[XP] My Computer : naam wordt niet vastgehouden*

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Op het bureaublad staan 2 icoontjes: My Computer en My Network Places.
Nu geef ik deze altijd een andere naam maar nu gebeurt het dat de namen naar een herstart automatisch worden teruggezet naar de originele instellingen...

:(

Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Nee, zal het eens proberen maar dat verklaart nog niet wat er fout gaat.....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je policies oid actief?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS hebben we het hier trouwens over? In wat voor omgeving (zoals F_J_K ook al vraagt) ? :)

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Windows XP Pro SP1,
Nope geen policies o.i.d.

Log "gewoon" in als admin da's alles....

@Spider.007: jouw tweak werkt wel...
Maar tegelijkertijd ben ik na de reboot weer de naam van de netwerkomgeving kwijt...

[ Voor 46% gewijzigd door Ermo op 27-01-2004 08:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titeledit zodat het OS in je topictitel staat :)

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Extra info: ik heb vlak na de nieuwe installatie 2 x een spontane reboot gehad, bij het uitvoeren van de schijfcontrole, vervolgens heeft XP na een reboot voor de start van Windows het systeem volume gecontroleerd en geen fouten gevonden. De reboots heb ik nu geen last meer van (systeem staat 24/7 aan).

Ik dacht eerst nog dat mijn 350 watt Be Quit voeding niet voldoende stroom leverde maar bij nader inzien kan dat het probleem niet zijn (Asrock, duron1600, 1x256 1x512, 1x20gb 5x160gb, agp video, pci usb2.0, 3 chassis fans).

Bestaat er een mogelijkheid dat er bepaalde windows bestanden corrupt zijn en dat daarom de naamswijziging niet wordt vastgehouden? Indien ja, is dan een herinstallatie noodzakelijk of kan ik alle system files laten controleren met een tool of zo?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die spontane reboots na install misschien 'Blaster' ? Virussen en Spyware al uitgesloten ? Heb je ook de patches van Windows na SP1 ?

Misschien al eens geprobeerd om via 'Remote Registry' vanaf een andere pc de zaken te wijzigen, en dan met
code:
1
shutdown -r -m \\ComputernaamofIP
een reboot forceren.
Probeer dit als op de pc niemand is ingelogd.

Windows bestanden worden in principe door XP zelf bewaakt en hersteld vanuit een cache met resevekopieen :)

Hier een P4 2,6 met HT op een Asus P4R800VM op een 250 W voeding lopen met 5 PCI-devices, despite all advice :+ Denk niet dat het vermogen van je voeding dus je probleem is :)

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 27-01-2004 13:07 . Reden: addsub ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
sanfranjake schreef op 27 januari 2004 @ 13:05:
Die spontane reboots na install misschien 'Blaster' ? Virussen en Spyware al uitgesloten ? Heb je ook de patches van Windows na SP1 ?

>> Ja, alle updates zijn geinstalleerd en het systeem is Blaster vrij.

Misschien al eens geprobeerd om via 'Remote Registry' vanaf een andere pc de zaken te wijzigen, en dan met
code:
1
shutdown -r -m \\ComputernaamofIP
een reboot forceren.
Probeer dit als op de pc niemand is ingelogd.

>> Geen idee wat je hiermee bedoelt...

Windows bestanden worden in principe door XP zelf bewaakt en hersteld vanuit een cache met resevekopieen :)

>> OK, dan hoef ik in die hoek niet te zoeken, thanks!

Hier een P4 2,6 met HT op een Asus P4R800VM op een 250 W voeding lopen met 5 PCI-devices, despite all advice :+ Denk niet dat het vermogen van je voeding dus je probleem is :)
>> OK.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Check natuurlijk wel je 'Event logs' voor meldingen. Wat staat daar o.a. ? Neem aan dat er een melding wordt gemaakt. Virussen en Spyware al uitgesloten ? Bijvoorbeeld Hijack This en Spybot kunnen een hoop detecteren wat bijvoorbeeld Ad Aware niet vindt.
De ervaring met virusscanners is dat ze lang niet allemaal alles vinden. Al een tweede geprobeerd? Bijvoorbeeld online ? www.kaspersky.com biedt dit aan.

Dat met shutdown kan je vanaf een andere pc proberen. Net als je op de pc zelf de naam ikn het register aanpast, maar dan vanaf een andere computer. Gewoon 'regedit' opstarten. en dan rechtermuisklik op 'Deze computer' in dat venster. En verbinding met een andere pc makenipv het lokale register te editen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1