[Sitecom DC-202 router] Renewd DHCP-lease niet

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Ik heb laatst bij iemand (campus@maastricht kabelverbinding) het firmware van de Sitecom DC-202 (v1) geupdate (van 1622 naar 1633). Sinds ik dat heb gedaan lijkt het erop dat de router niet opnieuw een DHCP-lease aanvraagt, doordat het het geclonede MAC-adres niet goed doorgeeft. Het renewen van de lease in de router-config werkt namelijk niet, alleen als je opnieuw het MAC-adres cloned word er een nieuwe DHCP-lease aangevraagd. Vreemd, want het MAC-adres dat de router heeft opgeslagen is gewoon al het geclonede adres. Het lijkt erop dat hij het geclonde MAC-adres wel onthoudt, maar niet (goed) doorgeeft bij het aanvragen van een nieuwe DHCP-lease...

Klopt dit? Bekend probleem? Oplossingen (buiten het downgraden van het firmware)? Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was er voor zorgen dat je helmaal geen MAC adres hoeft te clone-en. Zorg ervoor dat die router weer in zijn eigen MAC adres weer geeft en maak het modem van de wijs door hem een aantal keren kort aan en uit te zetten. Daarna moet je opnieuw aanmelden bij je provider dan staat hij op het goede MAC.

Wat er mis is ga gaan dat hij het niet meer goed doet na het flashen... tja ... geen idee je zou hem nog eens kunnen flashen..... OJA je moet hem na het flashen wel resetten anders kun je ook nog raare fouten krijgen ... succ6

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 12:36:
Ik zou als ik jouw was er voor zorgen dat je helmaal geen MAC adres hoeft te clone-en. Zorg ervoor dat die router weer in zijn eigen MAC adres weer geeft en maak het modem van de wijs door hem een aantal keren kort aan en uit te zetten. Daarna moet je opnieuw aanmelden bij je provider dan staat hij op het goede MAC.
Das inderdaad een goede optie, kan inderdaad beter gewoon het MAC-adres van de router opgeven bij de kabelmaatschappij! (is wel makkelijk te doen via een webpagina)
Wat er mis is ga gaan dat hij het niet meer goed doet na het flashen... tja ... geen idee je zou hem nog eens kunnen flashen..... OJA je moet hem na het flashen wel resetten anders kun je ook nog raare fouten krijgen ... succ6
Resetten doet ie automatisch. Zou inderdaad nog eens kunnen flashen...

Verwijderd

Heb je er dan geen reset knop op zitten??? Meestal moet je met een klein pen even een knopje indrukken... Ik kan me haast niet voorstellen dat het er niet opzit!! Ik heb zelf de DC-200 en daar zit hij wel op het lijk mij stug dat die er bij jou niet op zit!!

Je loopt anders het risico dat er delen van de oude config toch worden geladen in het nu nieuwe besturingsysteem op de router en die kunnen soms anders van opzet zijn en dat vindt je router meestal niet leuk.