CPU temperaturen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hey,

Ten eerste hoef ik bij dit topic geen uitleg of dergelijke over iets. Ik wil eigenlijk alleen weten of m'n CPU temperatuur niet te hoog is. Heb wel in de search optie gekeken, maar daar wordt niet echt vertelt welke temperatuur maximaal is of goed is. En zoals ik opgemerkt heb is het afhankelijk van je systeem.

Mijn CPU word 60 - 61°C in rust, stressed weet ik zo niet.
M'n CPU is: Athlon XP 2100+
Mobo: MSI KT3 Ultra
Koeler: Koolmaster (volgens mij standaard ding, rpm 3000)

De CPU is niet overgeklokt en loopt op 1.73Ghz, FSB 133 Mhz.

Is m'n temp wel normaal of goed, kan ik beter m'n kloksnelheid laten zakkek. Of moet m'n koeler sneller draaien. En als dat het geval is, hoe doe ik dat zonder in m'n PC te gaan solderen en met weerstandjes te prutsen??

Groet'n Timo

• Timo002
  • Niet online
Dus het is geen probleem, ik vraag het me alleen af.
:*) :*) :*)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Schoppen dezelfde minuut slaat nergens op, het antwoord is makkelijk terug te vinden in de search. Kortom, ga eens kijken in de FAQ wat we van een topic verwachten.

Verwijderd

Temperatuur is wel wat hoog voor een processor die niets te doen heeft.
Ik zou de koeler maar eens opnieuw installeren als ik jou was.

• Timo002
  • Niet online
sdomburg, je moet moderater worden joh _/-\o_

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waarom kick je binnen een minuut :?

Mijn XP1800+ is 65 graden idle (Spire Whisperrock 2 + 2 casefans). Dat is erg hoog als ik naar sommige temperaturen van anderen hier kijk. Het wordt pas echt gevaarlijk als je in de 80-90 graden komt. Maar ik heb geen problemen, alleen af en toe in de zomer kalt ie uit, daar kan ik mee leven.

Zoek ook eens in de DOC Faq's, staat vast wel wat in over dit onderwerp.

Verwijderd

Zolang je PC nog stabiel is, kan het geen kwaad. 60'C idle is wel erg veel imo, dus kijk eens of je niet je airflow kan opschroeven om de warmte zo snel mogelijk uit je kast te halen.
Aan de andere kant: wellicht heb je juist je PC getweaked om zo min mogelijk herrie te hebben en zit je niet te wachten op het geluid van suizende fans ;)
sdomburg, je moet moderater worden joh
Doe maar niet, echt een rotbaan :+

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 01:23 ]

• Timo002
  • Niet online
Moet zeggen dat ik die FAQ optie gebeuren nog niet kende. Weet al genoeg, tnx :Z

Verwijderd

Timo002 schreef op 27 januari 2004 @ 00:19:
Moet zeggen dat ik die FAQ optie gebeuren nog niet kende. Weet al genoeg, tnx :Z
offtopic:
Die had je wel gekend als je de voorwaarden door had gelezen :+ hehe sommige mensen nemen de moeite niet om het door te lezen maar er staat echt een hoop nuttigs in, vaak is mijn probleem al opgelost door even in de faqs te kijken of een search te doen naar het probleem B)

Verwijderd

Die temp is shit, zeker als hij niet stressed is. Ik neem aan dat de temp. in je kast ook vrij hoog is, als die rond de 30 is dan is het prima, maar het zal wel veel hoger zijn :)
Denk dat als je die wat verbetert je CPU temp ook aanzienlijk zakt

Verwijderd

ik heb een XP2800+ @ 2400Mhz (200x12)

deze zit met een Thermaltake Volcano 11 idle rond de 42 graden..

heb er nog wel een paar case fans inhangen maar die zijn niet aangesloten..
de cpu koeler hangt aan een Enermax tecTroid A5 Fan Controller en die staat ongeveer halverwege.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 02:55 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50
Je temps zijn wel wat hoog, ik heb de zelfde proc met een boxed cooler idle op 40 graden (Ik heb wel die standaard rotzooi van de cooler afgeschraapd en er betere koelpaste tussen gesmeerd). Misschien moet je idd je cooler een opnieuw installeren of idd voor een betere airflow in je kast zorgen

/off
Ik neem trouwens aan dat ie standaard op 1.83 ghz loopt ipv op 1.73...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.