Website als desktop gebruiken en vanaf elke lokatie wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Idee voor een website die ik als kan gebruiken als desktop en zowel lokale bestanden als bestanden op het internet aanspreekt.

Momenteel heb ik een pagina wat in feite een soort verzameling van favorieten is: http://mymol.urls.nl
Deze wordt niet meer doorontwikkeld en kan niet linken naar lokale bestanden. Wat ik zoek is een soortgelijke site die ook lokale bestanden kan aanspreken zodat ik hem mee kan nemen naar een andere computer.
Sommige resources heb je natuurlijk alleen lokaal maar een groot aantal zaken zoals iexplorer en explorer staan bij de meeste computers op dezelfde plek. Ik wil dit aanduiden met links of online icoontjes die ik als link kan gebruiken.

Het mooiste zou zijn als er een soort geavanceerde www.urls.nl is die dit ondersteund. Voordeel hiervan is dat het 100% webbased is en vanaf iedere plek die met het internet verbonden is kan worden aangepast.

Een andere opties is een programma waarmee je zoiets heel makkelijk kan bouwen en dit uploaden naar je eigen webruimte.

Laatste optie is om dit helemaal te bouwen met een html editor, dit kan wel maar is ontzettend veel werk.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
mol99 schreef op 27 januari 2004 @ 14:58:
Een andere opties is een programma waarmee je zoiets heel makkelijk kan bouwen en dit uploaden naar je eigen webruimte.

Laatste optie is om dit helemaal te bouwen met een html editor, dit kan wel maar is ontzettend veel werk.
Zo veel werk is dat toch niet, om een paar links te verzamelen op een webpagina en deze te uploaden naar de webspace die je bij je provider hebt :?

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik snap je verhaal niet zo goed.

Je wilt een webpagina waar voor jou belangrijke links in staan, en ook de beschikking hebben over bronnen op een lokale pc :? Wat versta je onder lokale pc? Bv een pc bij een kennis? Of jouw pc thuis benaderen vanaf een andere locatie?

Heb thuis een webserver draaien, en ook Terminal Services. Op die webserver zou ik een pagina kunnen zetten met voor mij handige links, en via TSWEB kan ik mijn systeem thuis benaderen. Is dit een beetje wat je bedoelt?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
Heb ik thuis ook, alleen dan in ASP en als startpagina.Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~juffe086/page.JPG
Erg handig, de tabellen zijn draggable dus ik kan ze op elke locatie zo neerzetten dat alles goed past en de locaties worden in een cookie opgeslagen. Heb m'n broertje overigens ook een account gegeven.

Roomba E5 te koop

• mol99
Ik begrijp dat je dit zelf kunt maken maar ik wil het juist zo hebben dat ik het echt via het web kan benaderen, als ik lokaal een webserver download is het op een andere lokatie erg traag. Maar zijn er een soort kant en klare tool waarmee ik het gewoon via internet explorer aan kan passen.

• Mike Jarod
  • Niet online
mol99 schreef op 27 januari 2004 @ 15:14:
als ik lokaal een webserver download is het op een andere lokatie erg traag.
offtopic:
Ik weet natuurlijk niet wat voor verbinding jij thuis hebt, maar voor zoiets simpels als ik hierboven in de screenshot zie, heb je echt geen dikke verbinding nodig. Heb zelf ADSL 2048/320 en daar loopt bv Remote Desktop zeer goed (op 16 bits kleuren), en ik denk dat dat nogal wat meer bandbreedte trekt dan zo'n simpele pagina.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
Je zoekt een script/programa hellemaal webbassed...
(Linkpage) te vinden op phpfreakz.nl

dan snap ik eigenlijk niet waarom je een tooltje zoekt ...
zoek je een tooltje WYZIWYG bassed ?? en die dan een linkpage genereert ???
of zoek je een tooltje die aan een online script links toevoegt...
Heb zelf nog nooit zow iets gezien...

• mol99
Ik ben nu maar begonnen met het zelf maken. Als ik op een link klik naar bijvoorbeeld winamp krijg ik iedere keer de melding dat ik hem kan openen of downloaden. Hoe kan ik dit aanpassen in altijd openen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:46

samo

yo/wassup

mol99 schreef op 27 januari 2004 @ 16:14:
Ik ben nu maar begonnen met het zelf maken. Als ik op een link klik naar bijvoorbeeld winamp krijg ik iedere keer de melding dat ik hem kan openen of downloaden. Hoe kan ik dit aanpassen in altijd openen?
Hiervoor moet je die of je local host in de trusted zone zetten in de beveiligings instellingen in IE....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Een VB-scriptje in die pagina zetten...

Rustacean

Verwijderd

mol99 schreef op 27 januari 2004 @ 16:14:
Maar je download hem dan toch nog steeds in een temp folder of nie

• mol99
samo-arne schreef op 27 januari 2004 @ 16:18:
[...]

Hiervoor moet je die of je local host in de trusted zone zetten in de beveiligings instellingen in IE....
Werkt niet :-(

• mol99
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:19:
[...]

Maar je download hem dan toch nog steeds in een temp folder of nie
Dat klopt maar ik wil hem niet downloaden, ik wil dit hele overbodige bericht niet zien.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
Post eens script...

ik neem aan dat je dit doet...
code:
1
<A HREF="http://www.winamp.com" target="_blank">WinAmp</A>
Pagina: 1