Toon posts:

sapphire 9600 xt 256mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me vorige week een nieuwe vga aangeschaft 9600xt/256mb.
Tijdens het werken in windows zijn er geen problemen maar als ik wil gamen (chrome of halo)of wil benchmarken met 3dmark2001se valt na een paar min het beeld weg en gaat gewoon terug naar windows.
Ik heb ook al verschillende drivers geprobeerd nm 3.9,4.1 en 3.1 niks helpt.
Vernieuwingsfrekwentie op 60 en 75 hertz geprobeerd ook noppes.
De agp snelheid blijft op uit staan kan hem niet op 4x of 8x zetten (in de bios staat hij op 8x ingesteld).
Heb met een andere vga geprobeert en dan werkt systeem normaal (ti4800).
Wie kan me helpen ??

Mijn systeem: amd 3000 64bit,mobo abit kv8max3, 450 w voeding levicom, 2x512mb/400/2.5 twinmos/winbond,audigy 2,maxtor 120/8mb
chipset VIA® K8T800, VT8237

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 01:25 ]

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:14

_soh

Het probleem van je 8X AGP is een bekende.... je moet nieuwe drivers downloaden voor je moederbord... er zijn er meerdere maar iigval die van je chipset en dan staat er iets met AGP/PCI bij... Ten minste als je het probleem hebt dat als je hem op 8X AGP zet... opstart en vervolgens het beeld ziet knipperen en hij dus terug naar 4X AGP vliegt... Welk mobo heb je dan kan ik even mee helpen zoeken.

Lightning_crew

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:14

_soh

Ik zie niet helemaal wat ik zoek... heb zelf een asus maar misschien weet iemand van jullie of dit voor de abit de 'VIA_Hyperion_4IN1_V449vp2.zip' dirvers zijn?

Edit..... ligt iedereen al te slapen ofzo?! Hallo er is hier iemand met een probleem hoor O-)

[ Voor 30% gewijzigd door _soh op 27-01-2004 01:22 ]

Lightning_crew

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

_soh schreef op 27 januari 2004 @ 01:17:
Edit..... ligt iedereen al te slapen ofzo?! Hallo er is hier iemand met een probleem hoor O-)
En?

Eerst maar eens alle juiste drivers installeren lijkt me vooralsnog al voldoende het 'probleem' op te lossen.

ARME AOW’er

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Kan zijn dat je Ati kaart te heet wordt en zet van je kaart eens uit de VPU recovery uit en test dan nog eens.
Hoe staan je geheugen timings in je bios, staan die niet te strak.

offtopic:
beetje zonde dat je bespaart hebt op je Grafische kaart

En hier kan je voor de 8 Max je drivers vinden:

http://www5.abit.com.tw/p...3&pSOCKET_TYPE=Socket+754

Voor de Asus even Googlen op Asus.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

9600XT is een prachtige kaart hoor, niets zonde.

Als hij eenmaal werkt; ik hoor nog wel es mensen met problemen. Vooral in combinatie met VIA chipsets.
Ik had zelf de kloksnelheid van mijn geheugen (dat van DDR, niet de kaart) verkeerd staaan, waardoor dit probleem optrad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 01:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 4in1 geïnstalleerd en heb de agp op 8x kunnen zetten.
De benchmark is ook tot het einde gelopen met 13444 pnt.
Denk dat het probleem is verholpen.
Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ervanaf te zijn maar mn systeem blijft moeilijk doen.
Bij een game springt hij regelmatig terug naar het bureaublad.
Hij blijft onstabiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 12:57 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Welke windows draai je? Windows update al gedaan?

edit/ Directx wil ook al wel eens helpen, maar die zul je al wel hebben geïnstalleerd zeker?

[ Voor 50% gewijzigd door Ranzy op 27-01-2004 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win xp pro en deze is ook geupdate.
directx 9b staat er ook op

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Dit lijkt mij meer op een warmte-probleem, hoe warm wordt je gpu? als ik me niet vergis zit er toch een temperatuursensor op die Sapphire kaarten of niet?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer het ook eens met in je bios de agp op 4x te zetten.
snelheid verschil zal je toch niet merken.
kijk ook eens in de bios of je fast write aan hebt staan, zoja zet deze dan eens uit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ja dat klopt op elke XT van ATI (radeon) zit een temp sensor.

Verwijderd

ja alleen kan je die volgens mij niet zelf uitlezen. Ik heb dezelfde kaart en met stock koeling draait ie met de core op 610Mhz dus warmte zal het probleem niet zijn of je fan moet helemaal niet meer draaien.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Dat weet je natuurlijk iet zeker zolang je het niet checkt... Het is wel vreemd dat ze er een temp. sensor op steken, zonder er een programmatje bij te leveren waarmee je het kan uitlezen...

