Toon posts:

[XP] Krijg de hele tijd BSOD's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel problemen met XP. Ik heb nog nooit een besturingssysteem gehad die zo aller jezus slecht draait.

Ik heb het volgende systeem:

amd 2600+
asus a7n8x deluxe
512 mb geheugen (twinmos)
80 GB SATA (Maxtor)
gf2 asus v7700

Als ik win XP opnieuw instaleer en alleen mijn virus killer(f-prot) en firewall(agnitum outpost) geinstaleert heb, heb ik binnen een paar uur al een blauw scherm.

En dat gebeurt willekeurig. Als ik b.v surf maar ook als ik wat door mijn dirs sneup.

Ik heb alles in mijn systeem al getest. Geheugen en hd zijn goed. Voor de rest heb ik alle nieuwe drivers gehaald en een bios update gedaan.

Wie o wie kan mij helpen

Verwijderd

ehm ... misschien kun je ook even vermelden welke viruscanner en firewall je hebt geinstalleerd?

edit: zie het al .... |:(

probeer eens een andere firewall/vscanner of updates

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 23:37 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het OS is niet brak, maar dat is een eindeloze discussie... volgens mijn was het zo dat 99% van de gevallen wordt veroorzaakt door onderdelen of software die defect zijn of niet compatible zijn met het OS

Ik verdenk eerlijk gezegt je Firewall, ondersteunt deze Xp?

Wat voor geluidskaart zit erin...

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 26-01-2004 23:41 ]

Verwijderd

Wat een onzin. Waarom altijd het OS als eerste de schuld geven? Ik denk dat het in de meeste gevallen de gebruiker is die "brak" is en eerst even wat meer manuals moet lezen. Ik dank u _/-\o_

offtopic:
Ik heb het gevoel dat dit topic een stille dood sterft

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles onboard het is immers een asus deluxe bord die heeft zijn eigen audio processor. En agnitum outpost ondersteunt wel xp.

Ik weet wel wat ik doe. Dus die manuals kan ik mijn reed me af vegen.
Als er nou iemand is met de zelfde software gebruikt waar et wel goed draait. Of wat men anders gebruikt. Ik heb XP nog niet stabiel gehad

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 23:55 ]

Verwijderd

Het kan ook je geheugen zijn, maar deinstalleer eerst die rotzooi. En kijk of hij het daarna nog steeds doet.

Verwijderd

Een bios CMOS clear heeft bij mij toendertijd (ik had een vergelijkbaar probleem, random blauwe schermen terwijl ik geen defecte hardware kon vinden) geholpen. Misschien dat je dit eens kunt proberen na het flashen van de nieuwste bios (wat je geloof ik al gedaan had).

CMOS clear gebeurd veelal door een jumper te plaatsen op je mobo, kijk daarvoor even in het mobo boekje :Y).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:53:
Het kan ook je geheugen zijn, maar deinstalleer eerst die rotzooi. En kijk of hij het daarna nog steeds doet.
memtest 5 uur laten stampen geen enkele fout.

Dat clearen zal ik es proberen das zowat et enige wat ik nog niet gedaan heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 23:57 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is gezegd, maar ik zeg het ook maar even. Je geeft zelf het potentiele probleem al aan, de firewall en/of de virusscanner.

Ik heb nog nooit een besturingssysteem gehad die zo aller jezus slecht draait. Zoals zoveel dingen is het deels wat je er zelf van maakt ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

probeer voor de grap eens windows 2000, dan weet je zeker dat het wel/niet aan de software ligt

edit: en zonder firewall/virusscanner, hoe loopt ie dan ? (dan weet je of dat de veroorzakers zijn)

[ Voor 36% gewijzigd door Jimbolino op 27-01-2004 00:10 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Ik heb vanaf dag één Windows XP zonder enig probleem draaien. Het aantal geïnstalleerde, geteste en veelal verwijderde programma's ten spijt draait XP hier nog steeds 100% stabiel.

Daarnaast heb ik op een tiental systemen nu XP geïnstalleerd en mijn ervaring is dat er slechts problemen kunnen ontstaan door defecte hardware, verkeerde drivers of domweg gekloot van de gebruikers.

