[pdf] koppeling wordt niet altijd geopend

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 17:35
Ik zit te twijfelen of ik dit topic in SA of in WG moet openen, omdat het voor mij op beide betrekking heeft. Ik heb gekozen voor WG omdat ik denk dat mijn probleem ontstaat doordat ik een pdf op een website aanbied.

Het probleem is als volgt: Op een website bied ik een aantal documenten aan, sommigen als .DOC en anderen als .PDF. Nu is het de bedoeling dat met een klik op de link naar het PDF bestand, deze geopend wordt in een nieuw venster, dmv acrobat reader. Nu heb ik hier (werk) 5 pc's staan, stuk voor stuk dezelfde configuratie (winXP en Acrobat Reader 6.0 geïnstalleerd). De hiervoor genoemde link toont het venster met o.a. de opties openen en opslaan. Bij 2 pc's wordt het bestand getoond na een klik op Openen, bij 3 pc's gebeurt er niks. Waneer bij deze pc's wordt gekozen voor Opslaan en vervolgens het bestand op de HD wordt aangeklikt, wordt Acrobat wel geopend.

Iemand enig idee hoe dit kan, en hoe ik ervoor kan zorgen dat op alle pc's een klik op de link en de keuze Openen het bestand ook daadwerkelijk toont??

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Preferences > Options al ingesteld?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/acrobat-preferences-options.gif

• coelho
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:10:
Preferences > Options al ingesteld?
[afbeelding]
Oké, maar dat is een acrobat-instelling. Ik bedoel juist (als het niet duidelijk was) of ik er als "webmaster" iets aan kan doen. Ik heb tenslotte geen toegang tot alle pc's van alle mensen die op mijn website komen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:35

ajhaverkamp

gewoon Arjan

We hebben hier op het werk eenzelfde probleem gehad. PDF aanklikken gaf leeg IE venster, nogmaals aanklikken gaf wel een IE venster met de PDF. Bij ons bleek het te liggen aan de PDFjes, deze werden extern aangeleverd en op een Apple gemaakt. Blijkbaar is het een Apple/Windows probleem.
Zijn bij jouw de PDFjes ook op een Apple gemaakt?

This footer is intentionally left blank

• coelho
ajhaverkamp schreef op 27 januari 2004 @ 11:20:
We hebben hier op het werk eenzelfde probleem gehad. PDF aanklikken gaf leeg IE venster, nogmaals aanklikken gaf wel een IE venster met de PDF. Bij ons bleek het te liggen aan de PDFjes, deze werden extern aangeleverd en op een Apple gemaakt. Blijkbaar is het een Apple/Windows probleem.
Zijn bij jouw de PDFjes ook op een Apple gemaakt?
Nee, op een pc met WinXp, met Adobe Acrobat 5.0 (het volledige pakket).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Volgens mij heb je hier als webmaster geen of weinig invloed op, je kunt iig de link naar de pdf in een nieuw scherm laten openen maar daar houd het ook mee op. Het ligt er net aan hoe de viewer op de client staat ingesteld. Het beste is denk is om er een zip van te maken of gewoon html gebruiken of het document als plaatje beschikbaar maken.
Pagina: 1