[2k] Geen installatie mogelijk onder Administrator

Pagina: 1
Acties:

• Xtinct
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Bij een bedrijf waar ik werk hebben ze een Novell 6 omgeving, met Windows 2k werkstations.
Er worden via Novell ook grouppolicies verstuurd, maar niet voor de Administrator.
Toch om een of andere manier heeft de Administrator geen mogelijkheid om software (office 2k) te installeren op een bepaalde PC
Ik heb al een keer het profiel van de Administrator weg gegooit, zodat deze clean zou zijn van policies, maar dit help niets.
Ook de local_policies aangepast, maar doet ook niets.
De policies op het netwerk ook veranderd (ook al zouden die niet met Administrator geladen moeten worden), maakt ook niets uit.
Locaal inloggen of via het netwerk.

Kortom, ik kan niets meer installeren, wat ik ook probeer.

Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat Administrator weer kan installeren?
En ik vraag me af hoe het mogelijk is dat Administrator policies heeft gekregen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

administrator op het netwerk (heet dat ook zo bij Novell?) of lokaal?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Xtinct
Onder Novell heet deze standaard 'Admin' maar ze hebben een extra gebruiker aangemaakt 'Administrator' met dezelfde rechten als Admin

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Log je dan lokaal in om te installeren of met de domain (als dat zo heet onder novell) user?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Xtinct
Ik heb allebei geprobeerd, zowel lokaal als netwerk.
Ik krijg bij beide de melding "De Systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd"
Alleen dan in het Engels.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien dat er computer policies verstuurd worden die de user policies overschrijven? Zo maar een idee hoor...

• Xtinct
Ja, dat idee had ik ook, toen had ik het volgende bedacht.
Profiles Administrator lokaal weg gegooi, lokaal inloggen met administrator.
Local Policies (GPEDIT) van W2k gestart een alles wat ik kon bedenken wat hier verband mee houdt, ge-enabled.

Maar dan nog steeds niets, zelfde probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wis het userprofiel van de lokale administrator eens, en koppel vervolgens je netwerkkabel los, en log terug in. Heb je dan nog steeds dit probleem ?
Pagina: 1