[Speedtouch 510(i) v4] max verbindingen ervaring vb. eMule

Pagina: 1
Acties:

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben een ongelukkig bezitter van het zogenaamde Multi-PC Modem van de KPN!
Een die geleverd is tot de 'zogenaamde' datum van 1-12-2003.
Het betreft gewoon de Thomson Alcatel Speedtouch 510(i) v4
Ik heb model: 3EC18623LC
Die modem werd dus zoals bij de meeste geleverd met firmware 4.0.0.9.0
Deze heb ik geupgrade naar 4.2.3.0.0 die KPN onlangs officeel zelf heeft vrij gegeven.

Altijd al problemen gehad ervoor met NAPT settings etc. de wel bekende problemen onder de beetje geavanceerde gebuikers.
Spookende NAPT settings. Gewoon kompleet dood vallen etc.

Sinds kort gebruik ik ook eMule en nu heb ik op 1 ander engels vaag dsl forum gelezen (waar van ik nietzo snel link terug kan vinden) dat een gebruiker ook emule had en beter presteerde weer met de oude firmware (4.0.0.9.0 denk )

Zijn hier mensen die eMule gebruiken in samenwerking met een Speedtouch en net zoals ik niet boven de gemiddelde aantal connecties van 200 uitkomt en piek is niet hoger dan 291. Of is er wat anders te doen tegen dit probleem? Modem/routers anders instellen. Geen NAT meer.
Probleem is. Kan dat nu zelf niet zo gauw 1 2 3 testen. Want ADSL verbinding moet hier beschikbaarblijven voor andere huisgenoten.

Er is trouwens ook al weer nieuwe firmware uit ben ik achter gekomen
de 4.2.5 www.speedtouch.co.uk
Die ga ik vrijdag ofzo eens proberen

Wat ik nu eigenlijk van jullie zou willen weten wie gebruikt modem/router in combinatie met emule en wat is het normaal aantal verbinding wat je moet halen.
Ik heb btw 2048/320 en volgens wizard mag ik hem op max 800 zetten. Nou weet ik denk dat dat ook weer niet haalbaar is maar hoger dan 200 gemiddeld mag ik toch wel verwachten dan.

Of wie heeft hetzelfde probleem.
Wie heeft eventueel firmware versie 4.0.0.9.0 ernog opstaan met emule

Graag jullie ervaring.

Of is het misschien verstandiger of zijn er al mensen die dat gedaan hebben van wegge verbindingen probleem om deze modem/router een tweede leven te gunne bij een huis tuin en keuken gebruiker? En kompleet nieuwe aan te schaffen en wat dan?

Wie heeft anders ze modem direct als modem zonder router geconfigureerd staan en goeie router Draytek ofzo er direct achter staan. Bepaalde types kunnen wel veel verbingen tegelijk aan heb ik gelezen. Vigor 2200 ofzo grof uit me hoofd. (laat)
Aan zo iets zat ik namelijk te denken. Idd alleen maar om goed te kunne presteren op emule ;)

offtopic:
Heb het maar ff snel afgeranseld want ga naar bed

offtopic:
Ik weet er loopt een groot eMule topic. Heb niet alles gelezen daarvan & vind best dat hier een nieuw topic aan gewijd mag worden

Speedtouch freak

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n zelfde ding. Gebruik geen emule maar speedtest.nl geeft me wel zo'n ~800 connecties/min.

Gebruik hem dan ook niet als nat geval maar als bridge dus is niet echt objectief.

Als je ervan af wil heb ik evt nog wel een etech adsl (annex.b) router liggen kennen we maybe ruilen ofzo :D

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Is hier iemand die een link heeft naar firmware versie 4.0.0.9.0 of hem zelf heeft?
Of hem voor mij kan rippen?

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 29 januari 2004 @ 01:29:
Is hier iemand die een link heeft naar firmware versie 4.0.0.9.0 of hem zelf heeft?
Of hem voor mij kan rippen?
[quote]Sgt_Pepper schreef op 29 september 2003 @ 17:37:
lSltAlKeR schreef op 29 januari 2004 @ 10:03:
[...]

}:O

Zo handige tip. _/-\o_ Hoe kom je aan die wijsheid? Ik wist dit nog niet :X Bronvermelding? Is de firmware ook soms zo te verkrijgen? Dan is er vast wel een twieker die versie 4.0.0.9.0 mij kan sturen. En zullen ook vast wel twiekers zijn met een cd-rom bij die alcatel geleverd die die versie erop hebben staan. Op mijn cd-rom staat alleen versie 4.0.2.0.0. Heb ik hier namelijk gelezen! Dat mensen beweren cd te hebben. Zal dan een speedtouch zijn die geproduceerd is voor 05 2002 want die van mij heeft aan de onderkant productie datum stickertje.

Modelnummer: 3EC18623LC ab 03 = dus ISDN versie ( Annex B )
OF ik heb gewoon nieuwe cd met oude modem geleverd gekregen ofzo.
Liefst zou ik helemaal afstand willen doen van dat ONDING en een Cisco kopen maar ja die vind ik het geld niet waard. Ik heb ook al PPTP tunnel (dus VPN aanmaken) en PPTP spoofing gedaan. En emule 1 uurtje gedraait en niet echt gekke pieken gehaald. Toen begon ik eigenlijk te twijfelen aan me pc. Maar na firmware upgrade van UK 4.2.5.0.0 naam dat bij me weg.

De reden dat ik 4.0.0.9.0 wil hebben is omdat die versie "het best" toch 8)7 met eMule zou werken.

Ik zou dat graag zelf willen testen. Het probleem is namelijk. Me verbindingen willen niet gemiddeld hoger komen dan 175 met 4.2.3.0.0

Nu heb ik die engelse firmware erop staan en nu heb ik al een piek gehaald van 307 4.2.5.0.0
Gemiddeld 225. Dus ik ga vooruit :o Maar of die verder geen problemen gaat geven die firmware ik weet het nog niet ...

Dus zijn hier twiekers met firmware 4.0.0.9.0 gelievde te mailen op g....m AT euronet.nl

BVD
Dit heb ik net gepost in ander topic

Alcatel 510i doet vreemd

Dus bij deze graag aan de mensen die in bezit zijn van firmware 4.0.0.9.0

Speedtouch freak

Verwijderd

Ik heb een Speedtouch 510v4 met originele firmware, en in emule geen problemen. Er hangt bij mij zelfs nog een linux vuurmuur bak tussen met NAT.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:11:
[...]

Ik heb een Speedtouch 510v4 met originele firmware, en in emule geen problemen. Er hangt bij mij zelfs nog een linux vuurmuur bak tussen met NAT.
Welke versie is dat dan? en hoeveel verbindingen haal jij gemiddeld met emule

kijk effe please http://10.0.0.138 :>

edit:
Je hebt hem natuurlijk geconfigureerd als PPTP Spoofing of SIP Spoofing of hoe het ook mag heten. Maar je heb vast wel monitor op die linux router hangen?

[ Voor 21% gewijzigd door lSltAlKeR op 29-01-2004 11:03 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1