Ghost vastgelopen NTFS schijf, nu 8MB partitie erbij

Pagina: 1
Acties:

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 14:06
Heb 2 partities NTFS en geprobeert om een ghost te maken maar tijdens de dos procedure waarin de ghost gemaakt had moeten worden liep de pc vast.
Na het activeren van de windows partitie kon de pc weer opgerstart worden. NU zit ik wel met die partitie die Ghost zelf aanmaakt van 8MB ! En kan nu ook niet meer PM 8.0 opstarten want hij geeft die ERROR 117 !.

Hoe krijg ik die 8MB partitie weg ?

EDIT: Ik heb nu dus een extra hd: -VPSGHBOOT- (G:)
Hierin staat informatie voor de ghost die ik wou maken maar die is mislukt. Toen hij de ghost wou maken in dos liep de pc vast. nadat ik in fdisk mijn windows partitie als 'ACTIVE' had geselecteerd kan ik weer normaal in windows komen. Maar ik zit met die G: partitie en die ERROR 117 in PM 8.

[ Voor 31% gewijzigd door verytallman op 27-01-2004 00:50 ]

Verwijderd

die 8mb partitie had je altijd al, dat doet de setup van windows voor je. ik zou die ook vooral niet weghalen ;)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Als ik met de WindowsXP setup partitioneer houd ik ook altijd precies 8Mb over...

Voor die foutmelding moet je eens proberen (als je nog fatsoenlijk in windows kunt komen) om scandisk uit te voeren (ik dacht dat de simpele scan al genoeg was).

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:44

tweakerbee

dus..?

Alleen kun je met Windows NT/2000/XP beter chkdsk /F gebruiken. ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

tweakerbee schreef op 27 januari 2004 @ 00:37:
Alleen kun je met Windows NT/2000/XP beter chkdsk /F gebruiken. ;)
Zelfde als met de grafische versie en het vinkje aan dus :P

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

dat is je virtuele boot partitie die ghost voor je aanmaakt.
moet je de client uninstallen via de console.....

ik ben ff je tekst kwijt, maar anders kan je ook tijdens het maken van de image
aanvinken: 'remove image from domain" en dan gelijk advanced en ghost boot partition, op die manier word die 8 mb partitie weg gehaald....

maar het kan ook zijn, wat al vertelt is, die opstart partitie die standaard word aangemaakt.....

• verytallman
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:22:
dat is je virtuele boot partitie die ghost voor je aanmaakt.
moet je de client uninstallen via de console.....

ik ben ff je tekst kwijt, maar anders kan je ook tijdens het maken van de image
aanvinken: 'remove image from domain" en dan gelijk advanced en ghost boot partition, op die manier word die 8 mb partitie weg gehaald....
Ik kan NIET ghosten in dos omdat ik 2 NTFS partities heb en daarmee werkt het bij mij niet (plz geen comment dat het bij jouw wel doet).

Ik zit nu dus met die virtuele boot partitie die ik moet verwijderen. Ik wil liever niet formateren. Hoe doe ik dit ?

• verytallman
*Schopje* :P

• verytallman
Nog 1 schop dan! Zijn hier helemaal geen users die een oplossing weten ?!?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15

Ibex

^^ met stom.

Ik zou idd de 8MB niet weghalen. Ik meen me te herinneren uit mijn middelbare schooltijd (windows architectuur enzow) dat windows NT-based systemen eerst enkele bestanden moet kunnen inladen om NTFS te kunnen lezen. Dit staat dan op een FAT32 partitie. Windows zou namelijk niet rechtreeks op NTFS kunnen starten, en moet daarom een omwegje maken via een 8MB groot zijnde partitie met de nodige NTFS drivers.

Laten staan dus :)

sorry voor de vrij onleesbare reply, ik raak niet echt goed uit men woorden

[ Voor 10% gewijzigd door Ibex op 19-02-2004 20:08 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Sfynx
  • Niet online
Ibex schreef op 19 februari 2004 @ 20:07:
Ik zou idd de 8MB niet weghalen. Ik meen me te herinneren uit mijn middelbare schooltijd (windows architectuur enzow) dat windows NT-based systemen eerst enkele bestanden moet kunnen inladen om NTFS te kunnen lezen. Dit staat dan op een FAT32 partitie. Windows zou namelijk niet rechtreeks op NTFS kunnen starten, en moet daarom een omwegje maken via een 8MB groot zijnde partitie met de nodige NTFS drivers.

Laten staan dus :)

sorry voor de vrij onleesbare reply, ik raak niet echt goed uit men woorden
Daar heb ik met Windows XP niet echt last van, en dat is ook een NT. Eerste t/m de laatste cilinder is een grote NTFS-partitie, heb deze met Linux fdisk gemaakt :) Zodat ik niet 8 MB verlies.

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Die 8 MB partitie is gewoon van Ghost, daar heeft Windows nix mee te maken.

Waar enkele van jullie op doelen is de 8 MB ruimte die Win 2000 & XP setup altijd VRIJ laat.
Deze ruimte heeft Windows namelijk nodig als je de schijf met Disk Management naar een Dynamic Disk converteert (nodig voor Windows Software RAID).

Error 117 in PM8 heb ik ook gehad nadat ik Ghost probeerde te draaien op XP met alleen NTFS partities. Ik heb toen met XP setup die partitie weggegooid en toen snapte PM8 het volgens mij weer.

Om toch ghost te kunnen gebruiken heb ik op een ghost bootdisk gemaakt. Ghost start dan gewoon van diskette in DOS en kan gewoon images wegschrijven naar NTFS partities
Pagina: 1