5.1 set met als front speakers extra versterker

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Misschien wat onduidelijke topictitel maar wat ik wil is het volgende, ik vraag me alleen af of het mogelijk is ;) :

Ik heb een Asus a7n8-E deluxe moederbord met soundstorm chip onboard, nou was ik net bij een vriend met zelfde mobo en die heeft daar een 5.1 setje op aangesloten, ik vond dat wel erg leuk klinken :P Dus lijkt het mij ook wel wat.

Echter heb ik op het moment 2x 120 Watt boxen met een (oude) versterker hier staan, dit is gewoon een stereo versterker en een sub aansluiten is afaik niet mogelijk. Maar wat ik me afvroeg of het misschien mogelijk is om het 5.1 setje aan te sluiten op de computer en bij de sub (waar alle boxen zitten aangesloten) ipv. de front speakers mijn versterker aan te sluiten aangezien ik deze niet weg wil doen, daarnaast vraag ik me af of het nuttig is :X

Daarnaast de front en rear speakers zijn leuk maar het gaat mij meer om een sub erbij te hebben omdat dat toch wel erg leuk klinkt :9

Versterker = teac A-70 DC (oud ding, 235 W met 4 aansluitpunten voor speakers)
Geluidskaart = Soundstorm chip :)

Als jullie een andere manier weten om een sub aan te sluiten zijn die suggesties altijd welkom natuurlijk ;)

Last.fm
Films!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
eeuh, ja wat jij wil kan.. gewoon een 2Xtulp naar 2Xtulp snoertje kopen en tussen je sub en je versterker zetten. De vraag is dan alleen of je kwaliteit er mooier op wordt. Je hebt namelijk iets meer vertraging omdat er een extra component tussen zit en je gaat geluid 2X versterken, wat opzich geen ramp is, maar als je dan je 5.1 setje iets harder zet, wordt het door je versterker nog eens extra verhard laat maar zeggen, en moet je daar weer aan het volume gaan draaien.

Het kan dus wel, maar een goede 5.1 set is waarschijnlijk kwalitatief beter dan je versterker er extra tussen hangen...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

rac-on schreef op 27 januari 2004 @ 15:14:
eeuh, ja wat jij wil kan.. ....
......Je hebt namelijk iets meer vertraging omdat er een extra component tussen zit en je gaat geluid 2X versterken, ....
uh... meer vertraging door een extra component ertussen??
Onzin. Maakt helemaal niets uit.

Ook dat versterken is onzin, als een sub 2x tulp (cinch dus) in en 2x tulp uit heeft dan zit daar geen versterker tussen. (hooguit een voor- of distributie versterker, maar daar heb je geen last van)

Overigens kan je een losse sub beter anders aansluiten:
Line out geluidskaart naar versterker (zoals het nu al is) en een tape-out oid van die versterker naar de sub.
Wel even een aktieve sub hebben met een Low Pass filter erin natuurlijk.

Edit:
Volgens mij heeft zo'n Mobo gewoon een losse sub-audio out. Kun je daar gewoon een aktieve sub aan knopen... nog veel makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 27-01-2004 16:59 ]

Alles kan stuk.