Toon posts:

90% processor belassting bij windows 2000 met SQL server 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een IBM 5100 P3 733Mhz. met 1 Ghz geheugen. hier op draait alleen sql server 7. met een raid 5 ultra wide scsi

het probleem is dat sodra er een query word gedraaid deze server direct over de rooie gaat en regelmaatig met een 100% proc belansting heeft.. Is dit omdat de server teweinig kapasitijd heeft? of hebben jullie hier ook lasst van met grotere systemen? en licht het aan de SQL data base :?

Verwijderd

sql7 sp4?

Verwijderd

Topicstarter
Yep. ??

Sp4.

heb ik wat over het hoofdgezien?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Wat voor een database, wat voor een query voer je precies uit?

Wat gebeurt er als je een nieuwe database aanmaakt, en wat data instopt hoe gaat het dan met een query.

Hoeveel harddisk ruimte heb nog vrij?

De database hoegroot is deze, heb je ook database onderhoudsplannen draaien op de server?

Kan je een backup maken van je database en deze importeren in een lege database op de zelfde server, wat gebeurt er dan als je een query uit voerd?

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op 01 februari 2004 @ 17:50:
Wat voor een database, wat voor een query voer je precies uit?

Wat gebeurt er als je een nieuwe database aanmaakt, en wat data instopt hoe gaat het dan met een query.

Hoeveel harddisk ruimte heb nog vrij?

De database hoegroot is deze, heb je ook database onderhoudsplannen draaien op de server?

Kan je een backup maken van je database en deze importeren in een lege database op de zelfde server, wat gebeurt er dan als je een query uit voerd?
een SQL 7 maakt niet veel uit een standaard query

gaan we proberen

uu.. tja 280mb op C: daar staat 207mb sql data base.. ( tja hij si in tweee.... kon eerst niet anders.)

D waar de swap file staat 6 gig. en dan de e: daar is de rest van de data base een 4 gig. en daar is nog 35Gb. over.

gaan we ook kijken of we dat kunnen proberen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Omschrijf even wat een 'standaard' query is. Heb je dit probleem ook als je wat 'standaard' queries over Northwind draait? Het zou bv. zo kunnen zijn dat er gewoon een probleem is met een index, of dat je systeem uit het geheugen loopt en daardoor erg traag is geworden.

Verder - dit probleem lijkt me beter op z'n plek in Software Algemeen - het is namelijk een probleem met SQLserver en niet met Windows :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 02 februari 2004 @ 10:27:
Omschrijf even wat een 'standaard' query is. Heb je dit probleem ook als je wat 'standaard' queries over Northwind draait? Het zou bv. zo kunnen zijn dat er gewoon een probleem is met een index, of dat je systeem uit het geheugen loopt en daardoor erg traag is geworden.

Verder - dit probleem lijkt me beter op z'n plek in Software Algemeen - het is namelijk een probleem met SQLserver en niet met Windows :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen
hmm ik ga ook die north wind proberen...

tnx..

oja new hier zo 8)7
Pagina: 1