Toon posts:

[acces 2000] zoek optie maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met acces. Ik weer niet hoe ik een zoekoptie kan maken waardoor ik in een vakje me zoekwoord in kan typen en daarna meteen alles vind met dat trefwoord erin.

kan iemand mij helpen? :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leg eens even beter uit wat je wilt zoeken, waarin en hoe!

Je kan nl. in je form-design een knop toevoegen. Als je de wizard op knoppen uitvoert, zijn er een aantal zoek-mogelijkheden. Mocht dat niet zijn wat je zoekt, geef dan aan wat je dan wel zoekt!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Of gebruik gewoon het ingebouwde formulier filter (knopje met het filtertje erop) of de ingebouwde zoekfunctie (knopje met het verrekijkertje).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 14:16
Je kunt het met SQL doen (SELECT * FROM tabel Where Kolom Like '*voorwaarde*')

Of je kunt het met de wizard doen, en dan zet je bij de gewenste kolom '*voorwaarde*' neer. (uiteraard bij voorwaarde)

[ Voor 14% gewijzigd door HansMij op 27-01-2004 20:03 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik denk dat je het beste even kan kijken op The Access Web en wel naar de volgende stukjes:
[list]• Forms: Adding a Search form to a databaseModule: Search Wizard