Toon posts:

Toner hervullen (epson c1900)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maandjes gelden heb ik een epson c1900 kleurenlaserprinter gekocht, nu beginnen zo langzamerhand de toners op te raken en ben ik dus op zoek gegaan naar vervanging van cyan, yellow en magenta toners. De prijs van deze liggen op 135-145 euro per toner, in duitsland ( http://www.karos-toner.de/selberfullen-nachfuelltoner-.htm) is er een winkel die refill setjes aanbiedt voor deze toners voor een aanmerkelijk lagere prijs. Heeft iemand ervaring met het hervullen van toners, is het raadzaam of juist niet. Graag wat extra info hierover.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

Mijn ervaringen met toner navullen (in het algemeen) is dat het heel makkelijk een verschrikkelijke troep wordt.
En nog een tip: als je toner morst, zuig het dan niet op met je stofzuiger. Het zal er aan de achterkant net zo hard weer uit komen.
Als je toch wat morst, maak het een beetje vochtig en veeg het op. Of gebruik een speciale toner stofzuiger)
Oh ja, toner is niet echt gezond om in te ademen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
... je maakt het er niet gemakkelijker op :) Nu moet ik afwegen of de enorme troep opweegt tegen het prijsverschil. Voorlopig laatste vraag: Is het gemakkelijk een toner bij te vullen, kwestie van een gaatje boren, bijvullen en dichttapen of zitten er nog allemaal kanttekeningen aan?