CDRom en U-ata/66

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:53
Ik heb nu een mobo met U-66. Ik heb mijn cdrom doorgelust via mijn HD naar m'n cdrom-speler. Hiervoor maak ik gebruik van een U-66 kabel.

Maar; iedere keer wanneer ik de cdrom inlees, loopt windows 98 GRANDIOOS vast. De pc doet niks meer. Hij kan zelfs niet meer uit! Alleen wanneer ik de stekker eruit trek.

Ik heb de cdrom proberen aan te sluiten op de sec controller, met een gewone IDE kabel, maar dan ziet het bios het ding niet.

Wat moet ik doen?

SPECS:
A-open 32x
Intel CC820 Mobo
Western Dig. 10,1 GB

Verwijderd

Je moet je cdromspeler op een gewone ide poort aansluiten met een normale kabel... dan doet ie het wel als het goed is....

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het is zowiezo nutteloos als je je udma66 hdd op hetzelfde kanaal als je cd-speler hangt omdat dan de snelheid van het langzaamste apperaat (de cd-speler, die is hooguit udma33) gebruikt wordt voor alle devices op het kanaal.. ergo.. dag udma66 :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Mark
Welke gewone IDE poort, op mijn mobo zit alleen u-66!

Geen van beide apparaten zijn u-66, alleen u-33. Dus dat moet ook niet uitmaken.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Waarom gebruik je dan in vredesnaam geen normale kabel?

• Mark
Als ik dat doe, blijft het harddisk letje de hele tijd branden. Op welke manier ik de kabel ook aansluit, het bios vindt de cdrom niet. Ook de cdrom speler gaat dan niet meer open.
Pagina: 1