[BCB/Win32] Focus randje weghalen op controls *

Pagina: 1
Acties:

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 21:33
Afbeeldingslocatie: http://www.edit-strike.nl/members/marv/images/bt.gif Afbeeldingslocatie: http://www.edit-strike.nl/members/marv/images/tb.gif

Ik vind het lelijk als zo'n "randje" in je button of om je control komt als je 'm gebruikt hebt.

Ik zou niet weten hoe het heet dus ik kan nergens vinden hoe en of het uit kan. :/

Iemand een idee hoe ik het kan uitzetten (per control of voor een hele applicatie) (C++ Builder 6).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
.

[ Voor 100% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 19:50 ]

• Marv
Eelis schreef op 27 januari 2004 @ 14:33:
Zo'n "randje" is erg handig voor mensen die met het toetsenbord door je applicatie navigeren (omdat ze bijvoorbeeld niet anders kunnen), is die functionaliteit niet meer waard dan het estetish aspect?
Nee want 't is een applicatie voor thuisgebruik :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Tis een standaard feature van de Win32 standaard controls. Je zou het als het je echt hopeloos stoort kunnen afvangen door op alle OnExits de focus expliciet te cancellen (Screen->ActiveForm->SetFocus(NULL) of zoiets), maar dan ben je dus ook de 'functionaliteit' van die focusrectangles kwijt, namelijk het cursornavigeren en met spatie of enter activeren van de knoppen.

Professionele website nodig?

• Marv
curry684 schreef op 27 januari 2004 @ 14:45:
Je zou het als het je echt hopeloos stoort kunnen afvangen door op alle OnExits de focus expliciet te cancellen (Screen->ActiveForm->SetFocus(NULL) of zoiets)
Het stoort me niet echt gigantisch.. ik vind het alleen netter als je dat niet ziet.

Ben namelijk zelf een mp3 spelertje in elkaar aan het zetten en ik vind het gewoon een beetje raar als je 50 minuten nadat je op play hebt gedrukt nog steeds daar de focus ziet. (ik maak denk ik een timertje van 5 sec ofzo die na het indrukken van een button de SetFocus(NULL) doet)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Marv schreef op 27 januari 2004 @ 15:35:
[...]

Het stoort me niet echt gigantisch.. ik vind het alleen netter als je dat niet ziet.
Dat is absoluut niet netter, je breekt er namelijk de 'Microsoft Windows Application Development Style Guidelines' mee, een vergelijkbare overtreding als het meest linker menu in een applicatie niet 'File' noemen :D
Ben namelijk zelf een mp3 spelertje in elkaar aan het zetten en ik vind het gewoon een beetje raar als je 50 minuten nadat je op play hebt gedrukt nog steeds daar de focus ziet. (ik maak denk ik een timertje van 5 sec ofzo die na het indrukken van een button de SetFocus(NULL) doet)
Of je pakt een TSpeedButton ipv een TButton *hint hint*

Professionele website nodig?

• Marv
curry684 schreef op 27 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Dat is absoluut niet netter, je breekt er namelijk de 'Microsoft Windows Application Development Style Guidelines' mee, een vergelijkbare overtreding als het meest linker menu in een applicatie niet 'File' noemen :D
Bestand 8)7
Of je pakt een TSpeedButton ipv een TButton *hint hint*
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb... ik heb verschijdene speedbuttons in m'n applicatie. (nooit gezien dat die geen focus hadden) Tnx :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marv op 28-01-2004 00:39 ]

Pagina: 1