Toon posts:

[WinXP] PC laadt Windows niet na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer geprobeerd Windows XP (de gewone én SP1, Build 2600) op deze pc te zetten, telkens zonder succes. De pc blijft altijd hangen na het opnieuw opstarten, nadat de installatie voltooid is. Na een blokje of 10 hangt het systeem vast en enkel een harde reset helpt.
Opstarten in safe mode met networking geeft hetzelfde resultaat (pc blijft hangen bij het laden van het bestand ...\WINXP\System32\DRIVERS\amdagp.sys), opstarten in safe mode gaat echter wel!

Onder Windows 2000 Professional doet de pc het echter wel!

Weet er soms iemand de oplossing voor dit probleem?

Beschrijving systeem:
Medion (Aldi) LCD-screen MD9760AI
MSI MS-6167 (met AMD 750 chipset)
AMD Athlon 550 MHz (Slot A)
Geforce DDR (maar aan de videokaart ligt het niet want die is al eens veranderd)
256 MB SDRAM
SB Live! Value
Maxtor 80 GB
Aopen CDROM
LG CD-writer
...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Wat gebeurt er als je de (waarschijnlijk onboard) netwerk kaart even uitschakeld?

En wat heb je verder al aan opties geprobeerd? Verschillende hardware tijdelijk even eruit gehaald?
Hardware getest (je mem en HD etc) ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Zit geen onboard netwerkkaart op, netwerkkaart is een Realtek RTL-8139 chip.

De BIOS settings staan op fail-save.

Aan de harde schijf zal het niet liggen, onder Windows 2000 werkt het wel allemaal.
Over het geheugen moet ik erbij zeggen dat ik in het begin veel moeite had om geheugen te vinden dat het mobo wilde accepteren (latjes van 256MB gingen er niet op, er zitten 2x 128MB PC133 latten in).
Heb de latten afzonderlijk erin gestoken, verwisseld van banken, allemaal hetzelfde resultaat: hangen bij het opstarten...

Verwijderd

Topicstarter
Nog extra info: fout blijft bestaan bij "minimale setup": 1 reep RAM, mobo, cpu, videokaart...

En de BIOS heeft de laatste beschikbare update voor de MS-6167 (die is al wel een 3.5 jaar oud :O)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waarom staat deze suggestie er nog niet :?

Als ie blijft hangen op amdagp.sys, moet ik aan 2 dingen denken. AMD en AGP. Kortom: zijn er andere chipset/agp drivers te vinden voor je AMD 750 chipset?

[behulpzaam]
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_2336,00.html
[/behulpzaam]

[ Voor 24% gewijzigd door Mike Jarod op 27-01-2004 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het onder safe mode geprobeerd te installeren.
AMD Driver Pack, Version 1.30
Deze gaf de volgende error toen ik 'm wou installeren: "Setup failed to find any AMD components required in this installation." :r

Windows® 2000/XP AGP Driver - Microsoft Digitally-Signed, Version 5.33 (Windows® 2000/XP only) -
Deze ging wel, heb ik geinstalleerd, zonder succes...

Dus nog steeds niet aan de praat te krijgen die pc met winXP :'(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm, ik vind nergens een AMD 750 chipset AGP driver voor XP. Net alsof die niet bestaat. Wel deze voor 2k: http://www.excite.it/down...fico+per+Windows+2000/396 . Kan je allicht even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=267&kind=1
Volgens MSI's handleiding (deel 1 pagina 1) bestaat de AMD 750 chipset dus uit de AMD 751 en de AMD 756 (northbridge en southbridge denk ik) chipset...

Die laatste driver heeft ook niet gewerkt trouwens, is dezelfde als die vanop AMD's site, alleen eenouder versie, dat vermoeden heb ik toch...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Misschien hele rare opmerking:

voordat je reboot, boot je ff met een flop in DOS, en vervang je het bestand amdagp.sys ff door een nieuwe... Reboot dan nog eens.

En anders win2k... (zo'n straf is dat toch niet??)

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk de pc van m'n vriendin, en na 1.5 jaar is ze de windows 2000 beu en wil ze eindelijk win xp (heb 1.5 jaar geleden ook die XP prof geprobeerd erop te zetten) :/

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:59:
Het is eigenlijk de pc van m'n vriendin, en na 1.5 jaar is ze de windows 2000 beu en wil ze eindelijk win xp (heb 1.5 jaar geleden ook die XP prof geprobeerd erop te zetten) :/
Mijn ervaring is dat sommige hardware niet met sommige OS'en wil smanewerken; daarom ben ik pas een half jaar geleden overgegaan van Me naar XP.

Wat is je reden om over te gaan van 2000 naar XP; persoonlijk zie ik de voordelen niet echt.

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
jeroen1001 schreef op 27 januari 2004 @ 23:50:
Wat is je reden om over te gaan van 2000 naar XP; persoonlijk zie ik de voordelen niet echt.
Vooral omdat m'n vriendin veel liever XP heeft dan 2k.
XP start sneller op, heeft meer functionaliteit etc...
Mij zou het niet zoveel uitmaken, maar voor m'n vriendin wil ik het wel doen ;)

Alleen lukt het me niet :(

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Qua funtionaliteit schiet je er echt niet zoveel mee op. Ik kan zo snel geen reden zien waarom XP niet installeert.

- Zeg tegen je vriendin dat ze niet moet zeiken ( doe dit tijdens een etentje bij kaarslicht of zo, maar kies een geschikt moment 8)7 )
- Installeer gewoon Windows 2000
- XP start alleen maar sneller op door prefetching te gebruiken en veel services later te starten. Je krijgt dus wel eerder het loginscherm te zien maar het starten van Windows XP duurt eigenlijk net zo lang als van Windows 2000. Het is gewoon optisch bedrog.
- Windows 2000 met onnodige services uitgeschakeld (zie de guides op http://www.blackviper.com draait als een speer. Aangezien de PC wat ouder is durf ik te zeggen dat ie soepeler draait dan XP.
- Windows XP heeft wellicht wat meer eye-candy maar Windows 2000 kan in de regel echt alles wat Windows XP kan, als moet je er soms een proggie voor vinden.
- Als vrouw zou je vriendin beter moeten weten: Cosmetica laat dingen alleen anders eruitzien. Aan de binnenkant verandert niets!
- Overtuig haar ervan dat ze toch gewoon make-up moet blijven gebruiken! })

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:12:
Zit geen onboard netwerkkaart op, netwerkkaart is een Realtek RTL-8139 chip.
Maar? wat gebeurt er als je die eruit laat?
Over het geheugen moet ik erbij zeggen dat ik in het begin veel moeite had om geheugen te vinden dat het mobo wilde accepteren (latjes van 256MB gingen er niet op, er zitten 2x 128MB PC133 latten in).
Heb de latten afzonderlijk erin gestoken, verwisseld van banken, allemaal hetzelfde resultaat: hangen bij het opstarten...
Heb je het ook getest? Dus met http://www.memtest86.com ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 28 januari 2004 @ 20:40:
[...]

Maar? wat gebeurt er als je die eruit laat?
Die is er al lang uit hoor, de geluidskaart ook :)
[...]

Heb je het ook getest? Dus met http://www.memtest86.com ?
Daar ben ik mee bezig nu :)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Dat heb ik ook zo vaak gehad, gewoon een ander reepje ram erin en het werkt weer :)
Pagina: 1