Verwijderd

Topicstarter
agp heb ik op 4x gezet. En de fast write uit .
Hij lijkt iets stabieler dan ervoor maar blijft toch nog uitvallen.
Ik kan de temperatuur nergens terugvinden van de vga.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

wat voor'n voeding heb je?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
levicom 450 watt

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Dit komt uit een topic van het sapphire forum:

"I was under the assumption that ALL XT's had thermal sensors. Why? Well, the ability to dynamically overclock (Overdrive) is dependant on the temp of the core. You can OC memory to extremes and the only fear is artifacts. THe GPU is a wholly different animal. If you don't watch what you're doing (i.e. temp) you could fry the processor.

I think the reason why most people don't see the temperature is not because the XT's don't have it but because these "Mensa's" didn't download the 4.1 version of the drivers from ATI that enabled the readings. If you have Overdrive...then you have a temp sensor."

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem. driver versie 4.1 gedownload + nieuwste 4in1 drivers voor de chipset loste het probleem niet op. De VPU Recover bleef crashen in 3d spellen. Uitzetten van deze functie resulteerde in een lekkere vastloper (duhh). Uiteindelijk maar van 8x naar 4x agp gegaan en daarna geen problemen meer gehad. Alles draait haarscherp en zeer vloeiend.

Naar die temperatuursensor ben ik wel benieuwd trouwens, ik heb dat hele tabblad van Overdrive niet en zou ook niet weten hoe ik dat tevoorschijn zou kunnen toveren. Een temperatuurmeter heb ik ook niet kunnen vinden. Echt zorgen maak ik me niet, de cooler voelt redelijk koud aan en in 3d spellen brand je je er nog lang niet aan.

moederboard: asus a7v8x-x

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:40:
Ik had precies hetzelfde probleem. driver versie 4.1 gedownload + nieuwste 4in1 drivers voor de chipset loste het probleem niet op. De VPU Recover bleef crashen in 3d spellen. Uitzetten van deze functie resulteerde in een lekkere vastloper (duhh). Uiteindelijk maar van 8x naar 4x agp gegaan en daarna geen problemen meer gehad. Alles draait haarscherp en zeer vloeiend.

Naar die temperatuursensor ben ik wel benieuwd trouwens, ik heb dat hele tabblad van Overdrive niet en zou ook niet weten hoe ik dat tevoorschijn zou kunnen toveren. Een temperatuurmeter heb ik ook niet kunnen vinden. Echt zorgen maak ik me niet, de cooler voelt redelijk koud aan en in 3d spellen brand je je er nog lang niet aan.

moederboard: asus a7v8x-x
Vreemd dat je dat overdrive tabje niet hebt (onder advanced bij eigenschappen van je videokaart).
Ik heb namelijk exact dezelfde kaart en ik heb het tabje wel.

Verwijderd

helaas was mijn vorige posting toch wat voorbarig.
Op de meest idiote momenten gaat de pc ineens uit of herstarten of het beeld alleen uit. Soms een hele dag niet, en dan ineens een paar keer achter elkaar. Bij sommige spellen kan je er wel de klok op gelijk stellen dat het systeem crasht.
alle nieuwe drivers ten spijt, dit is toch wel een heel erg matig probleem... en ik heb echt geen idee meer wat ik er aan kan doen. Wie helpt ?

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
InZane schreef op 30 januari 2004 @ 00:30:
[...]

Vreemd dat je dat overdrive tabje niet hebt (onder advanced bij eigenschappen van je videokaart).
Ik heb namelijk exact dezelfde kaart en ik heb het tabje wel.
Je kunt hier controleren of jouw sapphire kaart een temp. sensor beschikt, wanneer dit niet het geval is zal je de overdive functie ook niet tot je beschikking hebben.

Verwijderd

@TS: Ik ben heel benieuwd naar de temperaturen van je systeem, dus niet van je VGA. Mogelijk wordt er iets te warm, waardoor Windows instabiel wordt. Je kan de temps uitlezen met AsusProbe of liever nog, MBM5. Laat de boel flink stressen en kijk wat de temp na een uurtje is. Let ook even op de spanningslijnen. Post even je temps, stressed en idle, en je voltages, natuurlijk ook stressed en idle. Gebruik om te stressen programma's als Prime95 of BurnK7.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
Kickasz schreef op 04 februari 2004 @ 09:18:
[...]

Je kunt hier controleren of jouw sapphire kaart een temp. sensor beschikt, wanneer dit niet het geval is zal je de overdive functie ook niet tot je beschikking hebben.
Lijkt me wel he, anders zou ie de temp niet aangeven bij het overdrive tabje ;)

Verwijderd

bij mij zie ik geen overdrive tab met de 4.1 drivers en een sapphire 9600xt :( betekent dat nou dat ik geen temp sens heb? (kan .xls niet openen want excel staat nu even niet op me comp).

Verwijderd

Ik zoek voor deze kaart eigenlijk drivers voor windows xp 64bit edition.
Pagina: 1