USB-ADSL modem i.c.m. router

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
een huisgenoot van mij heeft een ADSL aansluiting, het is een USB modem.
ik heb zitten zoeken naar een router met een usb-aansluiting maar die kan ik niet vinden. is het mogelijk om met een USB-ADSL-Modem een netwerk aan te leggen met gebruik van een router ?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24

Wallie

Herr

Dat is er eentje http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb , volgens mij zijn er niet meer eigenlijk.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

een oud pctje pakken (usb kaartje erin) en er www.Smoothwall.org op zetten deze werkt ook met USB modems.
Freesco werkt geloof ik ook met USB modems maar dan moet je het een en ander eerst zelf instellen.

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
k tnx,

ja aan een servertje zat ik ook te denken, maar die had ik niet meer en mijn oom heeft er net een naar het grof vuil gebracht :S
maar ik zal ff die modem checken, en anders ff kijken of ik geen gewoon modem kan pakken bij Demon.

Verwijderd

mja, je kunt het beste gewoon een adsl-modem+router kopen.
een usb-router is hardstikke duur, en een apart pc-tje kost aan stroom ook veel meer op jaarbasis.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

ik heb die thuis ook, die draytek, werkt perfect. alleen wordt er maar tot 1,5 mbit gegerandeerd, dus als je sneller ADSL hebt...

(ondanks dat haal ik gewoon nog de 200kb/sec, met mijn 2mbit verbinding, de max van de router, want als ik modem rechtstreeks in pc prik heb ik 220 kb/sec)

www.google.nl

Verwijderd

Zoals al vele malen eerder besproken is dit een moeilijke zaak. Er zijn enkele routers die het hebben, zoals die Vigor 2200USB. Zoek anders in de pricewatch de routers eens op en doe een Ctrl-F op 'USB'. Dan weet je het direct.

Maar zoals gezegd; je bent niet de eerste met dit probleem. Beetje research doen, graag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.