Toon posts:

[XP] Scherm wordt regelmatig even zwart*

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds enige tijd flikkert mn XP in een zwart scherm om t kwartier ongeveer. Ook na een systeemhertel (tot zelfs eerste punt!) blijf ik (andere) problemen houden, maar mn Norton geeft geen virus melding na een scan. Tevens valt af en toe Exploder spontaan weg. Bij opstarten krijg is af en toe een soort DOS promt, mmar natuurlijk niet actief en t blauwe scherm met tal van foutmeldingen. is er een manier om XP weer in zn originele staat terug te krijgen met behoud van muziek, films etc?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

Muziek en films backuppen op een andere partitie/cd/dvd en dan pc helemaal opnieuw installeren.

edit:
Waarom zeggen die 2 mensen onder mij precies hetzelfde? Ik had het toch al gezegd :P

[ Voor 36% gewijzigd door André op 27-01-2004 13:48 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Backups maken (evt. op een 2e partitie) en herinstalleren met de juiste drivers :)

edit:
Waarom moet iemand nu altijd gelijk met mij posten, exact hetzelfde zeggen en boven me staan?

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 27-01-2004 13:35 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:32:
is er een manier om XP weer in zn originele staat terug te krijgen met behoud van muziek, films etc?
eerst backuppen en dan formatteren :7

serieus:
tjsa, het is steeds om het kwartier, misschien een condensator die niet meer deugt ofzo. om te kijken of het echt wel een software probleem is zou je eens knoppix moeten booten, een uurtje surfen en kijken wat er gebeurt.
GuardianAngel schreef op 27 januari 2004 @ 13:34:
edit:
Waarom moet iemand nu altijd gelijk met mij posten, exact hetzelfde zeggen en boven me staan?
i'm with stupid ^^^

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik dat XP t niet zo handig toe laat om te formatteren. Kan ik dit dan wel vanaf de cd rom doen?

hen geen partitie op mn HD, dus branden enige optie?

of hoe kan ik deze schijf alsnog delen?

marre, probleem volgens jullie lijkt wel chronisch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:37:
nu weet ik dat XP t niet zo handig toe laat om te formatteren. Kan ik dit dan wel vanaf de cd rom doen?
daar issie voor gemaakt. je krijgt een heel mooi menuutje.
hen geen partitie op mn HD, dus branden enige optie?

of hoe kan ik deze schijf alsnog delen?
met een partitiemanager. partition magic is wel goed. er is wel altijd een (zeer) klein risico dat het mis gaat
edit:
zie hieronder, met jouw pc is de kans dat het mis gaat natuurlijk levensgroot 8)7 mea culpa

, dus pc in een netwerk hangen of een extra hard disk in je comp kan ook :)
marre, probleem volgens jullie lijkt wel chronisch?
als het dus een software probleem is waarschijnlijk wel ja. het blijft windows...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 13:50 ]

Verwijderd

partitionmagic niet gebruiken!
Als je pc door een hardwarefout iedere 15 minuten vastloopt loopt ie gegarandeerd vast als je bezig bent met partitioneren. Dat betekend automatisch alle gegevens weg! Nooit partitionmagic gebruiken in dit soort gevallen!

Verwijderd

Topicstarter
ho, wat ff heren voor de duidelijkheid; hij loopt niet vast maar beeld flikkert ff zwart! gaat dan weer verder. Bij sommige data voor systeem herstel is dit weg alleen valt dan spontaan explorer weg! en opstartproblemen(blauw scherm met vage meldingen)verder lijkt alles ok te werken. heb nu geen een goed herstel punt meer lijkt t wel. Maar snap mn ff niet, voor deze problemen is toch juist dit systeem herstel?(....of krijg ik nu t antwoord van "t blijft Microsoft....")

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mjah wat wil je nu? Het probleem proberen op te lossen? Of gewoon een schone installatie? Als je dat laatste gaat doen is het misschien handig even eea te backuppen, desnoods op een andere partitie. Als je het probleem wilt proberen op te lossen zeg dat even, dan geven we wat tips.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:49:
ho, wat ff heren voor de duidelijkheid; hij loopt niet vast maar beeld flikkert ff zwart! gaat dan weer verder. Bij sommige data voor systeem herstel is dit weg alleen valt dan spontaan explorer weg! en opstartproblemen(blauw scherm met vage meldingen)verder lijkt alles ok te werken.
daar ging ik net ook even de mist in, sorry. het punt is dat je het niet zeker weet.
heb nu geen een goed herstel punt meer lijkt t wel. Maar snap mn ff niet, voor deze problemen is toch juist dit systeem herstel?(....of krijg ik nu t antwoord van "t blijft Microsoft....")
helaas ja. systeemherstel is heel nuttig als eoa drivertje je netwerkkaart verpest heeft ofzo, maar voor het serieuze werkt volstaat het niet.

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 18:50
Als je beeld ongeveer elk kwartier flikkert zou ik even proberen om bij energiebeheer "beeldscherm uitschakelen" op "nooit" te zetten. Of je schermbeveiliging uit te zetten.
Dat verklaart niet alle probelemen, maar je hebt een kans dat het wel de oorzaak is van de flikkering.

