[C++] Programmeer projecten om mee te beginnen *

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar kon niet echt iets vinden.

Ik ben bezig met programmeren in c/c++ en vroeg me nou af wat leuke programmaatjes zijn om te schrijven om goed bekend te worden met de mogelijkheden van de taal. soort oefeningen dus, maar dan nuttiger als die suffe oefeningen in een boek.
Ik wil graag in de richting van netwerkprogrammeren doorgaan.
Ik heb al ervaring met java en algemene programmeer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 20:07

glashio

C64 > AMIGA > PC

* glashio begint altijd met 'Hello World'

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59

Reptile209

- gers -

Probeer bijvoorbeeld eens via een telnet-componentje (of socket) je email van een server te trekken en mooi weer te geven. Maar zonder enige ervaring zijn dat soort projectjes best lastig. Ik zou je toch aanraden om wat tutorials (boeken) door te werken. Als je je nu meteen een "goede" stijl aanleert, heb je daar later alleen maar lol van.
Bovendien geeft een boek je de eerste opzet tot dingen waarvan je anders het bestaan niet eens af zou weten (noem eens een zijstraat: operator overloading, goede OO-structuren, interface geintjes, etc.).
Kijk bijvoorbeeld eens op programmeer.pagina.nl.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bepaalde sorteringsalgoritme's zelf bedenken kan leuk zijn. Dus zelf een mergesort bouwen bijvoorbeeld.

Of bedoel je toch al iets grotere opdrachten?
En mergesort staat ook in bijna elk boek. :X

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt een beetje van de taal af, maar voor C moest ik in het begin dit soort dingen doen:
  • Fibonacci-sequence
  • Simpele recursie
  • Product van twee getallen berekenen met alleen optellen
  • Macht van een getal berekenen met alleen optellen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek niet echt naar een tutorial over de syntax van c/c++ maar gewoon leuke programmeer projecten/problemen die leuk zijn om bekend te worden met de mogelijkheden. (vooral op netwerk-gebied)

Zo een email programmaatje klinkt goed.
Nog meer ideeen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 06:04

Hmail

Doet ook maar wat.

Wij hadden eerst een wat oudere pc hadden met windows 98, die zo traag was als het maar kon, waar Panda Platinum op stond. Voordat hij de firewall van Panda geladen had, kregen we geen internet. Toen heb ik in Visual C++ een klein programma'tje geschreven die een rood icoontje in de taskbar weergaf als er nog geen internet was, en zodra er internet was, werd ie groen. (Gewoon de hele tijd naar een bepaald adres pingen.) dan hoefde je niet eerst Internet Explorer te starten, MSN te starten om na een kwartier erachter te komen dat er nog geen internet was. Misschien is dat wel leuk om te proberen

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmail schreef op 27 januari 2004 @ 13:00:
Misschien is dat wel leuk om te proberen
gaat de goede kant op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Mijn ervaring? Niet from scratch beginnen, maar probeer eens wat bij te dragen aan een bestaand OpenSource project. Je krijgt dan vanzelf feeling met niet alleen de taal, maar ook andere aspecten van het programmeren, terwijl je snel resultaat ziet zonder alle beginners-struikelblokken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ATS schreef op 27 januari 2004 @ 13:19:
Mijn ervaring? Niet from scratch beginnen, maar probeer eens wat bij te dragen aan een bestaand OpenSource project. Je krijgt dan vanzelf feeling met niet alleen de taal, maar ook andere aspecten van het programmeren, terwijl je snel resultaat ziet zonder alle beginners-struikelblokken.
Heb je misschien ook voorbeelden van OpenSource projecten in de netwerk-sfeer die wel interessant zijn?

(ik ben niet te lui om er 1tje te zoeken, maar ik wil verschillende meningen en ervaringen horen als het kan :) )

iemand nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 21:31
Dit lijkt me nu eens een leuk topic, voor mezelf heb ik ook eens een aantal dingen bedacht waaronder de volgende : irc botje maken, irc client maken, proberen simpel mail stuur progje te maken dmv telnet..
Topic bookmarked iig.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 12:31
Wat ik zelf heel leuk vond is (op verschillende manieren) een LinkedList te implementeren. Omdat je hier op best wel abstract niveau aan het denken bent (IMHO).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 12:05
Maak een functie om de faculteit van een getal uit te rekenen. Simpel, en je hebt gelijk eens wat recursie geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Honderden programmeerproblemen vind je hier:
http://acm.uva.es/problemset/
Je stuurt je programma op, en krijgt automatisch antwoord of het goed is. Er zitten makkelijke, kleine, leuke maar ook heel ingewikkelde problemen tussen zoals het oplossen van kruiswoordraadsels en zo.

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

twit schreef op 27 januari 2004 @ 16:14:
Dit lijkt me nu eens een leuk topic, voor mezelf heb ik ook eens een aantal dingen bedacht waaronder de volgende : irc botje maken, irc client maken, proberen simpel mail stuur progje te maken dmv telnet..
Topic bookmarked iig.
Voor de mensen die nog wel eens op #devschuur rondhangen is HAL vast en zeker wel een bekende: een bot die ik in C++ heb geschreven om de code van MegaHAL te gebruiken via IRC :) Tevens heb ik SMTP-clients en -servers geschreven, dus ook daar kan ik mee van dienst zijn.

Zoals je uit mijn sig kunt begrijpen heb ik als professioneel commercieel softwaredeveloper een subtiele aversie jegens open source software, dus mijn projecten verlaten m'n harddisk niet, maar ik zal graag kennis en ervaring delen waar nodig :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat ze maar komen die ideeen :Y) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
4 op een rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 13:16
zit er hier niets tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 06:04

Hmail

Doet ook maar wat.

lijkt me af en toe nog wat te pittig, als je zegt: het is om mee te beginnen.
Probeer eens een calculatortje om bv geld, afstanden, gewichten e.d om te rekenen. weet niet hoe ver je bent met programmeren... (ooit wil ik nog aan een besturingssysteem beginnen, maar voordat het zo ver is)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel een heleboel leuke opdrachten die redelijk te maken zijn in C++, en goed zijn voor het ontwikkelen van je algoritme gevoel. Als je me effe toevoegt, kan ik je een paar opdrachten geven die ik zelf al heb opgelost, en nog een paar opdrachten die ik nog niet heb opgelost. Echt nuttig opzichzelf zijn ze niet allemaal, maar ze zijn wel goed voor je prog skils

drhendre@hotmail.com
Pagina: 1