Toon posts:

P4 wil niet goed overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4 2.6. Het probleem is dat ik hem niet hoger krijg als 3.1 stabiel. terwijl ik weet dat hij veel hoger moet kunnen.

Specs:

p4 2.6C
asus p4p800 deluxe
2x 256 ddr400 (corsair) cas#2.5
Swiftech waterkoeling met black ice extreme

Ik heb mijn v-core al wat verhoogd. (in bios @ 1.55) die geeft hij nu aan in windows (asus probe/ motherboard monitor) dat hij @ 1.61/1.62 draait.

Mijn mem heb ik nu op 2.5/4/4/5/4 staan.

Kan iemand mijn helpen.... ik kan hem al wel klokken naar de 3.2/3.25 maar dan is hij niet stabiel. dus mijn doel is hem daarop stabiel krijgen of nog hoger en stabiel krijgen.

Hopelijk kan iemand mij helpen

offtopic:
ps ben nieuw hier!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 09:15 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik kan je wel helpen met de volgende link: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Lees die eens op je gemak door..

Enneh, hoe weet je dat hij veel hoger moet kunnen? De hoogte van de overclock hangt van vele factoren af. Belangrijkste dingen daarbij zijn temperatuur (hoe lager hoe beter), stabiele voeding (want hogere belasting), hogere Vcore (bij een P4 niet hoger gaan dan 1.7V.. Bij hogere voltages kunnen ze spontaan kapot gaan), geheugen wat ver genoeg kan overclocken (of deviders gebruiken). En het allerbelangrijkste is een portie geluk hebben. Sommige cores komen simpelweg niet hoog.. Dat is jammer maar daar kun je gewoon niks aan doen :)

Dit topic is gesloten.