Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het eens tijd voor een tech-topicje van mij.

Voor mijn werk zijn we op zoek naar een PDA met een ingebouwd GPS. Verdere eisen zijn er niet, behalve dat het moet draaien op PocketPC, omdat we Java moeten kunnen laten draaien.
PalmOS is geen optie.

Ik heb al aardig wat sites doorzocht, maar kom vaak op draadloze (bluetooth) toepassingen, hoewel dat ook een oplossing kan zijn, is dat niet waar we naar zoeken.
Het meest in de buurt komt nog een "jacket" ( http://www.pdashop.nl/product/1979 ) Maar dit is toch nog niet wenselijk.

Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel:

Is er een PDA of eventueel een Smartphone op de markt die een ingebouwde GPS ontvanger heeft?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 12:53:
Ik vond het eens tijd voor een tech-topicje van mij.

Voor mijn werk zijn we op zoek naar een PDA met een ingebouwd GPS. Verdere eisen zijn er niet, behalve dat het moet draaien op PocketPC, omdat we Java moeten kunnen laten draaien.
PalmOS is geen optie.

Ik heb al aardig wat sites doorzocht, maar kom vaak op draadloze (bluetooth) toepassingen, hoewel dat ook een oplossing kan zijn, is dat niet waar we naar zoeken.
Het meest in de buurt komt nog een "jacket" ( http://www.pdashop.nl/product/1979 ) Maar dit is toch nog niet wenselijk.

Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel:

Is er een PDA of eventueel een Smartphone op de markt die een ingebouwde GPS ontvanger heeft?
nee ;)

Dus je zit altijd vast aan een extra component dan wel draadloos via bluetooth of bedraad ...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
de XDA 2 van O2 PDA met gprs en alles wat je maar will

www.bigclan.co.uk

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

siteslammer schreef op 27 januari 2004 @ 17:10:
de XDA 2 van O2 PDA met gprs en alles wat je maar will
LE-ZEN.

Ik denk dat de topicstarter pech heeft. de Garmin iQue is precies wat je zoekt op Java na, aangezien de iQue op PalmOS 5 draait. Alleen de nieuwe Tungsten modellen van PalmOne ondersteunen Java.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 27-01-2004 17:28 ]

Alors.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 22:28
Wat nog het meest op ingebouwd lijkt is een PDA (bijvoorbeeld HP 2210)
met een compact-flash GPS ontvanger in het slot. (Bijvoorbeeld Haicom CF-302/303)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Ik zag zoiets laats in een folder moment

Edit:

Sorry dit is een Palm OS machientje

voor de geintresseerden iQue3600

edit:

zie het al weer was veel te laat :'(

[ Voor 80% gewijzigd door Steefph op 27-01-2004 17:43 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Palm kan ook Java aplicaties draaien hoor...gewoon een virtual machine installeren (net zoals dat op een PPC is gedaan)

dus de iQue3600 (enige optie volgens mij), is heel goed mogelijk....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Mooooody schreef op 27 januari 2004 @ 18:00:
Palm kan ook Java aplicaties draaien hoor...gewoon een virtual machine installeren (net zoals dat op een PPC is gedaan)

dus de iQue3600 (enige optie volgens mij), is heel goed mogelijk....
klopt, spreek uit ervaring

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij kan Java alleen op selecte modellen van Palmone:
Runtime Pricing and Availability

The first version of WebSphere Micro Environment that is available from palmOne is CLDC 1.0 and MIDP 1.0 compliant and is implemented in the Palm Application Compatibility Environment (PACE). It is currently available for most users of the Tungsten handheld line. Users that purchased their Tungsten T3, Tungsten E, Tungsten W, Tungsten C and Tungsten T2 handhelds on or after Oct. 1, 2003 can download WebSphere Micro Environment for no cost from.

Users who purchased their Tungsten handheld before Oct. 1, 2003 and users of Zire(TM) 71 handhelds can purchase a license of WebSphere Micro Environment from Software Connection. Software Connection is currently offering the runtime license for $5.99.
... en dus helaas niet op de Garmin iQue. Als ik dit verkeerd heb, kan iemand mij dan aanwijzen waar ik Java voor de iQue kan downloaden? Want daarmee heeft de topicstarter zijn probleem opgelost.

De Garmin iQue is te koop bij www.pdatechcenter.nl of www.gps.nl (beide goede bedrijven met persoonlijke service)

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 28-01-2004 00:57 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reacties :*

Die iQue had ik ook al gezien, het probleem daarmee was inderdaad Java.
Mocht iemand weten of ik toch Java op dat ding kan draaien, dan ben ik al weer een stuk verder. Zou geweldig zijn.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Waarom is een ipaq met jacket niet wenselijk?
Ik ben zelf naar zoiets aant kijken (ik wil niet de hele tijd met zo'n rare gps-muis rondlopen) en kom toch wel het dichtst bij een jacket uit qua wensen. Vooral omdat je dan dus je compactflash slot openhoudt voor 256 MB die ik toch echt nodig heb als ik er zowel kaarten als software op wil hebben.

Verwijderd

Er is ook Java voor PalmOS :) Althans op m'n tt3 heb ik ook java kunnen installeren (J2ME zoeken)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mexz, je bent weer véél te laat.... :D

Alors.

Verwijderd

http://www.palmos.com/dev/tech/java/
http://java.sun.com/products/midp4palm/

Ben zelf helaas te lui om alles door te lezen maar ziet 'r toch uit dat het overal werkt?
Als je me ff een iQue doneert test ik het wel voor je ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Which versions of Palm OS are supported?
MIDP for Palm OS is for Palm OS devices running Palm OS 3.5.x. More recent versions of Palm OS have not been tested thoroughly and are not officially supported. There is no plan to support earlier Palm OS versions.
Dan zou ik als ik jou was de volgende keer alles maar wél een keer doorlezen. :)

Alors.

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 11:06
Sabbi schreef op 28 januari 2004 @ 13:50:
Waarom is een ipaq met jacket niet wenselijk?
Ik ben zelf naar zoiets aant kijken (ik wil niet de hele tijd met zo'n rare gps-muis rondlopen) en kom toch wel het dichtst bij een jacket uit qua wensen. Vooral omdat je dan dus je compactflash slot openhoudt voor 256 MB die ik toch echt nodig heb als ik er zowel kaarten als software op wil hebben.
Dan is er nog zoiets als een jacket met 2 CF sloten....
Of een blauwtand oplossing 256MB SM kaartje in de eipek het blauwtand GPSje in de zak.

Verwijderd

Of je stuurt een mailtje naar Garmin om te vragen of er Java is voor de iQue 3600.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alors.

Pagina: 1