Ervaringen met de Nikon Coolpix 5400

Pagina: 1
Acties:

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 08:09
Heeft iemand ervaringen met deze camera? Ik heb een aantal reviews goed doorgelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat het enige echt nadeel van deze camera de langzame schrijfsnelheden zijn. Bv om een foto op te slaan (hoogste kwalit.), neemtie 5/6/7 secs in beslag! Kan best lastig zijn als je snel een paar fototjes wil maken :?

Heeft iemand hier problemen mee (als iemand 'm überhaupt hééft op dit forum ;) ).

Alvast bedankt!

• KhaZ
Kheb daar al gekeken, maar in die forums trek ik ook maar 1 conclusie over de CP 5400: hij werkt langzaam (buffer o.a.).

Heeft hier iemand zon ding?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Wat denk je dat ze hier gaan zeggen dan?

Hij is niet langzaam?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:28
willem169 schreef op 27 januari 2004 @ 00:54:
Wat denk je dat ze hier gaan zeggen dan?

Hij is niet langzaam?
Hij is ook niet langzaam......eerder apetraag :) Verder wel een leuke camera (heb hem een paar keer in mijn hand gehad van een bekende), maar niet echt iets speciaals. Enigzins speciaal is de groothoek van 28mm welke je op practisch geen enkele andere non SLR tegen zult komen.
Grootste nadelen zijn het ontbreken van een AF assist light (wat een Nikon Coolpix kwaal is) en het dus echt apetraag schrijven naar CF. Ik denk dat er in deze prijsklasse betere camera's te vinden zijn.

• KhaZ
Nou, ik dacht, misschien valt het allemaal wel mee :)

Maar ja.. Apetraag.. is best traag >:)

Kheb al n oude digi cam die "niet echt snel" is..

Dan ga ik toch nog ff vergelijken tussen de G5 en de V1..

Draadje ken dicht, thx voor je reactie!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:28
Zemskii schreef op 27 januari 2004 @ 07:46:
Nou, ik dacht, misschien valt het allemaal wel mee :)

Maar ja.. Apetraag.. is best traag >:)

Kheb al n oude digi cam die "niet echt snel" is..

Dan ga ik toch nog ff vergelijken tussen de G5 en de V1..

Draadje ken dicht, thx voor je reactie!
Ik zou ook eens kijken naar de Oly C-5060 (of de 5050, maar de 5060 heeft een aantal verbeteringen). Tevens zou ik ook nog steeds de G3 meenemen, de G5 bied misschien iets meer aan features (en dus een hogere prijs), maar levert daarbij wel iets in op kwaliteit in een aantal gevallen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:12

YellowCube

Wait...what?

Leuke camera en er komen aardige plaatjes vanaf.
Het langzame heb ik me nooit echt aan gestoord. Wel aan et feit dat het ding een hele kleine greep heeft en ik grote handen. Hij houdt niet prettig vast.
Komt bij dat er om de een of andere vage reden een lichtmetings-sensor op de handgreep zit, die je, met mijn handen, al snel blokkeert en dus de lichtmeting blokeert.
Duidelijk een camera voor Japanners.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
Het voordeel weer van de 5400 is de groothoek, de macrofunctie op 1 cm en de bulbfunctie met tot 10 minuten sluitertijd tegenover bijvoorbeeld de 15 seconde van de canon G5. :)

[ Voor 49% gewijzigd door QlimaX op 27-01-2004 12:56 ]

Pagina: 1