iets meer info a.u.b.
Toen ik de hd erin deed had ik meteen partities aangemaakt en ik haal nu maar
8 mb/s.
En omdat ik nog nooit mijn hd als 1 "geheel" heb gehad weet ik niet of ie ook sneller is al 1 "geheel".
Dus ik vroeg me af of het door de partities komt dat ie zo langzaam is
moven op 1 hdd met 1 partitie van de ende naar de andere dir is instant klaar!
terwijl als je moved op 1 hdd van 1 partitie naar een 2e weer net zo lang duurt als kopieren en deleten (gosh what a coincident)! Dat is trager... maar of dat is wat hij bedoeld?
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
maar ik weet ook dat IDE echt niet zoveel mb-tjes per seconden doet!
waarmee heb je gebenchmarked?
let wel dat een ATA66 schijf echt never die 66mb/s haalt hè! dat doet ie alleen met dat wat in zn buffer staat!
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
daar zou het aan kunnen liggen.
Verder is het zo dat data aan het eind van de schijf sneller gelezen wordt als aan het begin van de schijf
Per toer wordt daar aan de buiten kant meer afstand afgelegd dan aan de binnen kant. Dus zijn je laatste partitie's langzamer als je eerste partities...
Stel ik heb nu 10 partities.... Ik draai een progje dat je hd speed kan bepalen er.
Er komt op alle 10 partities ongeveer 8mb/s te staan.
Stel ik heb nu 1 grote partitie.... ik dat dat zelfde progje
Komt er dan ook 8mb/s te staan of is het nu hoger
(btw vinden jullie een hd 7200 rpm dat maar 8mb/s kan leveren niet een beetje langzaam? of komt dit door de udma 33 ondersteuning van mijn mobo)
Damn! zo kan ik toch niet vergelijken
Ik heb net met sisoftsandra een benchmark gedraaid! een typical 27gb ata66 7200 toeren haalt daar 13000 punten ik haal 13574 punten!
Als dat toevallig gelijk zou staan aan mb/s (dus 13mb/s) dan lig jij er niet ver onder!maar dit is wel erg hypotetisch gesproken!! Als je zegt wat je gebruikt om te benchmarken en zegt waar je dat kan downen dan wil ik mn hdd wel ff voor je benchen...
ok ga ik dat es effe zoeken en ook proberen!
Verwijderd
Maar partities zijn meestal sneller, zeker met defragmenteren.
Ik zal sisoft eens downen en ff checken wat ik haalOp dinsdag 12 december 2000 15:51 schreef MaxxMark het volgende:
>>>>Wat gebruik je om te benchmarken<<<<<
Damn! zo kan ik toch niet vergelijken
Ik heb net met sisoftsandra een benchmark gedraaid! een typical 27gb ata66 7200 toeren haalt daar 13000 punten ik haal 13574 punten!
Als dat toevallig gelijk zou staan aan mb/s (dus 13mb/s) dan lig jij er niet ver onder!maar dit is wel erg hypotetisch gesproken!! Als je zegt wat je gebruikt om te benchmarken en zegt waar je dat kan downen dan wil ik mn hdd wel ff voor je benchen...
Verwijderd
Een ouwe van fic VL-601 ondersteund wel udma 33Mhz en mijn bios versie herkent dat het ATA 100 is (geeft namelijk mode 5 aan)
Tis wel triest of komt het ook mede door winme?
Verwijderd
Tenminste mijn bios geeft het aan in mode en mode 5=udma100 kweet niet of ie dan pio of udma zegt, maar ik heb geen zin in een reboot
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
UDMA 2 = 33
UDMA 4 = 66 meen ik (kan ook 3 zijn, en 4 is dan 100)
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Ik heb een bevestiging gekregen dat mijn mobo indd udma 33 max aan kan... en toch licht mijn benchmark er onder...
Ik heb gezocht naar nieuwe Bus Master zooi maar kon niets vinden voor windows millennium (alleen maar voor win 95)
Hmmm misschien dat ie gewoon niet harder kan
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
is dat nieuw ofzow?udma 33Mhz
Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)
is aanaanwezig, maar als ik ehm aan zet en de computer restart dan staat ie automatisch weer uit...Op woensdag 13 december 2000 00:49 schreef pnieuwkamp het volgende:
Je schijnt bij de instellingen van je hd DMA aan te kunnen zetten (eigenschappen deze pc), maar ik kan het niet vinden op mijn raid1-setje... Staat die (mits aanwezig) aan?
BTW door een beetje in mijn bios te rommelen herkent mijn bios ehm als een udma 5 apparaat (als ik het handmatig op mode 3 zet hoger dan mode 3 dan krijg ik gewoon mode 5 te zien