Toon posts:

[Outlook 2003] Mail probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn hele zooitje opnieuw geinstalleerd i.v.m. wat hardware aanpassingen en kwam toen een fout tegen in mijn Outlook XP. Na het terugzetten van mijn backup (Genie-soft Outlook Backup) gaf deze een foutmelding over McAfee's outscan.dll. Deze zat waarschijnlijk in Virusscan 8, die had ik er al eens eerder afgegooid omdat die veel mail tegenhield (uitgaand).

De automatische fix and repair functie bood geen oplossing en zelfs in de Test E-mail Account Settings, gaf Outlook een foutmelding bij het verzenden van een testbericht.

Ten einde raad heel office XP eraf gegooid en Office 2003 erop gezet. Zag er leuk uit, werkte prima en had al mijn mail al automatisch geimporteerd. Foutmelding van McAfee was ook verdwenen. Alles naar wens leek het zo. Toen begon de ellende....

Ook in Outlook 2003 geeft het verzenden van een test bericht een foutmelding. Dezelfde als in Outlook XP overigens. Ineens leek het ook alsof ik heel veel mail niet binnen kreeg :? :? Ook op mijn hotmail account was het ineens ijzig stil...

Sommige mails kreeg ik wel, maar andere weer niet... Verzenden van een bericht duurt een kleine euwigheid, maar wordt wel verzonden.

Nu heb ik het vermoeden dat er iets wat fout zat in Outlook XP is mee ge-backupped en nu in Office 2003 terecht is gekomen. Een virusscanner gebruik ik overigens nog steeds niet, maar ik vindt het zo verschrikkelijk vreemd dat ik zo goed als niets binnen krijg. Is ook erg lullig omdat ik nu aan het solliciteren ben en dus ook niet weet of ik ergens reacties van heb gekregen...

Hieronder nog even de foutmelding (die overigens nergens op slaat, want dat staat goed ingesteld!). Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen, want ik wordt langzaam gek zo!!

Send test e-mail message: The specified server was found, but there was no response from the server. Please Verify that the port and SSL information is correct. To access these settings close this dialog, then click More Settings and click on the Advanced tab.

Verwijderd

-heb je misschien encryptie aanstaan?
voor smtp is pop before smtp het gemakkelijkst, denk ik

-misschien staat poort 25 dicht die benodigd is voor het ontvangen van mail?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen encryptie aanstaan, ook de spam optie staat uit.

Poort 25 staat gewoon open en wat bedoel je precies met voor smtp is pop before smtp het gemakkelijkst, denk ik ??

Verzenden normaal doet ie namelijk wel, met of zonder bijlage maakt niet uit, echter het verzenden duurt gewoon langer, net alsof ie de SMTP server niet kan vinden bij de eerste poging en nogmaals gaat proberen. Krijg ik overigens geen meldingen bij, enkel en alleen bij de "test account" mails.

Verwijderd

Topicstarter
* kickje *

Verwijderd

Topicstarter
*Nogmaals KICK*

Probleem bestaat nog steeds helaas, niemand een idee/oplossing???

Anders, hoe kan ik Outlook 2003 VOLLEDIG verwijderen, dus ook alle eventuele verwijzingen naar McAfee's outscan.dll die mee gekomen zijn uit Outlook XP?

regedit kan ik geen verdere verwijzingen daarnaar vinden, zelfs heel McAfee niet (heb ook geen virusscan erop staan...)