Toon posts:

Outlook in een netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag Outlook in mijn netwerk willen gebruiken maar ik kan er niet achterkomen hoe ik de taken en agenda of wel alles kan synchroniseren op alle computers.

Elk advies is welkom.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Daar zul je toch een servertje nodig voor hebben.
www.software602.com zit een gratis servertool (tot 5 thuisgebruikers) die wel bruikbaar is volgens mij (zelf nog nooit gebruikt)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 08:58 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

lier

MikroTik nerd

De synchronistatie mogelijkheden binnen Outlook zijn ronduit slecht. Het is inderdaad het beste (zijn er ook mensen met laptops ?) om met behulp van een server een centraal punt van opslag te hebben.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

of een centrale pst?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

een pst bestand kan maar 1 keer geopend worden.
je kan dus niet tegelijk in 1 pst bestand werken

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik een echte netwerk n00b dus vergeef me als ik domme dingen vraag of zeg maar ik heb een klein netwerk van 4 computers 2 laptops en 2 vaste computers waarvan ik er een gebruik als server zijnde( denk ik :s).

Maar om de een of ander manier kan ik niet op mijn laptop taken toevoegen zodat die ook op de andere computers zichtbaar wordt.

Lijkt mij dat je dat toch gewoon moet kunnen synchroniseren op een of andere manier?

Als iemand nadere gegevens wil kan ik die best verstrekken maar ik zou nu niet weten wat...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 09:10:
Nou ben ik een echte netwerk n00b dus vergeef me als ik domme dingen vraag of zeg maar ik heb een klein netwerk van 4 computers 2 laptops en 2 vaste computers waarvan ik er een gebruik als server zijnde( denk ik :s).

Maar om de een of ander manier kan ik niet op mijn laptop taken toevoegen zodat die ook op de andere computers zichtbaar wordt.

Lijkt mij dat je dat toch gewoon moet kunnen synchroniseren op een of andere manier?

Als iemand nadere gegevens wil kan ik die best verstrekken maar ik zou nu niet weten wat...
check die site eens die ik je doorgaf.. daar staat software die het kan.. maar als je een n00b bent op dat gebied dan zou ik maar goed de documentatie doorlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou gaat dit ook niet echt om het email progamma maar meer om Microsoft Outlook die email geloof ik wel maar ik wil die andere dingen kunnen doen in mijn netwerk.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een goede oplossing hiervoor. Is een exhange server geen idee? Of is dat een beetje overkill?

omniscale.nl

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Exchange is inderdaad een goede optie, maar erg duur. Maar het lijkt mij inderdaad beter voor je om die 602Software optie te gebruiken. Je 'server' wel aanstaan zolang er ook maar 1 pc gebruikt wordt. Idem met Exchange natuurlijk.(http://download3.software602.com/ls2003.exe)

[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 27-01-2004 09:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 09:12:
[...]

check die site eens die ik je doorgaf.. daar staat software die het kan.. maar als je een n00b bent op dat gebied dan zou ik maar goed de documentatie doorlezen.
Nou ik ga het proberen ik kom er wel op terug als ik alles op mijn gemak heb doorgelezen heb en als ik het werkend heb :p

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Voor die extra functies van outlook. Die je waarschijnlijk op je werk hebt of iets dergelijks. Kan je alleen gebruiken als de email centraal geregeld wordt op een server. Hiervoor moet je dan een exchange server van Microsoft installeren. Dit is echter niet voor netwerk n00bs (zoals je het zelfs zegt) weggelegd. Dus als ik jou was zou ik lekker alles zo laten en rustig verder e-mailen

Verwijderd

ALs je gebruik maakt van office 2003 is dit wel mogelijk. Kijk maar naar features van outlook 2003.

http://www.microsoft.com/...ce/office2003/compare.asp

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 14:43
Check deze webstie eens:
http://www.altn.com/Products/?product_id=GroupWare

MDeamon is ontzettend goed en gebruikt tig keer minder resources dan Exchange 2000.

Het kan heel goed op Windows 2000 Professional draaien of zo....

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 14:43
En veel goedkoper!

[ Voor 93% gewijzigd door t013463 op 27-01-2004 15:16 ]

Pagina: 1