Toon posts:

[W2K] Windows Explorer blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort last van een probleem; Windows Explorer blijft steeds hangen.

Telkens als ik naar 'Deze Computer' ga en dan mijn C/D/E/F of G schijf selecteerd blijft hij hangen.
Het vreemde is dat hij ook blijft hangen als ik bij het START-menu een paar subfolders ver ben ook hij ook blijft hangen.
Dit zelfde geld voor bijvoorbeeld MSN, als ik een besatnd wil versturen.

Ik kan nu alleen nog de programma's die op mijn Desktop staan openen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb Windows 2000 Pro, Service Pack 4. Mijne Harde Schrijf is een MAXTOR 6L040J2 en een ASUS P4B moederboord. De rest van de specificaties lijkt me niet echt relevant.

Wat kan ik doen???

Bij voorbaat dank!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je alle nieuwe cruciale updates?
Staan er nuttige vermeldingen in de event viewer? (eventvwr.msc)
Heb je het probleem ook als je alles bij msconfig uitzet? Ow ja 2k heeft dat niet, zie hier: Windows Operated Systems - FAQ.
Al eens op virussen/spyware gescand?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al gescand op virusses en spy/adware en heb dat al verwijder, maar het probleem is er nog steeds.

Maar wat zijn de cruciale updates? :?
En wat zou ik moeten vinden in de eventvwr? ik vind daar geen opvallende dingen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met cruciale updates bedoel ik gewoon Windows Update :)

Bij de event viewer moet je kijken naar gele uitroeptekens of rode kruizen.

Je zou eens moeten kijken of je een alternatief voor msconfig voor Windows 2000 kan vinden, ik heb daar geen ervaring mee. Het is namelijk erg handig als je even tijdelijk alle opstartitems uit kan zetten/vinken, om uit te zoeken of het probleem daar zit. Zonder zo'n alternatief kan je ze alleen maar verwijderen uit te register ben ik bang, en dat gaat natuurlijk te ver.

Je zou desnoods eens het programma HijackThis kunnen downloaden, en de logfile hier neerzetten. Geeft een overzicht van alles wat op je pc draait/gestart wordt bij opstarten. Is handig om spyware/virussen op te sporen, maar ook voor algemene troubleshooting.