Probeer eens met een andere virusscanner je PC te beveiligingen en gebruik de eigen firewall eens van XP, die werkt niet slecht en is in de meeste gevallen voldoende.

ARME AOW’er

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bij mij is het net hetzelfde als bij GuardianAngel.
Heb nog nooit zo'n goed OS gebruikt als XP.
Foutmeldingen zijn mij onbekend...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we verder niet ingaan ofdat XP wel of geen goed besturingssysteem is. Feit is dat er miljoenen sysetmen zijn die niet elke paar uur bluescreenen - en wat de TopicStarter heeft is dus niet helemaal normaal :P
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:33:
En dat gebeurt willekeurig. Als ik b.v surf maar ook als ik wat door mijn dirs sneup.
Welke bluescreen krijg je? Heb je de BSOD FAQ (zie bovenaan dit forum) al eens door gelezen? Heb je al eens geprobeerd zonder virusscanner / firewall ? :)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
1 ding is zeker dit plankje lust niet elke geheugen dimm zeker niet als je hem als dual ddr gebruikt ik had precies hetzelfde probleem na vervanging door corsair twinx waren alle problemen opgelost.

memtest is een zeer slecht prg heb al diverse malen gehad dat ie gewoon zei je mem is ok echter doordat er nog veel problemen waren andere test prg geprobeerd welke wel aangaven kapot mem na vervanging alles ok.

mem test prg geven alleen aan of mem heel is niet of dat het geschikt is voor je plankje wel de maker van je board die heeft getest welke het wel doen en niet.

en ook de voeding is een hekel punt ga nooit voor een ultra cheap ass merk een stabiel systeem begint bij een kwaliteits voeding van tenminste 300 watt.

en kwaliteit kost meer dan 50 euro dat is zeker.

Verwijderd

monterey schreef op 27 januari 2004 @ 00:39:
en ook de voeding is een hekel punt ga nooit voor een ultra cheap ass merk een stabiel systeem begint bij een kwaliteits voeding van tenminste 300 watt.
offtopic:
Dit is dus gedeeltelijk onzin.

Natuurlijk is het leuk als je 'kwaliteits' voeding heb van 300watt of meer, maar dat is absoluut niet per defenitie noodzakelijk om een stabiel systeem te hebben. De hoeveelheid wattage die je 'moet' hebben hang heel erg af van het "complete" systeem dat je hebt, maar neemt niet weg dat het idd een voedings probleem kan zijn, hoewel dat zeer moeilijk te beoordelen is zonder meer info

Aan de topic starter:
Je zegt dat je een bsod krijgt, maar staat daar ook nog wat op aan code/text?
Als dat zo is plaats dat hier dan ook even, want anders word dit echt giswerk, want een bsod kan 1001 redenen hebben.
Lees trouwens ook Windows XP en 2000 BSOD Guide eens door, misschien word je daar al verder geholpen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 06:40 ]

Verwijderd

Heb je wel eerst alle updates geinstalleerd van XP? en service pack 1?

misschien heb je bijvoorbeeld dat blaster virus geval en crashed je virusscanner daarom de boel (omdat je ook aangeeft dat het tijdens surfen gebeurt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle udates er op staan.
Ik zal et proberen met de firewall van XP misschien dat ik dan geen foutmeldingen meer krijg. Zodra ik weer een blauw scherm krijg zal deze hier posten.
Als ik me geheugen wil testen wel progje kan ik daar et beste voor gebruiken. Kreeg net te horen dat memtest niet goed is.

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 08:10:
Ik heb alle udates er op staan.
Ik zal et proberen met de firewall van XP misschien dat ik dan geen foutmeldingen meer krijg. Zodra ik weer een blauw scherm krijg zal deze hier posten.
Als ik me geheugen wil testen wel progje kan ik daar et beste voor gebruiken. Kreeg net te horen dat memtest niet goed is.
nou ik denk dat somige mensen memtest niet goed vinden omdat het ze telang duurt , of omdat ze gewoon teveel foutmeldingen krijgen :P

dan zou ik het progje ook klote vinden :)

memtest is goed hoor om je geheugen te testen ,
kan je het beste als je s'nachts gaat slapen aanzetten ,
en als je dan opstaat zie je het resultaat bij mij duurde het 6 uur ,
maar ik ben ook al topic tegen gekomen waar ze 9 uur of langer erop doen

