Toon posts:

Hosting van 1 site bij 2 verschillende hosts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af in hoeverre het mogelijk was om je site bij 2 verschillende hosts te hosten.

Stel, ik ken een betrouwbare maar dure host, en een niet zo betrouwbare maar erg goedkope host.
Het leek mij in dat geval dus handig om bijvoorbeeld alle plaatjes die de site gebruikt te hosten bij die goedkope host, en de scripts en database bij de betrouwbare te laten staan, maar ik weet niet of dit wel mogelijk is. (het lijkt me van wel, maar ik hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met zoiets dergelijks).

Het zou namelijk flink wat dataverkeer schelen denk ik, maar compleet overstappen zie ik niet zitten omdat ik veel waarde hecht aan vertrouwen, en dat zit bij die relatief gezien dure host wel erg goed.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja dat kan prima hoor. Je moet je afvragen of je het wilt natuurlijk maar dat is aan jou ;).

Ik bedoel, het maakt voor je 'betrouwbare' host echt niet uit dat een gedeelte van jouw site niet bij hem gehost wordt ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

plaatjes kan je toch hosten waar je wilt? als je in je site maar de goede links naar de plaatjes gebruikt. Dat is toch hetzelfde als dat mensen foto's posten in hun topics, die foto's staan ook ergens anders..

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

En je moet je afvragen hoeveel vertrouwen je gebruikers in je site hebben als alle plaatjes het niet doen.
Je scripts en databases blijven overeind, maar het ziet er niet meer uit. Gebruikers zullen zich dan afvragen hoe betrouwbaar de rest van de aangeboden informatie is...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Kan prima, doen wel meer mensen om dataverkeer te besparen. Hou er wel rekening mee of de besparing wel echt zal opwegen tegen de nadelen.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je toch beter alles hosten bij de goedkope host en dan iets maken dat hij switcht naar de dure als de goedkope uitvalt :D

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem... het nadeel is alleen dat er bijna geen goedkope hosts zijn die dit toestaan. (gebruik van hun server en traffic om dingen als plaatjes te linken op een site die ergens anders staat)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

TangLeFuzZ schreef op 03 februari 2004 @ 12:42:
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem... het nadeel is alleen dat er bijna geen goedkope hosts zijn die dit toestaan. (gebruik van hun server en traffic om dingen als plaatjes te linken op een site die ergens anders staat)
Even buiten de gratis hosts, waar dit natuurlijk voor zich spreekt, gezien traffic nou eenmaal geld kost zou ik niet inzien waarom dit problemen op zou leveren. Als jij betaald voor x MB hdd space en Y GB traffic daarbij boeit het toch van geen kant _hoe_ je dit gebruikt, zolang het maar niet voor illegale zaken wordt benut?

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 03 februari 2004 @ 12:47:
[...]

Even buiten de gratis hosts, waar dit natuurlijk voor zich spreekt, gezien traffic nou eenmaal geld kost zou ik niet inzien waarom dit problemen op zou leveren. Als jij betaald voor x MB hdd space en Y GB traffic daarbij boeit het toch van geen kant _hoe_ je dit gebruikt, zolang het maar niet voor illegale zaken wordt benut?
Jawel... veel goedkope hosts (zoals pcextreme.nl) hebben in hun voorwaarden zaken staan als:
Uw domein gebruiken als mirror site, of het hosten van mirrored bestanden is niet toegestaan.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
Ja lekker handig dit. Dan heb je je html/php enzo bij je dure host staan en dan gaat die andere site down en dan werken al je plaatjes niet meer :/

Zet alles gewoon bij een goede host, al dat ge-emmer.
Pagina: 1