Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met Tomtom (of andere gps soft voor pda) van bv mijn woonplaats in België een route te berekenen naar een dorpje in Oostenrijk ?
Hoor van mensen om me heen dat die mogelijkheid nu nog niet bestaat en dat je eerst een locatie vlak tegen de grens van bv België/Duitsland moet geven, dan opnieuw locatie Duitsland/Oostenrijk en dan pas de eindbestemming.
Kan dit beter/anders ?
Thx

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 11:54
De complete mappen van europa staan op een DVD (4,.. GB) ik weet niet hoegroot je geheugen is voor je PDA maar ik denk niet dat dat gaat werken.

Je kan wel met een andere routeplanner gewoon op de pc je route bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nu België/Duitsland/Oostenrijk op 1 card krijg is het dan mogelijk om beginpunt in België te kiezen en eindpunt in Oostenrijk ?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mijn weten kan je met TomTom niet "over de grens" navigeren. Dus je zal dan van grens tot grens moeten navigeren. Met het pakket Alturion bv. kan dat wel.
Kijk anders eens op de website van www.tomtom.nl of www.alturion.com.

[ Voor 8% gewijzigd door Br@m op 27-01-2004 08:50 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 08:43:
en als ik nu België/Duitsland/Oostenrijk op 1 card krijg is het dan mogelijk om beginpunt in België te kiezen en eindpunt in Oostenrijk ?
Nee dat kan niet. Dit is de grootste tekortkoming van TomTom !

-

Verwijderd

nee helaas het is niet mogenlijk om dat te doen je moet altijd kaart wisselen.

dus eerst uitzoeken welke grensovergangen je wilt gebruiken en de hand daarvan je route plannen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, mag slotje op

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 14:05
TomTom heeft voor die functie een POI (point of interest) gemaakt waarbij je inderdaad van grenspost naar grenspost moet gaan

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vergeef me als ik het fout heb, maar met de Palm Tungsten|T3 versie die binnenkort uitkomt (www.tomtom.com) heb je "major roads of Europe". Je zou hiermee over de grens kunnen navigeren, en pas op plaats van bestemming weer een gedetailleerde kaart laten inladen.

Als dit waar is, is het wel mogelijk op de Palm Tungsten|T3 versie van Tomtom navigator.

Alors.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stereotomy schreef op 27 januari 2004 @ 17:31:
Vergeef me als ik het fout heb, maar met de Palm Tungsten|T3 versie die binnenkort uitkomt (www.tomtom.com) heb je "major roads of Europe". Je zou hiermee over de grens kunnen navigeren, en pas op plaats van bestemming weer een gedetailleerde kaart laten inladen.

Als dit waar is, is het wel mogelijk op de Palm Tungsten|T3 versie van Tomtom navigator.
Misschien dat het straks met TomTom3, ook voor de PDA, wel gaat. Maar wanneer die uitkomt :? Ik zou het niet weten. Maar zodra die er is dan schaf ik die wel aan denk ik. Want ikzelf heb nu Alturion, maar die werkt echt niet fijn.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
I know , oud topic, maar was even ben benieuwd, want ik heb een mitac mio 336 gps, en deze werkt perfect met de benelux software van tomtom 3, maar major roads doet het niet.
Hij laad de kaarten wel, ik kan alles kiezen enzo, maar als ik hem dan start, dan blijft hij staan op 'route zal bepaald worden wanneer GPS-positie betrouwbaar is'.

Verwissel ik de kaarten, dus weer terug naar benelux, dan werkt hij wel.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
macmouse schreef op 14 juli 2004 @ 20:10:
I know , oud topic, maar was even ben benieuwd, want ik heb een mitac mio 336 gps, en deze werkt perfect met de benelux software van tomtom 3, maar major roads doet het niet.
Hij laad de kaarten wel, ik kan alles kiezen enzo, maar als ik hem dan start, dan blijft hij staan op 'route zal bepaald worden wanneer GPS-positie betrouwbaar is'.

Verwissel ik de kaarten, dus weer terug naar benelux, dan werkt hij wel.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?
Ik ben een sukkel |:( ;)

Tuurlijk doet hij het wel.
Net even de grote weg op gereden en toen ging het goed..

[ Voor 14% gewijzigd door macmouse op 14-07-2004 20:58 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
Zodra je op een hoofdverbindingsweg komt zal hij het wel weer doen. Je kunt even naar "Kaart"-modus gaan om te kijken of hij jouw weg kent.

Overigens had je in dit geval beter de edit-knop kunnen gebruiken, lijkt mij.

edit:
reactie op post hieronder: helaas behoorlijk off-topic, aangezien becker geen software voor een pda is, en je reageert op een post van januari 2004

[ Voor 29% gewijzigd door nescafe op 14-07-2004 20:55 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
zelf hebben wij een becker navigatiesysteem in de auto, de traffic pro highspeed 7820, maar daar kun je dus gewoon het adres ingeven waar je heen wilt. bijvoorbeeld milkalaan 34 in jan lullekesdam op de berg in oostenrijk en je krijgt automatisch de route vanaf het punt waar je op dat moment bent.

ook afgelegen dijkjes en weggetjes pakt ie feilloos, bij mijn vader op het bedrijf sta je niet op de weg maar op een stuk grond naast een loods, dan geeft ie gewoon weer off road - industrieweg. hij weet dus dat je bij de industrieweg staat, maar ook dat je niet OP de industrieweg zelf staat maar ernaast. dat ding is echt zeer nauwkeurig.

nou moet ik wel toegeven dat het qua prijsklasse niet helemaal (helemaal niet eignelijk) overeenkomt met een tom tom go, maar toch... als antwoord op 1 van de vragen van de TS, het is mogelijk

Verwijderd

Als je met TomTom 3 werkt kan je ook de major roads of europe halen, daarmee maakt het niet uit wat voor grens je overgaat
Pagina: 1