Toon posts:

i875P met PC3200 of PC4000

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit forum door zitten lezen en de faq en wat andere sites.Maar
ik ben nog niks tegen gekomen alleen waar ze gaan overklokken en dat
is in eerste instantie niet mijn bedoeling.

Ik ben van plan te gaan kopen:

asus P4C800-E Deluxe i875P
Pentium 4 - 2600 (800 mhz)
2 * DiamondMax Plus 9 (160,0 GB) sata in raid 0
radeon 9800 pro of xt

Wat is nu slim.
Gaan voor pc3200 low latencies en dus mijn pc 1:1 laten lopen
Of pc4000 3-4-4-8 kopen en via een divider instellen?

Ik vermoed dat pc4000 ondanks zijn grotere bandbreedte minder snel is
als die pc3200 ll wanneer ik dit via een divider instel. Klopt dit? Ik kan nergens een site vinden die dit heeft getest, waarbij ze niet de fsb hebben overklokt.

Kun je bv: pc4000 op 3200 met ll draaien?

ik kan namelijk voor 175 euro kingston pc4000 (KHX4000K2/512) kopen, maar ik kan nergens op hun site vinden op welke timings hij werkt op pc3200?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:00:
Ik vermoed dat pc4000 ondanks zijn grotere bandbreedte minder snel is
als die pc3200 ll wanneer ik dit via een divider instel. Klopt dit? Ik kan nergens een site vinden die dit heeft getest, waarbij ze niet de fsb hebben overklokt.
Synchroon draaien is in algemene zin inderdaad sneller. Of je moet geheugenbenchmarks belangrijker vinden ;)
Kun je bv: pc4000 op 3200 met ll draaien?
Ja, dat kan.
ik kan namelijk voor 175 euro kingston pc4000 (KHX4000K2/512) kopen, maar ik kan nergens op hun site vinden op welke timings hij werkt op pc3200?
Ik doe een gok: 2-3-3-6? Misschien toch 2-2-2-5 als je mazzel hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 27-01-2004 13:05 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Verkijk je niet op de geheugentimings in combinatie met deze processor en chipset; de performance verschillen zijn zó klein dat ze in de praktijk niet aanwezig zijn. Als je dergelijke DIMM's voor een handje vol Euro's kunt krijgen, soit, maar anders is het in feite geld verkwisten (of je wilt gewoon zwaar gaan overclocken, de hoogste syntetische benchresults halen e.d.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 januari 2004 @ 13:04:
[...]
Synchroon draaien is in algemene zin inderdaad sneller. Of je moet geheugenbenchmarks belangrijker vinden ;)
Nee niet zo. Het is een leuke indicatie :)
[...]
Ik doe een gok: 2-3-3-6? Misschien toch 2-2-2-5 als je mazzel hebt.
Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk is het beter om voor die pc4000 te gaan en die synchroom te laten lopen op pc3200. aangezien ik ook makkelijker aan die pc4000 kan komen dan die pc3200 op ll...

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 27 januari 2004 @ 13:10:
Verkijk je niet op de geheugentimings in combinatie met deze processor en chipset; de performance verschillen zijn zó klein dat ze in de praktijk niet aanwezig zijn. Als je dergelijke DIMM's voor een handje vol Euro's kunt krijgen, soit, maar anders is het in feite geld verkwisten (of je wilt gewoon zwaar gaan overclocken, de hoogste syntetische benchresults halen e.d.)
Dat heb ik ergens in een review ook gelezen maar ja het is tegenwoordig heel moeilijk om voor een bepaald merk te gaan.De een zweert bij corsair , kingston
en vind dus geheugen als geil helemaal niets vind...

maar ja die corsair en kingston hebben idd een iets hoger prijskaartje.

Het is dus afwegen wat je eraan wil uitgeven en ik ben zover dat ik rond de 200 euro best wil uitgeven maar dan wil ik wel de juiste keuze maken.

Maar als ik jou reactie lees kan ik ook voor goedkoper geheugen gaan als ik maar minimaal pc3200 heb en de timings maken niet zo veel uit?

Verwijderd

Ik zou zeker voor dat pc4000 geheugen gaan en 250fsb gaan draaien. Koop dus een p4 2.6 erbij want die kan dan mooi 3250mhz lopen of als je goede koeling hebt een 2.8 want die zal dan 3500mhz lopen.

Je geheugen sneller laten lopen dan de fsb is zinloos, als het al mogelijk is.

Mocht je niet willen overklokken, dan is het pc3200 geheugen meer dan zat en waarschijnlijk heel iets vlotter omdat die strakkere timings zal hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:24:
Ik zou zeker voor dat pc4000 geheugen gaan en 250fsb gaan draaien. Koop dus een p4 2.6 erbij want die kan dan mooi 3250mhz lopen of als je goede koeling hebt een 2.8 want die zal dan 3500mhz lopen.

Je geheugen sneller laten lopen dan de fsb is zinloos, als het al mogelijk is.

Mocht je niet willen overklokken, dan is het pc3200 geheugen meer dan zat en waarschijnlijk heel iets vlotter omdat die strakkere timings zal hebben.
Ok het is voor mij duidelijk geworden. Ik ga voor de pc4000 geheugen en laat het draaien op pc3200 en als ik wil gaan overklokken heb ik tenminste geheugen wat een hogere fsb aankan.

Iedereen bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

effe een vb :

msi 875 fispr2 ( tis zoiet :P )
piv 2.6c
corsair 3500

loopt bij mij op 3.24 mhz & geheugen ietske minder dan zijn specs.
met beter dan standaard luchtkoeling kan hem 3.4.

hangt natuurlijk altijd af wanneer uw cpu gebakken is...

Verwijderd

ik ga zelf voor GeiL pc4000 ram met latency 2,5.7.4.4 is net ff wat lager dan cas 3 :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus :? Wil je misschien ook tientallen andere soortgelijke topics omhoogschoppen met een nutteloze mededeling? 8)7 Nee, dank je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.