Toon posts:

[Ati 9600 xt]officiele Catalysts werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net een nieuwe computer met o.a. een Asus 9600 XT erin gebouwd. Probleem is dat als ik de Catalysts (4.1) van de website van ATi haal en install (dus over een helemaal verse install van XP heen of na uninstall van de ASUS drivers) de computer na de reboot met dat schattige tekstballonnetje wel vertelt dat er nieuwe hardware is gevonden, maar dat hij dus NIET de driver die ik net heb geinstalleerd pakt. Hij zegt dat hij de software niet kan vinden. Vervolgens verwijs met de hand in de menu's die dan verschijnen van windows naar de directory waarin ik de drivers heb geinstalleerd. Windows vindt daar dan wel een .inf, maar vindt die dan gelijk ook niet goed om te gebruiken. Het vreemde is dat de drivers die ASUS op CD meelevert (en die er exact hetzelfde qua install procedure en plaatje etc. uitzien als een gewone Catalyst) wel gepakt wordt; de tekstballonnetjes zeggen direct dat ze de driver hebben gevonden en aan het installeren zijn. Kent iemand dit? Ik ben geen held met de search, dus nog niets gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 06:32 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je voordat je je catalysts hebt geïnstalleerd wel eerst je chipsetdrivers installed? Aangezien de AGP poort niet netjes gedetecteerd wordt en zo het bovenstaande probleem kan ontstaan.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

je moe tniet zewlf .inf's gaan selecteren enzo, als die schermpjes komen van nieuwe hardware gewoon wegklikken en de catalyst doro installeren, rebooten en dan doet ie ut

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, ik heb gewoon netjes de drivers van NVidia voor de NForce 2. En ik heb dus gewoon alle drivers geuninstalled, gereboot, dan de catalysts geinstalleerd, en dan moet ik rebooten (waarna ze het zouden moeten doen) en dan krijg ik dus al die pop-ups die me vertellen dat er geen drivers gevonden worden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

4.1 werkt alleen op xp sp1 volgens ati. Die heb je ook al ? En verder navi volgen.

Verder kun je opnieuw proberen door in safe mode de drivercleaner eroverheen tehalen. staat uitstekend beschreven in dit forum onder "System Purging ""

http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33738545

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

misschien een idee voor de modjes
die laatste link naar rage3d
kan die in de faq opgenomen worden als ie daar al niet staat ?

staat veel nuttige info in

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai inderdaad service pack 1.1. Ik ben er nog steeds niet uit wat het nou kan zijn.

Verwijderd

Heb je niet per ongeluk de drivers nog niet 'uitgepakt' (heb ik ook eens gehad 8)7 ), dan geeft hij dezelfde melding.

Verwijderd

Zou je bios even checken. Hoe je AGP staat ingesteld.

Daarna even in Device manager kijken welke drivers erin staan op dit moment.

Staat er geen standaard VGA driver in even de radeon drivers uninstallen. Safe mode opstarten en de ati drivers installeren met behulp van de file van ati ipv het venster found nieuwe hardware.

S6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu een beetje verder. Ik heb net een keer gewoon alles over een bestaande installatie heen geschreven; na de reboot kwam toen wel zoals aangekondigd het knipperen van het scherm om de display te configureren, maar vond hij WEER de drivers niet zelfs toen ik nadrukkelijk er op wees. Alles geuninstalled, gereboot, en toen windows mij vroeg wat voor drivers ik wou installeren (omdat er nu dus niets op stond) wees ik de *.inf map vn ATi, en god betere het maar hij pakt toen WEL de drivers. Ik heb nu dus niet eens echt die dingen geinstalleerd met de setup files van ATi. Probleem is dat er nu twee devices zijn die niet worden herkend, ik vermoed de TV in en out. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Heeft iemand een nog gewiekster idee voor de install?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik had met mijn saphire 9600xt dat als ik 3.9 installeerde en restartte dat mijn windows hing halvewege het startten. de drivers op de driver cd werkten wel, de nieuwe heb ik nog niet geinstalleerd. moek misschien toch eens proberen.
Pagina: 1