Toon posts:

Vraagje over DDR geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste hardware gurus :)

Ik heb een computertje met op het moment 128MB intern geheugen en dat wil ik een dezer dagen uit gaan breiden. Ik heb echter niet zoveel kennis van geheugen en de verschillende soorten.

Ik weet uit de manual dat mijn mobo twee soorten geheugen kan hebben nl. SDRAM en DDR. Ik dacht zelf, omdat DDR sneller is dan SDRAM (toch?), om er DDR geheugen in te plaatsen. In de manual staat dat DDR "up to 266MHz supported" is.

Als ik in de Pricewatch op zoek ga naar verschillende soorten DDR geheugen kom ik geheugen tegen als "512MB PC2700 DDR SDRAM" tegen en meer van dat PCxxxx geheugen.

Mijn vraag aan jullie is nu dus, kan ik dit soort geheugen in mijn mobo prikken en gaat het dan ook werken?

Ik heb echt te weinig kaas gegeten van hardware dus als jullie mij een beetje op weg kunnen helpen (, of wijzer maken) dan zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Heb net trouwens ook de FAQ gelezen, zoals ik het daar lees zou dit dus allemaal moeten lukken?? Ook al kies ik voor bijvoorbeeld PC3200?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:08:
Heb net trouwens ook de FAQ gelezen, zoals ik het daar lees zou dit dus allemaal moeten lukken?? Ook al kies ik voor bijvoorbeeld PC3200?
Dus......... het antwoord heb je al.

Het is wel zo dat in de praktijk, sommige geheugenmodules van een bepaald merk niet altijd samen gaan met het moederbord. Dat is gewoon proberen.

Ik weet niet of je dit al weet: je kunt niet SDR-SDRAM en DDR-SDRAM door elkaar gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Canard op 27-01-2004 14:13 ]

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

als je het merk en type moederbord zou posten dan zouden we het voor je kunnen opzoeken... maar ho nope daar zijn we niet voor. plus je hebt het al netjes zelf opgezocht :P

en ja pc3200 gaat ook wel op je pc 2100 bordje werken. volgens mij is pc2700 evenduur als pc3200 dus koop gewoon pc3200 geheugen.

ik gok dat het om een Ecs k7s5a mobo gaat
Je zou in de V&a kunnen kijken naar een goedkope pc2100 module.. maar let op als het daarwerklijk gaat om deze ecs mobo dan moet je ff in andere topics kijken welke geheugen hij lust (merken)

[ Voor 29% gewijzigd door JaWa op 27-01-2004 14:20 . Reden: gokje+nog een tip ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zou de 2 verschillende types (SDRAM en DDR SDRAM) niet samen op het mobo prikken want dan kunnen er rare dingen gebeuren ;)

Verwijderd

VAUDT!

DDR SDRAM PC2100 = 266 MHz
DDR SDRAM PC2700 = 333 MHz
DDR SDRAM PC3200 = 400 MHz
DDR SDRAM PC3700 = 466 MHz
DDR SDRAM PC4000 = 500 MHz

Modbreak:

Ga je mond spoelen en de FAQ lezen voordat je zo gaat roepen. Deel al die waarden door twee en je zit er dichter in de buurt. Plus dat PC3700 en PC4000 helemaal geen standaarden zijn

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 27-01-2004 14:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

DDR is ook SDRAM. DDR is op gelijke clock een stuk sneller dan SDR. En of je het op jouw mobo kunt prikken... tja, zonder te weten welk mobo je hebt is dat niet te beantwoorden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.