s6

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

Natuurlijk is het leuk als je 'kwaliteits' voeding heb van 300watt of meer, maar dat is absoluut niet per defenitie noodzakelijk om een stabiel systeem te hebben. De hoeveelheid wattage die je 'moet' hebben hang heel erg af van het "complete" systeem dat je hebt, maar neemt niet weg dat het idd een voedings probleem kan zijn, hoewel dat zeer moeilijk te beoordelen is zonder meer info

je mag dit onzin vinden wat je wil ik zie ze dagelijks voorbij komen de mensen met goedkope rommel die zelfs in de brand vliegen of waar de elco's je om de oren vliegen
mensen zijn eigenwijze wezens dat weten we inmiddels.

en als ik je vertel dat memtest een bagger prg is dan heb ik dat uit de dagelijkse praktijk en hebben we er geen 6 uur voor over om te wachten als een ander prg dat in 5 minuten kan doen en deze dus wel aan geeft dat je mem brak is.

en nogmaals er bestaan geen test prg voor je geheugen om te meten of dit soort geheugen wat je nu bezit of dat geschikt is voor je plank ja of nee,ik weet dat sommige mensen denken dat het allemaal niet zo krap ligt maarja die hebben dan ook dit soort vage dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al ff bij asus geweest om te kijken of i mijn geheugen vreet maar kan et niet echt vinden. Er is een massive amount of info maar wat ik zoek vindt ik niet. (misschien een B) nodig??).
Ik heb een 400 watt voeding die volgens mbm een constante spanning levert dus dat zal et niet zijn. Ook de temp van de cpu wordt niet hoger dan 38. En dat is stressed.
Kan het mischien zijn dat mijn SATA drivers brak zijn? Ik heb al gekeken of er nieuwe drivers zijn maar die van mij zijn de nieuwste of ik moet voor de beta gaan. Is er iemand die ervaring heeft met de beta drivers voor de SATA controler op de asus a7N8X deluxe?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 06:37:
[...]

offtopic:

offtopic:
Ik ben het helemaal met je eens, (ik draai zelf op een Qtec 300 Watt voeding, met aardig wat hardware en een redelijk overgeclockte PC) op 1 ding na... Het is 'vermogen' en geen 'wattage'... Je bedoeling is goed, ik weet het, maar elke keer, als ik zulke dingen lees, flip ik zo'n beetje... Bij 'amperage' is dat ook... Dat is namelijk 'stroom' en 'voltage' is spanning ;)

Aan Chi Sung:
Heb je veilige modus al geprobeerd? Als die het wel heel stabiel doet, dan kan je er van uitgaan, dat het of je virusscanner is, of je firewall... Mijn voorgevoel gaat uit naar je firewall, maar dat zeggen veel mensen, in dit topic. Ik zou trouwens ook niet de firewall van XP zelf gebruiken, aangezien deze minder mogelijkheden biedt, dan een firewall zoals Tiny's Personal Firewall of ZoneLabs' ZoneAlarm...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:31:
Ik heb een 400 watt voeding die volgens mbm een constante spanning levert dus dat zal et niet zijn. Ook de temp van de cpu wordt niet hoger dan 38. En dat is stressed.
Ik gebruik altijd deze vuistregel:

Bij een brak systeem weet je pas zeker dat het een bepaald onderdeel NIET is, als je dat onderdeel vervangt, en hij dan dezelfde problemen vertoond.

Als ik een pc met stabiliteitsproblemen heb, dan trek ik gewoon zo veel mogelijk eruit, en vervang alle onderdelen stuk voor stuk, net zolang totdat het probleem zich niet meer voordoet.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Tja ik denk dat het handigste is om te wachten welke melding de bsod nou precies geeft ipv een beetje in het rond te gaan zitten raden. Imo helpen we daar niemand mee en wekken we alleen frustratie, omdat de goed bedoelde adviesen weer niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals menig men al zei is het 'waarschijnlijk' de Firewall. Ik heb nu zone alarm er op staan en heb nog geen melding meer gehad. Hopen dat dit zo blijft.

Iedereen hartelijk dank voor jullie hulp
Pagina: 1