[Access]Foto's maken in access

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik ben bezig met het "ontwikkelen" van een ledendatabase+betaal+leeftijd's identificatie systeem.
Nu zit ik met het probleem dat er snel leden aangemaakt moeten kunnen worden, en er de meest grote leeken mee moeten kunnen werken. De opzet is voor een bar van een vereniging.
- ledendatabase is gewoon nodig
- betaalsysteem willen we automatiseren, dit moet ook geen probleem zijn.
- leeftijd's identificatie, hier komt mijn probleem kijken.
Omdat er ook alcohol geschonken word, is het handig dat er aan het pasje te zien is wie de eigenaar is. Maar we willen betalen dmv een barcode op het pasje. Zodra deze barcode gescand word moeten de gegevens naar voren komen + een foto.

Nu wil ik alleen dat het mogelijk word om bij het aanmaken van deze leden gelijk een foto te maken die vast zit aan hun gegevens. Die foto moet dus gelijk bij het intypen van NAW e.d. gemaakt kunnen worden vanuit access.

Ik heb al aardig wat gegoogled maar daar krijg ik vooral "FREE ACCESS WEBCAMS" enzo >:)
Ik heb wel wat op deze link gevonden, maar dat schijnt niet te werken met windows 2000.
KLIK

Verwijderd

Een foto maken met access lijkt me lastig, maar je zou een capture programma kunnen zoeken dan naar het clipboard kan sturen of een activeX control opzoeken die met capturen of video kan werken.
Sommige digicams werken me Twain, dan is de control van Kodak (wang) imaging te gebruiken en op elk systeem tot windows 2000 aanwezig. In access als reference toevoegen.
Succes
Eric

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ja zoiets zoek ik. Maar ik heb de balle verstand van Active-X. Ik heb al wel een beetje gewerkt met VB en dat heb je dan denk ik ook nodig, niet? Wie zou mij nog iets verder kunnen helpen?