Toon posts:

Acces automatisch mail vesturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een database, nu wordt er ook een e-mail adres in de database opgeslagen. Nou wil ik eigenlijk dat; als je je e-mail adres ingevuld hebt, dat er automatisch een mailtje verstuurd wordt. Is dat mogelijk ? en hoe ?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:47
Ja, met VBA.

Hiervoor moet je in access de bibliotheek van Outlook wel aanvinken in het menu extra-verwijzingen. Op het internet is hier wel genoeg over te vinden.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Misschien moet je nog iets meer vertellen...

Wil je bijvoorbeeld via SMTP direct je mail server (?) aanspreken.
Hebben jullie Outlook geinstalleerd ? (direct aan te spreken !)
Wat wil je bereiken met het mailtje...?

Uiteraard moet je je oplossing in de VBA hoek zoeken, maar dat heb je vast al gedaan !?

Enz.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je een mailprogramma hebt draaien, foed ingesteld enzo, kan je met DoCmd.SendObject (VBA ja!) een mail bericht versturen.

Een andere manier is om outlook 'aan te spreken' en dan via code een nieuw mail-item laten maken en verzenden. Dan heb je wat meer mogelijkheden, o.a. html mail sturen enzo. De eerste methode is alleen voor plain text geschikt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ok ! ik zal ff wat proberen

Verwijderd

Enige goede oplossing: aspmail van serverobjects.com gebruiken...

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:25:
Enige goede oplossing: aspmail van serverobjects.com gebruiken...
- Wat heeft dat met een Access database te maken?
- Waarom zou jouw oplossing de 'enige goede' zijn?
- aspmail kost geld, lijkt me niet echt handig hier

Post dan nix, als je nix bij te dragen hebt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Boss schreef op 28 januari 2004 @ 18:35:

Post dan nix, als je nix bij te dragen hebt.
Als je je eens ging verdiepen in de materie dan zou je niet van dit soort vragen stellen. NFI :+

On topic: hoe bevalt aspmail? :+

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb me er oppervlakkig in verdiept :)
Blijkbaar iets te oppervlakkig, ik dacht eerst dat t alleen over ASP ging, lees nu dat 't gewoon een activex component is met ingebouwde smtp server. Dat ziet er wel netjes uit. Excuus dus voor vorige post :)

Blijft t enige probleem dat 't geld kost en er geen developper license is waarmee je 't zou mogen meeleveren met je database. Of heb je daar nog andere info over? KAn op hun site niets vinden...

Pagina: 1