Toon posts:

[Alcatel ST-510/W2k Server] SIP spoof

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een W2k server draaiend met 2 NIC's.
Een NIC is verbonden met een crosscable naar een Alcatel SpeedTouch 510 modem (dit is dus niet zo'n Home ding maar het 'nieuwere' type). De firmware heb ik geupgrade naar versie 4.2.3.0.0. De Alcatel SpeedTouch 510 heb ik momenteel met DHCP Spoofing geconfigureerd zodat mijn NIC het externe IP krijgt (80.100.xxx.xxx). Mijn ADSL snelheid is 2048/320 (ADSL basic via KPN).
Mijn andere NIC hangt aan een 8-poorts switch en heeft IP 192.168.0.1. Mijn werkstation draait Win2k Pro en heeft IP 192.168.0.2 (via DHCP van de server). Ook heb ik nog een Windows XP laptop met IP 192.168.0.5 (statisch ingesteld). Mijn internet deel ik via de router (NAT) functie van de server.
Dit werkt allemaal, nu de problemen:

Ik heb de SIP spoof proberen uit te voeren (de sipspoof.ini uploaden naar het modem). Echter blijkt dat met de nieuwste firmware dit niet goed gaat. Oplossingen heb ik echter niet kunnen vinden (GoT niet en Google niet). Ik krijg een fout over het feit dat intf=eth0 niet te vinden is. Dit heb ik ook proberen te vervangen door intf=1 en dat schijnt dan beter te gaan maar blijkt achter toch niet te werken.

Hoewel DHCP Spoof wel werkt en eigenlijk hetzelfde doet wil ik toch liever SIP spoof omdat dat stabieler lijkt te zijn dan DHCP spoofing. Af en toe valt nl. nu mijn verbinding weg.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schopje

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:52

igmar

ISO20022

Ik heb d'r inmiddels maar effe een werkende config gepost

Verwijderd

Topicstarter
igmar schreef op 28 januari 2004 @ 17:20:
[...]

Ik heb d'r inmiddels maar effe een werkende config gepost
Bedankt! Ga 'm straks thuis meteen proberen!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Predator

Suffers from split brain

zie SIP spoof voor linux met nieuw model thomson speedtouch 510

Dit topic staat ook niet op z'n plaat in dit forum.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.