Toon posts:

nachtrun macro met pauze in Exact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij proberen hier een in een nachtrun een macro te laten draaien namelijk de verkorte calculatie [VIFS] maar deze blijft hangen. Als we vervolgens met spatie onderbreken en dan op J klikken gaat hij wel door. Echter we krijgen dit niet in een macro.

Weet iemand hoe we mogelijkerwijs een pause kunnen inlassen na toetsaanslagen? of weet iemand een manier om dit wel te laten werken?

De Exact support zegt dat het niet kan, wij zijn daar niet helemaal van overtuigd.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Met welke Exact werk je? Dos of windows? We werken nog met de DOS versie dus mischien dat ik je kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
wij maken gebruik van Exact voor DOS.

We zaten zelf nog te denken aan een testscript omgeving, deze kan op gewenste tijden een sequentie van toetsaanslagen simuleren. Dat zou dan ook moeten werken maar is weer een stap extra.

Wat stell jij voor?

• Qui-Gon Jinn
bedoel je het pad [IFVS] i.p.v [VIFS] ? VIFS is bij ons althans Goederen met Faktuur op scherm. IFVS is bij ons de verkorte calculatie overzicht op het scherm...

Maar hier is de manier zoals ik het doe...

Door op CTRL-F10 te drukken neem ik een macro op. Ik doe de handelingen die ik in de macro wil hebben en op het moment dat ik wil dat ie ergens moet stoppen (pauzeren) druk ik weer op CTRL-F10 en kies dan voor "Pauzeren". Als ik voor pauzeren heb gekozen doe ik weer wat handelingen net zolang totdat ik alle handelingen heb gehad en dan druk ik weer op CTRL-F10 en kies voor "Einde Macro".

Als ik dan nu de macro ga afspelen dan doet ie alles automatisch tot aan het moment dat ik die pauze erin heb gezet. Doe ik hier dan een enter dan gaat ie verder met de macro. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
gaat het dan helemaal automatisch? of moet je fysiek op enter drukken? Dat is namelijk iets wat we zeker NIET willen..

het moet een volledig automatisch job worden,..

In ieder geval wel bedankt voor de hulp! :-)

• Qui-Gon Jinn
Nee je zal dan fysiek op [enter] moeten drukken. Anders wil het inderdaad niet en dus zal ik de Exact Support in dit geval gelijk moeten geven. Sorry.

Draai je toevallig Exact op een Windows machine? Als dat zo is dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar een stukje software dat onder windows je toetsaanslagen + muis bewegingen kan registeren om ze daarna weer op nieuw uit te voeren. En ik weet dat er een progje is die dat kan alleen weet ik de naam effe niet meer.

Want wat je dan zou kunnen doen is je Exact schermpje "ge-windowed" laten draaien om dan middels dat stukje software je macro's (inclusief een pauze) op te nemen.

Maar lijkt het je niet verstandiger om naar de oorzaak te gaan zoeken waardoor de macro blijft hangen? Komt dat door de nachtrun of door de macro zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Exact zegt dat het gewoon niet kan om dit menu pad in een macro te stoppen.. over de windows script methode hadden we ook al nagedacht, dat gaat het inderdaad worden denken we.. Iemand een goed pakket hiervoor?? (liefst freeware)

• Qui-Gon Jinn
[effe off-topic]
Je moet ook niet alles geloven wat ze bij Exact zeggen....

M'n persoonlijke ervaringen met de Exact support is nou ook niet om over naar huis te schrijven. We werken al een aantal jaren namelijk o.a. met de variant module van Exact en in het begin toen we deze module net in gebruik hadden genomen ontdekten we dat bepaalde berekeningen niet goed werden uitgevoerd terwijl de formule wel juist geformuleerd was. Volgens Exact kon dit niet en moest het aan de formule liggen. Later bleek dat er een bugje zat in Exact die er voor zorgde dat een bepaalde uitkomst alleen goed werd uitgerekend wanneer je een bepaalde variabele deelde door 1.0 i.p.v. 1 Dus er moest een ".0" achter een cijfer om tot een juiste uitkomst te komen. Dit is een bug die we zelf ontdekt hebben en doorgegeven hebben aan Exact. Er kon nog geen "dank u wel" vanaf.... :(

[/effe off-topic]

Welliswaar geen freeware maar toch.... bij deze : http://www.pitrinec.com/
Pagina: 1