Ik heb vandaag van de verlate kerstman nieuwe hardware gekregen voor een systeempje:
-Abit IC7-MAX3 mobo
-Pentium4 2.6C
-Zalman 7000CNPS koeler
-Club3D Geforce FX5900
-Zalman 400W voeding
-(tijdelijk) 40G 5400rpm Maxtor IDE-schijf
-(tijdelijk) 1 * 512MB Infineon PC3200 geheugen
Ik krijg het echter niet eens voor elkaar om windows te installeren. Al vrij snel (tijdens de blauwe schermen) vliegt een willekeurige foutmelding, of een freeze, me om de oren. Knoppix (linux live distro) heb ik wel 2 keer geboot, en dat draaide prima.. 1 keer crashte 'ie echter al helemaal bij het begin.
Ik heb memtest86 4 passes laten draaien om het geheugen te testen. 0 Fouten.
FSB teruggeschroefd (onderklokken dus) tot 100Mhz, dus effectief 1.4Ghz P4. Boeit niet.
Fail-safe defaults geladen in bios..boeit niet.
Andere known-good AGP kaart erin (ATI Rage LX..el slomo
..boeit niet.
Regendans gedaan. Nat geworden. Boeit niet.
Zowel winXP als win2k verrekken het om te installeren. Zelfde symptomen.
Ik weet het niet meer. Tips? Suggesties? Slecht mobo?
Wat me wel nog op viel, is dat de zalman koeler altijd nog een klein beetje speling heeft als je 'm probeert te draaien. Hoe vast het kreng ook zit. Hoort dat zo? Lijkt mij van wel, want het zit er echt degelijk en recht op..en niet teveel pasta, denk ik.
-Abit IC7-MAX3 mobo
-Pentium4 2.6C
-Zalman 7000CNPS koeler
-Club3D Geforce FX5900
-Zalman 400W voeding
-(tijdelijk) 40G 5400rpm Maxtor IDE-schijf
-(tijdelijk) 1 * 512MB Infineon PC3200 geheugen
Ik krijg het echter niet eens voor elkaar om windows te installeren. Al vrij snel (tijdens de blauwe schermen) vliegt een willekeurige foutmelding, of een freeze, me om de oren. Knoppix (linux live distro) heb ik wel 2 keer geboot, en dat draaide prima.. 1 keer crashte 'ie echter al helemaal bij het begin.
Ik heb memtest86 4 passes laten draaien om het geheugen te testen. 0 Fouten.
FSB teruggeschroefd (onderklokken dus) tot 100Mhz, dus effectief 1.4Ghz P4. Boeit niet.
Fail-safe defaults geladen in bios..boeit niet.
Andere known-good AGP kaart erin (ATI Rage LX..el slomo
Regendans gedaan. Nat geworden. Boeit niet.
Zowel winXP als win2k verrekken het om te installeren. Zelfde symptomen.
Ik weet het niet meer. Tips? Suggesties? Slecht mobo?
Wat me wel nog op viel, is dat de zalman koeler altijd nog een klein beetje speling heeft als je 'm probeert te draaien. Hoe vast het kreng ook zit. Hoort dat zo? Lijkt mij van wel, want het zit er echt degelijk en recht op..en niet teveel pasta, denk ik.
I mentioned it once, but I think I got away with it.