Stand-alone DVD speler leest gebrande DVD's niet

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Enkele maanden geleden heb ik een Lite-On 4x DVD brander aangeschaft. Ik heb er al behoorlijk wat DVD'tjes succesvol mee gebrand. Sinds enkele weken heb ik echter wat problemen.

Wanneer ik een (video-)DVD brand, dan kan ik die niet in mijn stand-alone DVD speler (Philips DVD 634) lezen. Wanneer ik de DVD erin doe, dan krijg ik de melding 'no disc'. De cd gaat niet eens spinnen; de melding verschijnt direct op het display.

Ik heb de 'foute' DVD's ook in andere spelers getest. Op mijn PC in de DVD-brander, op een andere pc met een DVD-rom speler, en bij verschillende kennissen in hun standalone speler. Overal werken ze zonder problemen, behalve in mijn DVD speler. Ook DVD's die ik al eens eerder succesvol gebrand heb kan ik nu niet meer fatsoenlijk branden.

Mijn DVD speler leest echter wel alle andere CD's en DVD's zonder problemen. Zowel de DVD's die ik zelf heb gebrand in de tijd vóórdat de problemen begonnen, als de DVD's die anderen branden, werken als een trein.

Dus, even kort:
In mijn standalone speler werken alle DVD's, behalve die die ik in de afgelopen weken heb gebrand. En mijn zelfgebrande DVD's werken overal, behalve in mijn DVD speler.

Ik brand al vanaf het begin op DVD+R schijfjes van het merk Arita. Tot nu toe altijd zonder problemen.

Aan de DVD-bestanden (Video_TS directory) die ik brand ligt het ook niet. Ik heb al eens een DVD die ik niet goed kon branden meegenomen naar een kennis (door simpelweg mijn harddisk mee te nemen). De DVD die hij ervan bakte werkt bij mij perfect. Ook hij heeft precies dezelfde brander en dezelfde DVD+R's als ik, en hij gebruikt dezelfde Nero versie met dezelfde instellingen.

Ik brand de DVD's met Nero. Ik heb al verschillende versie van Nero geprobeerd, maar het maakt niet uit met welke ik het doe. Verder heb ik al 2x opnieuw Windows XP geïnstalleerd, ook zonder succes.

Ik probeer het zowel met DVD+RW's als met DVD+R's. De RW heb ik voor het branden ook al eens volledig gewist. Branden op 1, 2 of 4x maakt ook niks uit.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door Maniakje op 27-01-2004 13:07 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Probeer eens een ander merk of DVD-R(W)

Verwijderd

Ik heb eigenlijk het zelfde probleem, altijd gehad met een Panasonic.
Ik heb hier nooit een oplossing voor gevonden. :'(

Nieuwe firmware, bij sommige spelers kun je die updaten, heeft niks opgelost. :'(

Mijn zelf gebrande audio cd speelt ie ook niet af. Die zelf gebrande cd's en DVD worden wel gelezen op de meest brakke spelers maar niet op mijn standalone..

Allerlei brandprogramma's en manieren geprobeerd. Heeft niks opgelost.
Ander merk blanco cd of dvd geprobeert heeft ook niet opgelost.

En het licht niet aan de kleur van het medium. Ik had laatst een dvd gehuurd en die was donker blauw. En ik heb ook al gehuurde donker rode gehad en die leest hij wel.

Dus ik heb de hoop op een oplossing al opgegeven. :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 13:19 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zelfde probleem hier met een wat oudere LG DVD-speler. Weigert mijn DVD+R en DVD-R te lezen. Mooi excuus om een Phillips DVD 737 te kopen, die leest alles wat ik er tot nu toe ingestopt hebt aan DVD's. Zelfs DVD's met MP3tjes.

This footer is intentionally left blank

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Maar het vreemde is juist dat hij eerst wel alles las wat ik brandde. Het KAN dus wel. Van het een op het andere moment lukte het echter niet meer. Alles wat ik van tevoren gebrand heb werkt nog steeds.

Er is op de een of andere manier een verschil tussen een DVD die ik 'vroeger' brandde, en dezelfde DVD die ik 'nu' brand. Het is alleen onduidelijk wat. :(

Een ander merkt DVD+R(W) werkt overigens ook niet. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Maniakje op 27-01-2004 13:53 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Wat je toch nog zou kunnen proberen is een firmware update.

Omdat ik toch nog steeds het zelfde probleem heb weet ik dat je sommige spelers kan updaten met nieuwe firmware, en volgens mij kan die philips dat.
Kijk even op de web site misschien dat er een methode bij staat om te upgrade.

Voor die van mij was dit geen oplossing zo als je al hebt kunnen lezen...

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
volgens www.dvdrhelp.com Philips DVD 634 zijn er meer mensen die problemen hebben met deze brander en dvd+/- r

ding speeld dus niet gegarandeerd gebrande dvds af

zou eens philips dvd+r proberen, is van et zelfde merk, als die niet afgespeeld worden, zou ik contact opnemen met philips

edit:

al eens de firmware van de brander geupdate, of dit onlangs gedaan wat de problemen veroorzaakte?

[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 27-01-2004 21:17 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1