Toon posts:

CD-Rom speler doe het wel, maar leest niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn CD-ROM speler (LITE-ON LTR-32123S) vertoont kuren: hij leest niet meer, maar geeft wel aan dat er een nieuwe cd-rom inzit als ik die erin doe. Klik ik in verkenner op de desbetreffende cd-rom, dan geeft ie geen gegevens weer. Als ik de computer opstart met de schijf erin, doet ie het echter wel, maar daarna geeft ie met andere cd's precies hetzelfde probleem. Heeft er iemand een oplossing??

Alvast bedankt,

Giorgio

Verwijderd

Dan doet je loop werk het niet meer goed die leest je TOC niet ... waarschijnlijk probeerd hij die op een foute lokatie te vinden op je CD-Rom. Bij het booten pakt hij hem wellicht wel na de zelftest..... Kortom die is stuk...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen wel raar dat ie dit een tijdje heeft gedaan en toen ik mijn compu gereinstalleerd had deed ie weer gewoon en vervolgens -na een tijdje- geeft ie weer de kuur.
Dus eerst stuk, dan heel en dan weer stuk?

Verwijderd

Misschien eens nieuwe firmware proberen? => www.liteonit.com

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat? driver ofzo?

Verwijderd

nee, de software die in je brander zit die alles aanstuurt, zoiets als een bios op een moederbord, gaat dus niet weg als je hd formateert of hem in een andere pc steekt

Jij hebt deze nodig: http://www.liteonit.com/ODD/webfw/LTR-32123S/R32XS0Z.zip

Heel eenvoudig te flashen met 1 druk op de knop

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, maar dan geeft ie allerlei vage foutmeldingen...

Verwijderd

zoals?

Verwijderd

Topicstarter
1: error opening: 32, drive: \\.\E: (ik druk op ok)
2: Sensecode: BC 03 00, 00, , Error: 1400, Ongeldige vensteringang

Best vaagjes wel.

Trouwens, ik heb de indruk dat het beestje niet meer als vanouds brandt de laatste tijd, kan dit met de eerder geconstateerde kwetsuren te maken hebben??

Groeten,

Giorgio

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 02:39:
1: error opening: 32, drive: \\.\E: (ik druk op ok)
2: Sensecode: BC 03 00, 00, , Error: 1400, Ongeldige vensteringang

Best vaagjes wel.

Trouwens, ik heb de indruk dat het beestje niet meer als vanouds brandt de laatste tijd, kan dit met de eerder geconstateerde kwetsuren te maken hebben??

Groeten,

Giorgio
Ow ja, daarna komt ook nog een vaag schermpje:

ERROR!
Can't found LTR-32123S Firmware: XS01-XS0Z Drive!
This flash utilityonly supports LTR-32123S Firmware: XS01-XS0Z
Can't find ATAPI Drive!

Maar goed, snap er nog steeds geen aars van...

Verwijderd

Als hij hem niet meer herkent is ie volledig naar de haaien, nieuwe kopen dus...

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je misschien clone cd geinstalleerd, met een virtuele drive, dan kan dit de oorzaak zijn van je problemen.

De problemen die je tegenkomt hebben niets te maken met de firmware, maar duiden meer op een software of driverconflict
Je firmware flashen zal hier niet de oplossing zijn, want na een schone installatie doet ie het wel, en zeker als je niet weet wat flashen is kun je beter hier vanaf blijven.

[ Voor 63% gewijzigd door tstrik op 01-02-2004 10:30 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Word deze Liteon wel goed herkend in apparaat beheer?

Kijk ook eens bij je ide controllers (apparaatbeheer) waarschijnlijk je secondaire ide-kanaal.Of deze op dma staat ipv pio.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24
heb je firmware upgrade wel geprobeerd in real dos?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
heb je firmware upgrade wel geprobeerd in real dos?
Deze firmware moet geprogrammeerd worden vanuit Windows...

Hoe dan ook zou ik het probleem niet in de firmware zoeken. Als je drive gewoon kan booten van een cd-rom maar diezelfde cd-rom vervolgens in Windows niet kan lezen, is er 100% zeker een software/driver probleem.

Verwijderd

Topicstarter
GreenthumB schreef op 01 februari 2004 @ 10:36:
Word deze Liteon wel goed herkend in apparaat beheer?

Kijk ook eens bij je ide controllers (apparaatbeheer) waarschijnlijk je secondaire ide-kanaal.Of deze op dma staat ipv pio.
Hij wordt prima herkend in apparaatbeheer en staat op pio.

Verwijderd

Topicstarter
Raar is ook dat hij (ik heb twee partities) in win2000 vlekkeloos functioneert, alleen in XP doet-ie moeilijk.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:06:
Raar is ook dat hij (ik heb twee partities) in win2000 vlekkeloos functioneert, alleen in XP doet-ie moeilijk.
Dus is de driver corrupt....

In apparaatbeheer weghalen en opnieuw laten herkennen en installeren zou het moeten doen.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 15:40:
[...]

Hij wordt prima herkend in apparaatbeheer en staat op pio.
Krijg je hem niet op dma?

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 01 februari 2004 @ 16:12:
[...]

Dus is de driver corrupt....

In apparaatbeheer weghalen en opnieuw laten herkennen en installeren zou het moeten doen.
Hoe doe ik dat??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:07:
[...]

Krijg je hem niet op dma?
wat is het verschil?

Verwijderd

In aparaatbeheer het station verwijderen en herstarten.

Zonder DMA gaat de data via de CPU naar het geheugen met als gevolg een hoge CPU load, vertragingen en buffer underruns tijdens het branden

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik betwijfel of DMA hier het probleem is...Windows leest immers überhaupt niet van de speler.

@Giorgio84: er zit een 'edit'-knop bovenaan je post. Die is echt heel handig, weet je ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 12:12:
Hoi,

Mijn CD-ROM speler (LITE-ON LTR-32123S) vertoont kuren: hij leest niet meer, maar geeft wel aan dat er een nieuwe cd-rom inzit als ik die erin doe. Klik ik in verkenner op de desbetreffende cd-rom, dan geeft ie geen gegevens weer. Als ik de computer opstart met de schijf erin, doet ie het echter wel, maar daarna geeft ie met andere cd's precies hetzelfde probleem. Heeft er iemand een oplossing??

Alvast bedankt,

Giorgio
Exact hetzelfde probleem heb ik ook ooit gehad met die drive, ook brandproblemen waar jij in een andere posting ook nog naar hint.

Opgestuurd naar winkel, conclusie: kaduuk, resultaat: een 40-speed drive gekregen die ik vervolgens naar 48x heb gemod... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ok, het topic is een beetje oud, maar ik heb dit probleem nu ook...

Mijn collega EN ik hebben beide een writer en een reader in onze pc zitten en het is niet mogelijk om een cd te benaderen als je deze erin stopt. Tenzij je reboot met een cd in de lade, dan kun je er wel bij....
Nu lijkt me het een beetje te toevallig dat wij dit beiden hebben en het ook feitelijk alle 4 de cd-rom-drives beïnvloed....
Heeft er ondertussen al iemand een oplossing gevonden hiervoor? (behalve terugsturen....)
Pagina: 1