[XP] Start Menu/Programma's doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 10:41

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Windows thema omgezet naar Windows klassiek. Ook heb ik het start menu naar klassiek omgezet. Nu heb ik het volgende in het menu programma's staan:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/stefan.zurich/Menu.JPG

Nu wil ik EA Games en Microsoft Hulpprogramma's weer gewoon bij de andere mappen en op alfabetische volgorde hebben staan. Ook Acrobat Reader hoort bovenaan de programmalijst te staan, maar als ik ze op de juiste plek sleep en ik bekijk het start menu opnieuw dan staat alles weer op dezelfde plek als op het plaatje. Ik heb al sorteren op naam geprobeerd en via de Registry Order-keys verwijderd, maar niets helpt. Iemand die het wel weet? :?

[ Voor 6% gewijzigd door StefSOFT op 27-01-2004 14:23 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik weet niet zeker of het hieraan kan liggen: maar misschien dat een gedeelte van de shortcuts onder 'All Users' staan, en de rest onder je eigen account. :?

Wat je ook eens kunt proberen, is al je shortcuts tijdelijk naar een andere map verplaatsen, zodat het hele startmenu weer leeg is, en dan de hele mikmak weer terug in het startmenu kopieren. Zorg dan wel dat je alleen maar de shortcuts kopieert, en geen rare windows-bestanden (zoals folder.dat).

Verder wil een reboot ook nog wel eens helpen, maar dat had je vast al wel geprobeerd. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Maniakje op 27-01-2004 14:08 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47
met "x-setup" zit een onderdeel genaamd: sort start / programs menu on alphabet

control alt oeps deleted

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 10:41

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Maniakje schreef op 27 januari 2004 @ 14:05:
Ik weet niet zeker of het hieraan kan liggen: maar misschien dat een gedeelte van de shortcuts onder 'All Users' staan, en de rest onder je eigen account. :?

Wat je ook eens kunt proberen, is al je shortcuts tijdelijk naar een andere map verplaatsen, zodat het hele startmenu weer leeg is, en dan de hele mikmak weer terug in het startmenu kopieren. Zorg dan wel dat je alleen maar de shortcuts kopieert, en geen rare windows-bestanden (zoals folder.dat).
:P
He inderdaad. Heb alles uit All Users gekopieerd en alles uit persoonlijke map. Dit effe in een andere map gepleurd. Daarna All Users en eigen start menu map leeggegooid.
Toen heb ik de map met alle shortcuts, mappen etc. gekopieerd naar mijn persoonlijke map et voila problem solved. :9

Thnx in ieder geval

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'