Hallo allemaal,
Had deze post ookal op andere forums gezet...
Ben bezig met een forum en heb de volgende tabellen:
Topics
------------------
TopicId
ForumId
StartDateTime
Replies
Sticky
Locked
Threads
------------------
PostId
TopicId
Subject
PostDateTime
Als je op een forum komt (net zoals hier) dat krijgt de pagina een forumid binnen en haald hij alle topics uit de database voor dat forum
Nu is het de bedoeling dat hij die topics zo orderd: Topics.Sticky, Topics.StartDateTime, Threads.PostDateTime
Dus dat de topics waarin nieuwe replies gepost zijn boven aan komen onder de stickys
Maar hoe doe ik dat?
Ik gebruik nu deze query
En dan met een 2e record de rest
Dat werkt allemaal goed alleen op die manier orderd hij niet op Threads.PostDateTime
Hoop dat iemand weet hoe dit moet
Had deze post ookal op andere forums gezet...
Ben bezig met een forum en heb de volgende tabellen:
Topics
------------------
TopicId
ForumId
StartDateTime
Replies
Sticky
Locked
Threads
------------------
PostId
TopicId
Subject
PostDateTime
Als je op een forum komt (net zoals hier) dat krijgt de pagina een forumid binnen en haald hij alle topics uit de database voor dat forum
Nu is het de bedoeling dat hij die topics zo orderd: Topics.Sticky, Topics.StartDateTime, Threads.PostDateTime
Dus dat de topics waarin nieuwe replies gepost zijn boven aan komen onder de stickys
Maar hoe doe ik dat?
Ik gebruik nu deze query
code:
1
| "SELECT TopicId, Replies, StartDateTime, Locked, Sticky FROM adfTopics WHERE ForumId = " & ForumId & " ORDER BY Sticky, StartDateTime DESC" |
En dan met een 2e record de rest
code:
1
| "SELECT PostId, Subject, Author, PostDateTime FROM adfThreads WHERE TopicId = " & Rs("TopicId") & " ORDER BY PostDateTime" |
Dat werkt allemaal goed alleen op die manier orderd hij niet op Threads.PostDateTime
Hoop dat iemand weet hoe dit moet