voor zakelijk gebruik en dat is zo'n beetje de perfecte zakelijke telefoon; Bluetooth, GPRS, week standby, ruimte voor paar honderd nummers èn adressen en goed geluid en ontvangst.

Maar, ikzelf ben al een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe / de opvolger van de 6310i (Met EGRPS/EDGE, WAP 2.0/XHTML en MMS). Maar ik heb het idee dat ie er nog niet is? 6230 komt dichtbij, maar, die heeft een cam. Weet iemand wat de plannen zijn voor de opvolger van de 6310i?

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
t68i is wel een leuke telefoon met al de dingen die je nodig heb ., ik heb zelf ook een t68i nooit problemen mee gehad en is heel stabiel. het is alleen niet mogelijk om adressen er in op te slaan. wat dus blijkbaar de 6301i wel kan

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik weet niet of er iemand is die de 6810 al heeft gezien ?

Deze plek is te koop.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 12:00

e1f

Ik werk als bijbaan als directiechauffeur en de telefoon die je eigenlijk altijd ziet (op een enkele uitzondering na) is idd de Nokia 6310i.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaTimMan schreef op 28 januari 2004 @ 13:21:
het is alleen niet mogelijk om adressen er in op te slaan. wat dus blijkbaar de 6301i wel kan
In de 6310i kan elke naam een onbeperkt* aantal nummers hebben (die je een labeltje algemeen, mobiel, thuis, kantoor of fax kunt geven) en elke naam kun je een onbeperkt* aantal e-mailadressen, webadressen, postadressen of notities toekennen. Uiteraard ook aan gebruikersgroepen toe te kennen en elk nummer is als spraaknummer te configureren.

* Zolang het in het geheugen past

Nee, ik maak hier geen reclame...

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 28-01-2004 15:18 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
KeeZ schreef op 28 januari 2004 @ 14:19:
Ik weet niet of er iemand is die de 6810 al heeft gezien ?
Als je hem voor email wilt gebruiken (en geen Palmtop hebt) is ie erg handig!

Maar ik denk toch dat veel zakelijke gebruikers ook een Palmtop/Laptop hebben en niet zitten te wachten op zo'n foldable ding om te emailen.
Hij is een stuk dikker, iets zwaarder en minder lang stand-by als de 6310i wat in mijn ogen wel grote nadelen zijn. De 6310i is in mijn ogen al iets aan de grote/dikke/zware kant.

Verwijderd

Ik raad je ook een Sony Ericsson T68i aan of een Siemens S55. Heb de T68i gehad en wel vaak eens met de s55 gespeelt maar kwa functies verschillen ze erg weinig! Gewoon op design shoppen ;) :P

Verwijderd

Canaria schreef op 27 januari 2004 @ 18:35:
[...]

Het grote voordeel van (Sony) Ericsson: ze gebruiken al drie jaar dezelfde aansluiting voor accessoires. Ook de nieuwe modellen hebben die nog steeds. Dus laders en portable handsfreesetjes blijven compatible. Alleen de batterij is uniek, maar die zag ik vandaag toevallig nog bij Mediamarkt hangen.
duhhh, dat wordt wederom vote for 6310i, battery net zolang identiek als de carkit
en dat is vanaf nokia 5110 dus een jaar of 6 a 7 schat ik zo in.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

epoman schreef op 28 januari 2004 @ 12:01:
Je kunt bij een S55 GPRS ook onder een sneltoets zetten, zodat je zonder bladeren in het menu GPRS in 2 seconden aan of uit kunt zetten. Spaart behoorlijk stroom, je hebt 't echt niet 24u per dag nodig. Daarbij kun je ipv die klok of een loos plaatje ook kiezen voor de energiezuinige screensaver (zwart scherm), waardoor je 'ineens' een dag standby kado krijgt. Alleen de eerste weken viel de standby-tijd wat tegen, normaal gezien haal ik ongeveer 5 dagen, soms iets meer dan een week.
Dat wist ik allemaal wel :)
[rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 21:29:
FAQ door Korakal & Jelte en met dank aan -=Ch!pY-J=-
Heb momenteel zelfs de achtergrond verlichting staan op maar 10%.
Vanwege MMS en mijn luiheid heb ik geen zin om steeds GPRS aan en uit te zetten. Wel heb ik uitgevist dat het mogelijk is om MMS-en handmatig binnen te halen. Als je een MMS binnenkrijgt moet je eerst GPRS aanzetten, vervolgens die MMS openen en dan zeggen dat hij hem moet binnenhalen... Daarna weer GPRS uitzetten. Ondertussen ben je 2-3 minuten verder. Terwijl met GPRS continu aan het hele riedeltje automatisch gebeurd en circa 30 sec bezig is ofzo. Mij maakt die standby tijd niet zo gigantisch veel uit, 't is alleen maar om aan te geven wat je kan doen om je standby tijd te verlengen...

