[Outlook2K2] Wizard regels

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:23
Ik heb hier een Exchange 2000 server met een aantal outlook 2002 clients. Ik zit met de volgende situatie, waarmee ik al een aantal uren worstel. Ik heb bij een bepaalde client op de server meerdere e-mail adressen (SMTP) in een 'account' gezet. Dus bijv. zoals in onderstaand voorbeeld;

systeembeheer@bedrijf.nl
helpdesk@bedrijf.nl
mijnnaam@bedrijf.nl

Dit werkt op zich goed, want alle mails worden gewoon naar een en dezelfde mailbox doorgestuurd. Nou wil ik echter graag dmv de wizard regels de berichten in een bijbehorende map verplaatsen. Dus moet a.d. hand van de alias de mail verplaatst worden. Dit lukt mij echter op geen enkele manier. Als ik namelijk het e-mail adres in de wizard gebruik, dan zorgt de exchange server automatisch voor naamsresolutie (helpdesk@bedrijf.nl wordt bv weer Systeembeheer) waardoor er dus geen afsplitsing van de mails mogelijk is.

Een zoektocht op het internet leverde het onderstaande op, maar ik vraag me af of ik dit wel moet programmeren met VBA, en zoja, waar kan dat in godsnaam in Outlook?
http://support.microsoft....;324568&Product=ol2002INT

zijn er tweakers die dit al eens in de praktijk hebben uitgevoerd een die mij een stukje verder kunnen helpen, want ik kom dr niet meer uit.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
*kick...
offtopic:
ja na 24 uur en 2 minuten ;)

Okay, ik heb nu gevonden dat je in de wizard regels een script kunt uitvoeren. Ik weet nu echter niet waar ik deze kan invoeren. Ik krijg namelijk een leeg schermpje.

Op de MS site vond ik daarop een handleiding over hoe het wel moet. Je moet daarbij een bestand vbaproject.otm omzetten. Probleem is dat ik dit bestand niet kan vinden:?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
Iemand??

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!