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik toch maar wat tijd in mn nieuwe installatie moet gaan steken, voor mn gevoel de beste optie. Maar werkt XP met nieuw installatie zoals bestanden over elkaar heen plaatsen/verifieren; worden internet account gegevens bewaard enzo of eerst complete format en dan nieuwe installatie? ?
voor de tweede voel ik meer voor eigenlijk...
Trouwens schiet me in eens te binnen, ben onlangs wel met Jave aan t installeren geweest....kan dit er nog iets mee te maken hebben?
bvd!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:09:
denk dat ik toch maar wat tijd in mn nieuwe installatie moet gaan steken, voor mn gevoel de beste optie. Maar werkt XP met nieuw installatie zoals bestanden over elkaar heen plaatsen/verifieren; worden internet account gegevens bewaard enzo of eerst complete format en dan nieuwe installatie? ?
voor de tweede voel ik meer voor eigenlijk...
ik zou gewoon voor een compleet nieuwe install gaan. anders loop je het risico dat je nog met je probleem blijft zitten.
Trouwens schiet me in eens te binnen, ben onlangs wel met Jave aan t installeren geweest....kan dit er nog iets mee te maken hebben?
bvd!
jave? of java? lijkt me niet. met die nieuwe sp1a heb je hem zelfs wel nodig.

Verwijderd

Uiteraard backups maken van de belangrijke data.
Dan zou ik stap voor stap *alle* geinstalleerde software verwijderen, alle niet gebruikte apparatuur uitschakelelen of zelfs verwijderen en kijken of het dan nog steeds gebeurt.

offtopic:
Te gek voor woorden dat windows igv problemen nog steeds geherinstalleerd moet worden. Lijkt 95 wel :(

Verwijderd

Ehh systeemherstel werkt dat dan in win xp ?
Tis mij nog nooit gelukt tenminste
/me Krijgt altijd de melding dat systeemherstel niet de computer kon herstellen naar de datum die is uitgezocht
Heeft ut daarom ook maar uit gezet....
Format c: rulezz _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:34:
Ehh systeemherstel werkt dat dan in win xp ?
Tis mij nog nooit gelukt tenminste
/me Krijgt altijd de melding dat systeemherstel niet de computer kon herstellen naar de datum die is uitgezocht
Heeft ut daarom ook maar uit gezet....
Format c: rulezz _/-\o_
1. Ja systeemherstel kan vaak werken, anders heb je ook nog de optie terug naar werkend punt (vanuit F8)
2. Format c: werk in winXP alleen als je fat32 hebt gebruikt en een aparte (opstart) dosschijf hebt of je moet de winXP methode via menutjes bedoelen ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zooropa,

Welkom op GoT :)
Ik ga je nog even wat tips meegeven voor op GoT - we hebben hier namelijk was richtlijnen opgesteld voor topics op GoT, kort samengevat kan je die vertellen als volgt:
  • Toon initiatief. Wat heb je zelf al gedaan, en wat heb je al geprobeerd. Zoek bijvooorbeeld eens rond op GoT en Google en neem de resultaten hiervan ook op in je topicstart. We weten dan wat je al geprobeerd hebt :)
  • Kies een goede topic titel - wat je nou toch bedoelt met 'flikkert' ben ik nog niet achter ;)
  • Maak een duidelijke topic start, en geef voldoende informatie. Denk hierbij aan wat je precies bedoelt, want we zijn zo'n 10 posts verder voordat men erachter kwam wat je bedoelde ;)
Neem dit even mee voor de volgende posts op GoT - en veel plezier ;)

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 27 januari 2004 @ 19:19:
Zooropa,

Welkom op GoT :)
Ik ga je nog even wat tips meegeven voor op GoT - we hebben hier namelijk was richtlijnen opgesteld voor topics op GoT, kort samengevat kan je die vertellen als volgt:
  • Toon initiatief. Wat heb je zelf al gedaan, en wat heb je al geprobeerd. Zoek bijvooorbeeld eens rond op GoT en Google en neem de resultaten hiervan ook op in je topicstart. We weten dan wat je al geprobeerd hebt :)
  • Kies een goede topic titel - wat je nou toch bedoelt met 'flikkert' ben ik nog niet achter ;)
  • Maak een duidelijke topic start, en geef voldoende informatie. Denk hierbij aan wat je precies bedoelt, want we zijn zo'n 10 posts verder voordat men erachter kwam wat je bedoelde ;)
Neem dit even mee voor de volgende posts op GoT - en veel plezier ;)
met een risico op een UTFS (heeft mij in ieder geval niet verder geholpen ;)) :

bij het opstarten van mijn win xp sp2 / mx440, schakelt mijn scherm een minuut of twee lang van 'normaal' naar zwart, en weer terug. terwijl dit gebeurt kan ik geen toetsen/muis gebruiken. soms (1 op de 10 keer reboot windows tijdens dit geheel spontaan).

als hij eenmaal klaar is zijn meestal een aantal windows controls vernaggeld, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/screenshot.gif

een aantal keer per dag vliegt het scherm ook weer op zwart en terug, en dat gebeurt alleen wanneer ik een window of dialog open (geen specifiek programma).

ik heb 4 verschillende videodrivers geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

mogelijke (?) log entries die hiermee verband houden:

"Application popup: : Machine Check:"
"Application popup: : Machine Check: Regs"

(wordt bij booten meestal een stuk of 6 keer getoond)

"wuauclt (3060) The database engine 5.01.2600.2180 started."
"wuaueng.dll (2584) SUS20ClientDataStore: The database engine started a new instance (0)."
"wuaueng.dll (2584) SUS20ClientDataStore: The database engine stopped the instance (0)."
"wuauclt (2584) The database engine stopped."

(deze cyclus wordt meestal 2 keer achter elkaar doorlopen na opstarten. is volgens mij iets van de windows update client, dus misschien niet relevant in deze context).

heeft iemand misschien suggesties (behalve opnieuw installeren) ?

Verwijderd

fixed > nieuwe videokaart

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor het nog melden van de oplossing :)
Dat maakt dit soort topics in ieder geval nog nuttig voor de toekomst! :)
Pagina: 1