Trouwens, mailen doe ik op de S55 zelf, txt only dat wel. Maar hij kan ook attachments aan (ontvangen & versturen!), zolang ze maar in een txt only mail verstuurd zijn (bij ontvangen). De max op te halen mail grootte kun je zelf instellen per kb. De phone kan bestandjes openen tot 48 kb, maar daarentegen dus meerdere files van deze grote ontvangen. Heb zelfs ooit eens complete java games gemailt naar de S55 :)
kamstra schreef op 28 januari 2004 @ 12:20:

Ik las ook nog ergens in dit topic dat ieder Sony-Ericcson toestel een andere battery had, maar wel dezelfde connector. Siemens heeft vanaf de 25 serie tot de 50 serie dezelfde connector gehad. Da's dus ook zeker 3 jaar zo niet langer! Echter ik vermoed vanwege de grootte van de oude connector hebben ze vanaf de 55 serie een nieuwe connector. Heb het vermoeden dat deze de komende jaren nog steeds de standaard zal zijn!

Daarnaast, waarom zou zo'n connector belangrijk zijn? Tegenwoordig is die alleen belangrijk vanwege het opladen. Handsfree / carkits kan je volgens mij veel beter een BT variant kopen. Dan maakt het niet meer uit wat voor toestel je koopt, zolang je er maar 1 koopt met BT.

Trouwens, mijn S35 heb ik in 2 jaar tijd 1 keer zien vastlopen... Mijn ervaring is dat hij wel stabiel is.

In de S55 kan je 500 adressen kwijt, naast de max 200 adressen op de simkaart. Het adressen geheugen in het toestel kun je 14 gegevens in kwijt:
1 vast #
2 fax #
1 zakelijk #
1 mob #
2 mail adressen
1 url
adres(straat)
postcode
achternaam
voornaam
bedrijf
land
verjaardag
afbeelding

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

dus als ik strakkies aan mijn pa een bluetooth gsm moet aanraden waarmee ie zonder problemen kan bellen in de auto (met bluetooth carkit), dan is het de 6310i?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
yup... hier nog een stem voor de 6310i.. een van de redenen dat ik hem wilde is ook dat VEEEL mensen die telefoon hebben, dus er zijn ook veel assecoires voor software wordt goed bijgehouden, etc. Dat was toen ik mijn 8850 in het begin had wel anders.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 13:55:
dus als ik strakkies aan mijn pa een bluetooth gsm moet aanraden waarmee ie zonder problemen kan bellen in de auto (met bluetooth carkit), dan is het de 6310i?
De 6310i i.c.m. de Nokia Bluetooth carkit werkt prima, evenals de Sony Ericsson t68i i.c.m. de Sony Ericsson Bluetooth carkit. Onderling uitwisselen wil niet altijd even makkelijk, heb ik gemerkt...

* ralpje vindt de 6310i prettig werken dan de t68i of de S55, trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door ralpje op 19-03-2004 14:15 . Reden: mening ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

offtopic:
waarom wordt dit topic 7 weken later weer omhoog geschopt? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 19-03-2004 14:26 ]

An Explanation of l33t Speak

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

Hmmm.. had ik niet eens gezien eigenlijk, beetje jammer... :X

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ook vreemd dat de topicstarter niet eens 1x heeft gereageerd..
Pagina: 1