Toon posts:

Afstands ontspanner Fuji S5000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er zo'n ding bestaat voor de S5000 (zo'n ding die met een staaldraad o.i.d. de sluiterknop indrukt) of hoe ik deze eenvoudig zelf kan maken??

Thnx.

Verwijderd

http://www.steves-digicam...ews/fuji_s5000.html#specs

had je een beetje gezocht op het internet dan had je dit tegengekomen :Z

bij optional accesoires kon je dan kijken en zien dat het zo'n ding er niet bij kwam en er ook niet op kan ... je zal het moeten stellen met het knopje dat erop zit ;)

spijtig lijkt me anders wel een geinig cameraatje, maar fuji zegt me weinig >:)

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54
offtopic:
Hoe is eigen de kwaliteit van de foto's van die S5000 en de snelheid????

Verwijderd

"guider" check out www.dpreview.com of www.steves-digicams.com daar kan je de reviews lezen ... have fun

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik instellen met welk knopje??? Begrijpen jullie wel wat ik bedoel?? Ik heb ergens een plaatje gezien hoe iemand dit zelf had gemaakt maar ik vraag me dan af hoe.

Verwijderd

Beste Opgezetfan,

We begrijpen best wat je bedoelt met "zo'n ding die met een staaldraad o.i.d. de sluiterknop indrukt" ... ;). Heb zelf dan maar wat rondgekeken en gevraagd; om het je nogmaals duidelijk uit te leggen ... z :9

"zo'n ding die met een staaldraad o.i.d. de sluiterknop indrukt" heet een "cable release", naar het schijnt heb je 2 soorten een mechanische en een electronische. Sowieso heb je daar een bepaalde ingang voor nodig op je toestel: "een threaded shutter" . B)
Op de links die ik hierboven had aangegeven had je makkelijk kunnen vinden bij accesoires of je toestel dat heeft of niet .... maar voor zover ik dacht heeft jouw toestel dat niet :?

Kijk anders zelf nog eens rond op het inet nu je de termen kent ... have fun

Grtz

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

En in het oud-Hollandsch heet zo'n ding een draadontspanner.

Misschien is er wel een IR-afstandsbedieninkje voor te krijgen, gewoon van achter de camera om een hoekje dat ding op sensor richten en afdrukken. Je betaalt waarschijnlijk wel iets van 20 euro voor een slap plastic sleutelhangertje met een batterijtje en LEDje. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik zo'n "Cable release" kan kopen?? om vervolgens om te bouwen en te gebruiken op mijn S5000??? Ik heb een forum gezien waar iemand deze heeft gemaakt voor de S5000 incl. houder. Hij zei dat hij deze kabel van kodak heeft en de houder zelf heeft gemaakt, maar nu wil ik dus weten waar ik deze dingen kan kopen.

• Hillie

Hillie

Wil je een mechanische of een electrische? Zoek anders eens het typenummertje van dat kodakding op en ga op zoek naar een fatsoenlijke fotowinkel. Daar kunnen ze ook Kodakspullen voor je bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een mechanische, wat heb ik aan een electrische als er geen aansluiting zit op mijn camera hiervoor.

zie hier voor picture:

Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/02/i/01/39/76/61_3.JPG

• Hillie

Hillie

Zo'n ding haal je voor 11 euro bij Camex (bijvoorbeeld). Dingetje is van Hama, typenummer 5333. Je moet wel even de aanhechtingspunten van het stof met kunstof en metalen delen vasttapen, dat ding schiet anders zo uit elkaar.

Maar in principe kun je hiervoor iedere willekeurige draadontspanner gebruiken.

Verwijderd

Lijkt me persoonlijk niet echt handig ... dan nog liever een delaytimer gebruiken...

• Hillie

Hillie

Dit is vooral handig voor statiefshots met lange sluitertijden (lang = een aantal minuten). De timer in de camera heeft daar niet zo'n zin in, maar de draadontspanner kun je locken, zodat de knop ingedrukt blijft.

Pagina: 1