Toon posts:

[Exchange] Non-delivery adres naar group sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat de Non-delivery reports niet naar een group users gestuurd kunnen worden? Dus indien iemand een mails stuurt naar adres oe_a_domo_vla@xx.nl (xx is ons domein) en dit adres niet bestaat een copy forward alleen naar 1 adres gestuurd kan worden?

We hebben het nu naar een groep gestuurd maar dit werkt niet..

iemand ervaring met deze bak non-delivery reports te sturen naar een mail enabled public folder?

Verwijderd

En weer een kandidaat voor Software Algemeen.

barend, even wat feedback: ten eerste post je echt álles in PNS. Inmiddels heb ik drie van de vier weer gemoved naar SA, gelieve van tevoren wat beter op te letten. Lang niet alles is Professional, enkel en alleen om dat het in een bedrijf gebeurt.

En daarnaast; jouw topics zijn over het algemeen gezien niet zo bijster ingewikkeld. Ik denk dat je met wat vooronderzoek ineens een heel end verder komt. Ik kan me niet voorstellen dat dit soort items niet behandeld zijn in Usenets en sites als www.msexchange.org etc.

Verwijderd

Topicstarter
Moeten zaken over exchange dan gewoon in software worden gepost? Dat leek me meer een vergaarbak voor, hoe zet ik een wiebellijntjes in Word uit (gramatica controle)... .. Zou er dan niet een Exchange forum moeten komen?

ik heb redelijk wat op msexchange.org bekeken maar dit toevallig ff niet... Als de Exchange system manager tot standaard stuff wordt gerekend, tja dan ga ik het wel daar posten :)

En natuurlijk eerst iets meer zelf uitzoeken, ik had wel al in het boek het complete naslagwerk Exchange 2000 server van academic service gelezen en daar stond hierover niets (op blz 302 staat wel iets over non-delivery reports).. Toen dacht ik, misschien gaat er wel bij iemand ff wat rinkelen en is 1 berichtje voldoende en eindigd mijn zoektocht.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net ff flink ge-googled en het antwoord gevonden:

In Exchange 2000, you can send a copy of all Non-Delivery Reports (NDRs) to a specific mailbox or SMTP e-mail address. This feature does not support Distribution Lists and Public Folders that are local to the Exchange 2000 organization. By default, when an e-mail message is undeliverable, an NDR is returned only to the sender of the e-mail message.

gevonden in: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q295653

het is dus niet mogelijk om mail van non-delivery te forwarden naar een interne box.. Heel onhandig, want verkeerd geadresseerde mail kan je zo niet centraal voor meerdere mensen toegankelijk maken (groep systeembeheerders). Naar een extern adres forwarden en deze vervolgens middeld Pop-con binnentrekken en alsnog in een public folder gooien is een optie, maar dan transporteer je alle unknown mail 3x over het internet ipv 1x..