Toon posts:

[illustrator] action voor .WMF naar .EPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleempje en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Het gaat om het volgende, ik heb een groot aantal .wmf-bestanden die omgezet moeten worden naar .eps. Dus dan denk ik: illustrator, action maken en dan batch, klaar is kees. Maar nee hoor dat werkt dus niet.

Ik kan niet zorgen dat ie alle files onder een andere naam opslaat (dezelfde als de .wmf files, dus test1.wmf moet worden test1.eps enzovoort). Dat komt doordat de naam ook wordt opgeslagen als ik het commando "save as" gebruik in de action. Dus ik kan wel alle .wmf bestanden omzetten in test1.eps. Maar dan heb ik maar 1 file die telkens overschreven wordt. Ook kan ik geen save commando in de action zetten want dan krijg ik allemaal .ai bestanden. Kan iemand mij helpen? Ik gebruik illustrator 10 en heb op google en hier niks kunnen vinden. Alvast bedankt!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36
Ehm, hebben alle WMF bestanden nou dezelfde naam? Gewoon een kopie maken van alle files in een andere directory en daar die batch op los laten :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is juist het probleem ik heb allemaal verschillende namen,
test1.wmf moet worden test1.eps
huppeldepup.wmf moet worden huppeldepup.eps
etc
etc

• Willem
Ja, dat snap ik, maar dat kan zonder probleem met een action. :)

Open > Save As (of Export?) x.EPS > Close

Verwijderd

Topicstarter
nou dat valt dus vies tegen, of ik doe iets niet goed maar dan heten ze dus allemaal x.eps en dat moet dus niet.

• Willem
Daarom zeg ik: Kopieer het hele zooitje naar een andere directory (zodat je de originelen bewaart). Action:

Open x.WMF
Save As > x.EPS
Close

Als je dan y.WMF opent slaat 'ie 'em NIET als x.EPS op, mits je in je ACTION niet de bestandsnaam verandert.

Verwijderd

Topicstarter
Ah daarin zit hem de kneep. Dank je wel voor je geduld en het werkt inderdaad zoals je zegt. Niet helemaal wakker meer, te lang echter beeldscherm gezeten denk ik... |:(

• Willem
:D

Ik ken het ;)

Pagina: 1